Gå til innhold

Softguns, hvor i norge?


minimum payne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel eg har ikke prøvd de kraftigste modellene så eg kan ikke utale meg. Alt er farlig anyways. Fisking er livsfarlig med de skarpe slukene som man svinger vilt rundt.

 

Dårlig eksempel.

 

Jaja

fisking har ingenting med softguns å gjøre, men det ville blitt en brukbar sammenligning dersom vi skulle ha sagt at barn løp rundt i skogen og lekte krig med fiskestenger og sluker.

du, som de aller fleste andre i dette landet er ikke kjent med faren ved bruk av softguns eller strafferammene for lovbrudd begått med softguns.

jeg synes du kan gjøre litt research om de tingene, før eller siden er det du som sitter på politikontoret pga noe softgun dritt hvis du er uforsktig. for ikke så lenge siden satt jeg på politikontoret og da fikk jeg erfare hvor vanvittig dette er. det jeg gjorde var å skyte på blink med softgun i en lukket fellesgarasje i borettslaget her hvor jeg har bodd i over 11 år. jeg risikerte både rettssak, fengsel, bot og destruering av våpenet, heldigvis slapp jeg ifra det med påtaleunnlatelse i to år, hadde dette skjedd etter 1. september når softguns kom under våpenloven ville jeg sannsynligvis ha måtte gå gjennom rettsaken og sitte en stund i kasjotten..

unger som leker med softguns er helt ute av fokus, de tror at hvis brillene de bruker tåler å bli truffet av softgunnene så er de "trygg". de er bare barn og er ikke helt med på hva som skjer i den virkelige verden og derfor er det idioti å la de springe rundt med våpen.

 

er du under kriminell lavalder og på offentlig sted med en softgun og blir tatt for det så risikerer du å sende dine foreldre i fengsel i 1-2år og du blir tatt hånd av om barnevernet samt du må betale en bot.

er du under kriminell lavalder og på offentlig sted med ett ladd automat-våpen og blir tatt for det så risikerer du å sende dine foreldre i fengsel i 1-2år og du blir tatt hånd av om barnevernet samt du må betale en bot.

 

blir du tatt for lovbrudd med ett våpen så har det ikke en dritt å si om det er en ladet full-auto glock eller om det er en softgun til 50kr.

Lenke til kommentar
Pycnopodia, har du vært med på noen NSGA arrangement noen gang? (østlandet) Høres ut som du har vært litt borti softgun før.. Må bare si at Mil-Sim med de gutta er det feteste på jord.

Har selv litt av hvert av utstyr, har full svensk (!) uniform med hjelm og stridsvest, med MP5 og AG3. Og SWAT selvsagt.

hei, du har rett i at jeg har holdt på med airsoft, men jeg har bare spilt lokalt sammen med litt med bergen airsoft klubb. jeg synes og det var det gøyeste jeg har drevet med. jeg er ikke medlem nå lengre og har solgt mesteparten av shtuffet mitt, men jeg satser på å starte på igjen før sommern og komme på ett stort arrangemang også.

utstyret ditt høres knas ut, selv hadde jeg ics mp5 og flecktarn kamo, mestparten av tingene mine er solgt nå.

uh, hvis du har hørt historie om en som lekte rambo i garasje og fikk politi på døra, så var meg som lekte rambo og ble ustestengt ifra nsga i ett år =/

Lenke til kommentar
Man har vel lov så lenge man er i sitt eget eindom? Ka med i skogen? Driver og skyter en del iskogen men luftgæver (Shadow1000+7x32 scope)

Saa kjoepte du det fra rekyl.no som jeg henviste til i posten du laget naar du var ute etter tips ?

Nei eg kjøpte den i spania (der de produserer de) og betalte 1200kr med 1000skudd og 7x32 scope!!! Den skyter så digg. Drar ut i skogen nesten hver gang det er fint vær ute og skyter. Kraftig som pokker 305meter/sekundet.

Lenke til kommentar
Har skutt meg selv i hånda med softgunn det svir bare litt!

softgun sår

sånne sår får du av en vanlig aeg som ikke er blitt oppgradert. en oppgradert sniper rifle kan ha opptil dobbelt så høy utgangshastiget som denne aeg'en. det svir bare litt å bli skutt med sånt, men du får arr. vi som spiller unngår å få arr ved å pakke oss godt inn i klær, bruke hansker og en slags beskyttelse i ansiktet.

snowdog, jeg tror det går bra hvis du er over 18år eller har dispensasjon ifra 18års grensen. og ikke bryter noen andre lover.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...