Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ødelagt skolepc


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en problem, skolepcen til en venn av meg er ødelagt og lærerne og andre ledere på skolen krever at jeg skal betale historien går slikt:jeg spratt en fotball 2-3 ganger i klasserom og bare legget den på bakken så kommer det noen og tar den og hiver den fram og tilbake med en annen plutselig kastet han hardt på noen som ikke følgte med, ballen spratt og slo i et skap hvorfra pcen fallet ned fra. Lærerne krever penger fra meg til erstattning fordi de tror at jeg var med og når jeg sier at jeg ikke er med svarer de med at jeg skal stoppe å late uskyldig osv. vær så snill og hjelp jeg er 13år og har ikke rå til å betale 1-2 tusen kr.!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Kanskje de krever penger av deg fordi at det var du som begynte med ballen? Hvordan vet lærerne at ballen har blitt brukt da? Har noen fortalt de det eller så de på når det skjedde? Det hører ikke hjemme noen plass og holde på med ball i et klasserom og særlig ikke hvis det er PC`er i samme rommet. Det bør jo et hvert oppegående menneske skjønne?

Det nytter nok ikke å dra seg unna nei, selv om kanskje de andre som tok ballen også har noe av skylda, men så lenge du begynte, så er det nok ikke noe annen utvei. Man kaster ikke en ball i klasserommet. Så enkelt er det.

Selv om det kanskje blir et problem mellom skolen og hans foreldre, så kan det hende at foreldrene krever at ballgutten betaler siden at han begynte. Det hadde isåfall vært en lærepenge, så kanskje det ikke skjer neste gang.

Lenke til kommentar

Hei. Kanskje de krever penger av deg fordi at det var du som begynte med ballen? Hvordan vet lærerne at ballen har blitt brukt da? Har noen fortalt de det eller så de på når det skjedde? Det hører ikke hjemme noen plass og holde på med ball i et klasserom og særlig ikke hvis det er PC`er i samme rommet. Det bør jo et hvert oppegående menneske skjønne?

Det nytter nok ikke å dra seg unna nei, selv om kanskje de andre som tok ballen også har noe av skylda, men så lenge du begynte, så er det nok ikke noe annen utvei. Man kaster ikke en ball i klasserommet. Så enkelt er det.

Selv om det kanskje blir et problem mellom skolen og hans foreldre, så kan det hende at foreldrene krever at ballgutten betaler siden at han begynte. Det hadde isåfall vært en lærepenge, så kanskje det ikke skjer neste gang.

han som pcen hans ble ødelagt fortalte det til lærerne men jeg skal fortsatt beskytte meg fordi, jeg var ikke den eneste som spratt ballen der og hvorfor skal jeg betale hvis jeg ikke slo ned pcen? jeg bare legget ballen ned på bakken.

Lenke til kommentar

 

Det nytter nok ikke å dra seg unna nei, selv om kanskje de andre som tok ballen også har noe av skylda, men så lenge du begynte, så er det nok ikke noe annen utvei. Man kaster ikke en ball i klasserommet. Så enkelt er det.

Hva mener du trådstarter begynte med?
Begynne å spille med sin egen medbrakt ffotball inne i et klasserom fullt av pc-er - leser jeg fra første post.

Uhellet hadde ikke skjedd uten dette fortrinnet. Ballspill innendørs er uansett uansvarlig selv om ingenting tilfeldigvis skjer.

Så en som gjør dette har ansvar og er delaktig i at det utarter seg og de burde dele på det .

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hvor trådstarter beskriver at han bedrev ballspill. Ei heller kan jeg se hvor trådstarter beskriver at klasserommet var «fullt av pc-er». Trådstarter skriver at han «spratt en fotball 2-3 ganger» og deretter «legget den på bakken». Dette anser ikke jeg som ballspill, og i hvert fall ikke uansvarlig. Det er de som tok ballen og kastet den rundt om i klasserommet som har alt ansvar og som opptrådte uansvarlig.

 

@LawZax: Har du snakket med foreldrene dine om saken?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hvor trådstarter beskriver at han bedrev ballspill. Ei heller kan jeg se hvor trådstarter beskriver at klasserommet var «fullt av pc-er». Trådstarter skriver at han «spratt en fotball 2-3 ganger» og deretter «legget den på bakken». Dette anser ikke jeg som ballspill, og i hvert fall ikke uansvarlig. Det er de som tok ballen og kastet den rundt om i klasserommet som har alt ansvar og som opptrådte uansvarlig.@LawZax: Har du snakket med foreldrene dine om saken?

Les:

historien går slikt:jeg spratt en fotball 2-3 ganger i klasserom og bare legget den på bakken så kommer det noen....

- I klasserom- skole-pc.

Det er vel ikke bare "en" elev i en klasse som bruker skole-pc , jeg vil tro det er nærmest alle.

 

Så jeg står for det jeg sa om at man har ansvar da man drar med seg fotball inn i et klasserom og starter med triksing...

Men som sagt bør skylden deles mellom TS og den eller de som «kom og tok over»

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Så om jeg tar med meg en ladd pistol inn i et klasserom som jeg vifter med for å briefe og noen tar fra meg denne og skyter vilt rund er jeg "helt" uten noen form for skyld.

 

Om jeg legger tegnestifter på bakken men ikke i kjørebanen for å fleipe under et sykkelritt , og noen uheldigvis sparker disse ut i veibanen etterpå .

Er jeg helt uten skyld i uhellet til en syklist.

 

Det er ikke sånn det fungerer. Man er delvis ansvarlig for å skape muligheter for situasjonene.

Det kalles uaktsomhet.

 

 

Jeg tror og du skal lese første post en gang til.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er trådstarter skyldig, men det er om mulig ikke bare han som skal betale. Innrøm din skyld og betale. Om du prøver deg på at det var flere med, får være opp til deg, men du må iallefall betale din del, så er saken ut av verden.

Du må for all del ikke si at du ikke var med. Da juger du. Du var jo så absolutt med. Det var jo du som begynte å sprette ball.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Hvis jeg plukker opp en (liten) stein fra bakken, små kaster den litt opp i luften ett par ganger for så å legge den ned igjen på bakken, så blir jeg dømt for uaktsomt drap når det kommer en person etter meg og plukker opp den steinen, hiver den rett i huet på en annen stakkar så han stryker med?

Endret av otl
Lenke til kommentar

Det spørs litt akkurat hva han som eier/har ansvar for PC`en har sagt til lærerne, men hvis han har oppfattet det slik at det var trådstarter som gjorde det så kan ikke trådstarter dra seg unna. Jeg vil tro at det var ikke så veldig mange baller i det klasserommet, så med andre ord så har trådstarter vært med på det selv om han ikke har kastet noen ball.

Trådstarter. Bare innrøm det du har gjort og betal, så er saken ut av verden. Du kan selvfølgelig forsøke og si at det ikke var du som kastet ballen, men den er vanskelig å dra seg unna hvis eier/ansvarlig for PC`en mener at det er deg og at de andre i klassen nekter for at de var med på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...