Gå til innhold

Altiboks: SFP til ciscoswitch?


twarr

Anbefalte innlegg

hei!

Har 500/500mbit fra altibox som ble levert før jul i et nytt område. Skal benytte meg av en cisco sb300 og en asus ac87u. Siden ciscoswitchen har mini GBIC/SFP-mulighet, og at det ikke koster mange kronene fra fiberworks.no, så ønsker jeg å koble fiberkabelen rett i cisco'en.

Nettleverandøren min (Tafjord i Ålesund) var ikke behjelpelig med å gi meg spesifikasjonene jeg trenger for å kjøpe riktig type SFP, da de kun ville hjelpe meg å få bridget hjemmesentralen (som allerede er fjernet og erstattet med ac87u...).

Er det noen som har peiling på hvilken type jeg trenger? Det er naturlig nok av det nyeste utstyret, og sentralen er maks 2-3 km unna i "linjelengde".

På forhånd takk! smile.gif

Endret av twarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mediekonverter montert? Fiber inn på den, RJ45 ut fra den? isåfall står spesifikasjonene på den.

Jepp, stemmer det. Da skal jeg ta å åpne den opp og se :) men etter å ha lest på freakforum (det er en stor altibox-tråd der) så må en vite om det er SC/ST fiber, og om det er clearcurve eller annen fiber? Også om bølgelengde, SM/MM, WDM?

 

Har ikke peiling på dette, eneste informasjonen jeg fant på forumet der er at det er Tx: 1310nm RX:1550nm.

Lenke til kommentar

Anbefaler singlemode fiber utover den lengden du spesifiserer du skal strekke kabelen over.

I vedlagt bildefil finner du sfp`er som skal være kompitabel med din svitsj, sammen med fiber.

 

kilde: http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/switches/small-business-smart-switches/data_sheet_c78-610061.html

 

 

 

 

 

 

Tror kanskje at du har missforstått/ikke lest hele teksten :) Fiberkabelen er allerede lagt, har altibox fiberinternett og tv. Tingen er at fiberen nå er koblet til en mediekonverter (som ble installert fra altibox), men jeg ønsker å koble den direkte inn på ciscoswitchen som jeg har, med hjelp av en SFP.

Lenke til kommentar

Muligens jeg burde formulert meg bedre, men støttede SFP moduler er listet i den ene kolonnen oppført i listen. Søk på de forskjellige kodene via en søkemotor. Hvis dette ikke er svaret ditt så har jeg nok misforstått spørsmålet ditt ja. Du har altså fiber fra en sentral som du vil plugge direkte inn i svitsjen, istedenfor å benytte deg av mediekonverteren levert fra altibox? Da må du finne SFP-er fra listen som fungerer med fiberen.

post-188182-0-55892000-1424950113_thumb.png

Endret av Korpowski
Lenke til kommentar

Sikker på disse funger til altibox?

En ting er at fiber SFP funger til switchen.

Men så må bølgelengeden i fiberen være lik til SFP. De fleste internetlevrandører har vel både RX\TX i samme fiber, så da må det nok også være det.

På en annen side må man vel ha riktig mac adresse, siden altibox er neppe særlig fornøyd med slik utstyr.

For den andre vet jeg ikke om det er lov å bytte Het mediaconverter, siden det muligens kan forstyrre for andre kunder i samme området i verstefall eller skade noden.

Lenke til kommentar

Jaja, trådstarter må jo gjøre sin egen research rundt installasjonen, og om hvilke av SFP-ene som støttes av fiberen han har liggenes. Posten min var ikke et svar på installasjonen, men heller et svar på hvilke SFP-er som støttes av hans svitsj. :dremel: Når det gjelder hva altibox tillater av modifikasjoner, eller hva boksen fra altibox støttes av forskjellige typer SFP-er må evt. sjekkes opp med de.

Endret av Korpowski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...