Gå til innhold

[Løst] Sennheiser x320 til PC?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg var og handlet meg ny telefon i dag, og i den forbindelse kom jeg over ett Sennheiser X320 for Xbox headset. Jeg så ikke at det sto Xbox på det engang. Så bare Sennheiser og gameheadsett og prisen på 150 og glemte å undersøke om det faktisk kan brukes på PC? Gutta mine har riktignok Xbox 360, men head settet var ment for pc som de spiller mer på for tiden. Er det mulig å bruke dette head settet på pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å koble til og prøve?

 

Litt vanskelig å koble til 2,5mm jack i en 3,5mm jackport. ;)

 

Viser seg at jeg og mangler de to ledningene som skulle vært med. Har kun den usb dingsen som er koblet direkte til headsetet. Og da er det vel ganske håpløst uansett.

 

Var det b-vare du kjøpte eller kjøpte du brukt?

Lenke til kommentar

Viser seg at jeg og mangler de to ledningene som skulle vært med. Har kun den usb dingsen som er koblet direkte til headsetet. Og da er det vel ganske håpløst uansett.

Er du sikker på at du lette gjennom hele esken? Jeg kjøpte nylig et nytt headset, men det tok en stund før jeg fant alle kablene. De siste var begravd rimelig langt nede i esken, under selve bunnen. Hadde jeg ikke visst at de måtte være der hadde jeg levert headsettet tilbake til butikken. ;)

 

 

Hva med å koble til og prøve?

Litt vanskelig å koble til 2,5mm jack i en 3,5mm jackport. ;)

Neida, god plass der. :p Eller mer seriøst er hvert tap en seier i seg selv. Pluggen passer ikke, dermed er det ikke beregnet for PC. Det kan selvsagt fortsatt fungere, men da trengs et adapter. Spørsmålet da er om hun vil betale ekstra for å få bruke headsettet, eller om hun leverer det tilbake til butikken og får et nytt som passer. (om det er kjøpt i butikk, selvsagt.)

Lenke til kommentar

 

Hva med å koble til og prøve?

Litt vanskelig å koble til 2,5mm jack i en 3,5mm jackport. ;)

 

Viser seg at jeg og mangler de to ledningene som skulle vært med. Har kun den usb dingsen som er koblet direkte til headsetet. Og da er det vel ganske håpløst uansett.

Var det b-vare du kjøpte eller kjøpte du brukt?

 

 

Ja det var en b-vare. Det ble kjøpt i full fart i slengen med en telefon jeg visste jeg skulle ha, og prisen var så god at jeg tenkte vel ikke helt over kjøpet. Tenkte bare gaming headset til pc, da jeg hadde sett slike headset før på nett.Visste ikke at det fantes egne til Xbox eller spillkonsoller. De var kun interessante på grunn av prisen og fordi jeg trodde de kunne brukes til pc.

Lenke til kommentar

Ja det var en b-vare. Det ble kjøpt i full fart i slengen med en telefon jeg visste jeg skulle ha, og prisen var så god at jeg tenkte vel ikke helt over kjøpet. Tenkte bare gaming headset til pc, da jeg hadde sett slike headset før på nett.Visste ikke at det fantes egne til Xbox eller spillkonsoller. De var kun interessante på grunn av prisen og fordi jeg trodde de kunne brukes til pc.

 

Siden det mangler kabler som butikken burde ha oppdaget før de solgte headsettet kan du bare ta å heve kjøpet,

evt. kreve at de fikser det som mangler,

en vare skal fungere som forventet selvom det er b-vare,

ett headsett uten ledninger kan man ikke gjøre noe som helst med.

 

Viss butikken skaffer nye kabler anbefaler jeg deg å kjøpe en overgang fra 2,5mm til 3,5mm jack,

da headsettet kosta en god del mer enn 150,- nytt. (Ca. 500,-)

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

Ja det var en b-vare. Det ble kjøpt i full fart i slengen med en telefon jeg visste jeg skulle ha, og prisen var så god at jeg tenkte vel ikke helt over kjøpet. Tenkte bare gaming headset til pc, da jeg hadde sett slike headset før på nett.Visste ikke at det fantes egne til Xbox eller spillkonsoller. De var kun interessante på grunn av prisen og fordi jeg trodde de kunne brukes til pc.

Siden det mangler kabler som butikken burde ha oppdaget før de solgte headsettet kan du bare ta å heve kjøpet,

evt. kreve at de fikser det som mangler,

en vare skal fungere som forventet selvom det er b-vare,

ett headsett uten ledninger kan man ikke gjøre noe som helst med.

 

Viss butikken skaffer nye kabler anbefaler jeg deg å kjøpe en overgang fra 2,5mm til 3,5mm jack,

da headsettet kosta en god del mer enn 150,- nytt. (Ca. 500,-)

 

 

Ja tror den opprinnelige prisen var 6-700 kr. Ja må finne de manglende kablene og headsettet må fungere tilfredsstillende på pc for at det skal være vits i å beholde. Ellers får jeg heller skaffe ett billig ett for pc som fungerer greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...