Gå til innhold

MX Brown vs Blue vs Red


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en smakssak. Det finnes ikke noe rett og galt. Om du aldri har brukt et mekanisk tastatur før anbefaler jeg at du kjøper en 'switch tester'.

 

Om du syntes det er for mye styr så sier de fleste at de lineære bryterene med MX Red passer best til gaming hvor man må spamme ting enkelt. Med MX Brown så må du gjennom et lite 'klikk' (dette høres ikke) for at bevegelsen skal registreres av bryteren. MX Blue har en forholdsvis lik karakteristikk, men da med en litt skjemmende klikkelyd hver gang du trykker ned bryteren.

 

For generell bruk ville jeg personlig anbefalt MX Brown, selv om det finnes mange som enten bruker Red eller Blue til både spilling og skriving.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde nettopp samme problemstillingen. Jeg prøvde begge, og for min del gikk mx red seirende ut.

De er lette, du blir ikke sliten i fingrene og de er meget behagelige å ha med å gjøre. Eneste minus er at det er fort gjort å gjøre skriveleif med dem, men utover det er det ikke noe å klage på.

Anbefaler ikke å skrive novelle med dem, men dersom du bruker pcen til nettsurfing og gaming, er det mx red du skal ha :)

Har prøvd mx brown også, de var behagelig å game og skrive med, men den lille taktile feedbacken synes jeg ble en unødvendig distraksjon i fps spill. Men jeg anbefaler de og, da de var fantastiske brytere de og!

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme her, jeg kjøpte først MX Red (Corsair K65), men klarte ikke la være å skrive feil. Byttet etterhvert til MX Brown (CM Storm QuickFire TK), og har ikke angret siden. Begge tastaturene lager en del lyd, det tror jeg ikke du unngår med mekanisk tastatur. MX Brown fungerer også helt utmerket til gaming, føler ikke at MX Red var nevneverdig bedre til det.

Lenke til kommentar

Samme her, jeg kjøpte først MX Red (Corsair K65), men klarte ikke la være å skrive feil. Byttet etterhvert til MX Brown (CM Storm QuickFire TK), og har ikke angret siden. Begge tastaturene lager en del lyd, det tror jeg ikke du unngår med mekanisk tastatur. MX Brown fungerer også helt utmerket til gaming, føler ikke at MX Red var nevneverdig bedre til det.

 

Jeg kjøpte også CM Storm QuckFire TK, men satt på o-ringer for å dempe litt på støyen.

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-accessories/cherry-mx-rubber-o-ring-switch-dampeners-125pcs.html

Jeg brukte de blå 0.4 mm.

Lenke til kommentar

 

Samme her, jeg kjøpte først MX Red (Corsair K65), men klarte ikke la være å skrive feil. Byttet etterhvert til MX Brown (CM Storm QuickFire TK), og har ikke angret siden. Begge tastaturene lager en del lyd, det tror jeg ikke du unngår med mekanisk tastatur. MX Brown fungerer også helt utmerket til gaming, føler ikke at MX Red var nevneverdig bedre til det.

 

Jeg kjøpte også CM Storm QuckFire TK, men satt på o-ringer for å dempe litt på støyen.

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-accessories/cherry-mx-rubber-o-ring-switch-dampeners-125pcs.html

Jeg brukte de blå 0.4 mm.

 

 

Jeg har de samme o-ringene jeg, men det er en del støy likevel. O-ringene gjør at det blir mindre støy når du trykker tastene helt ned, noe jeg prøver å unngå. Jeg tror det som lager mest støy for meg er når tastene slippes og spretter opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...