Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Desktop missing.. alt av mapper/shortcuts borte.


Anbefalte innlegg

"Litt" nervevrak her nå.. pc-en frøs, og måtte restarte den. Plutselig er det bare søppelbøtta igjen på skrivebordet, alt av mapper (med bilder og filmer i) er borte, samme med alt annet. Alt i Documents osv er borte. Søkte på feilmeldingen som kom, er åpenbart mange som har opplevd det samme.. men ser ikke ut som om jeg får gjort det på den måten de snakker om (gå i User-mappen, slette Desktop-mapper som det finnes to av og gud vet hva..)

 

Hva skal jeg gjøre? Prøve en system recovery av noe slag? Er redd for å gjøre alt verre, og at alle bildene mine, som er det viktigste blir tapt for alltid.

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Håper du har lært. Backup backup backup.

2. Få tak i en ekstern harddisk / stor minnepinne og få ut hva du kan.

3. Har du mulighet, få noen kyndige du kjenner til å hjelpe deg.

4. Hvis du vil ha hjelp her, mer info.

 

Ikke gjør noe som kan gjøre det verre før du har fått ut bilder og dokumenter som er viktig. Hvis det er dupliserte mapper som desktop osv, så skal filene ligge der, du må bare finne de, men må ha litt mer å gå på, feks feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kom på at jeg har mesteparten på en ekstern disk (håper jeg), skal sjekke med en annen laptop nå.
Det merkelige er at inne på Users --> Administrator så ligger det fire bilder, og to mapper (de mest utbetydelige bildene og mappene av alle...), men ingenting annet.

C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer or on a network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the Internet or your network, then try again. If it still cannot be located, the information might have been moved to a different location.

 

 

Om jeg høyreklikker inne i Admin-mappen, så mener den at mappen inneholder 188 gb, men de filene jeg nevnte over er ikke 300 mb engang.

Endret av j0dleb0n
Lenke til kommentar

Slå av pc-er med knappen (forced power off ) når den står med åpne filer så skjer dette .

Det er bare å legge på minnet først som sist.

Noen ganger ryker windows user profilen, andre ganger en system fil eller program.exe fil .

Du skal egentlig ha flaks om ingenting skjer med filer/filsystem når du slår av en windows maskin slik.

 

Er du en av de smarte som fremdeles har tjenesten system restore aktiv så er mitt forslag å bruke denne fra oppstartsmedie.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Som i "Restore your computer to an earlier time" eller "Restore system files and settings from a restore point"?

Skal uansett komme en fyr i morgen og se på den.

Ja , akkurat. Nummer to.

Ved nummer to er det manuell operert og man selv plukker ut hvilket snapshot / tidspunkt system restore skal bruke.

 

Vet ikke helt hva Microsoft relaterer nummer en teksten til. Windows filbackup kanskje.

 

Uansett er det "system restore" med "restore points" man bruker i gitt situasjon.

 

Forvirringen blir total vedrørende funksjoner vs ordbruken når man har Norsk windows.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...