Gå til innhold

Hvilken multi fjernkontroll skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Ny mediacenter er bygget opp, tv, forsterker og PS3 er i racket.

 

Hvilken fjernkontroll velger jeg? Hva er best på markedet i dag?

 

Jeg lurer litt på Logitech sin Ultimate One.

Trenger jeg HUB'en?

 

Fint om noen har erfaringer :)

Endret av Knusse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vanlig logitech harmony touch uten hub, har programmert den til å styre, get box, satellitt dekoder, tv, forsterker

funker uten problemer i nå over et år og er kjempefornøyd. anbefales , litt dårlig batteritid men bare å sette på til lading ca hver 4-5 dag.

 

Heisan, godt å høre at den fungerer bra.

Det er visstnok 3 stk utgaver av denne logitech'en. Touch, Ultimate og One. Gud vet hva som er forskjellen.

 

Har du forsøkt Touch mot PC?

Lenke til kommentar

 

Jeg har vanlig logitech harmony touch uten hub, har programmert den til å styre, get box, satellitt dekoder, tv, forsterker

funker uten problemer i nå over et år og er kjempefornøyd. anbefales , litt dårlig batteritid men bare å sette på til lading ca hver 4-5 dag.

 

Heisan, godt å høre at den fungerer bra.

Det er visstnok 3 stk utgaver av denne logitech'en. Touch, Ultimate og One. Gud vet hva som er forskjellen.

 

Har du forsøkt Touch mot PC?

 

kan settes opp som vanlig MCE fjernkontroll hvis PC har IR mottaker , ellers er den programmer bar, jeg har brukt den mot en HTPC tidligere men det var begrenset funksjonalitet, ellers så fungerer den bra mot XBMC (nå Kodi) blir nok avhengig av IR mottakeren på din PC

Lenke til kommentar

Det er visstnok 3 stk utgaver av denne logitech'en. Touch, Ultimate og One. Gud vet hva som er forskjellen.

Harmony Touch er en "vanlig" fjernkontroll, mens Harmony One er en IR-basert fjernkontroll. Harmony One støtter med andre ord flere enheter enn Harmony Touch.

 

Harmony Ultimate har blåtann og støtter dermed enda flere enheter, blant annet PlayStation, uten ekstra mottakere. Den fungerer også med enheter gjemt bak skapdører og lignende. I tillegg får man tilgang til en mobilapp som fungerer som fjernkontroll.

 

Jeg har Harmony Ultimate, og den er genial. Alle enhetene mine er gjemt bak skapdører, men den fungerer helt fint likevel. Jeg kan også styre alt fra mobilen, så når fjernkontrollen ligger litt for langt unna, kan jeg bytte kanal med mobilen. Alt går over det trådløse nettet, så man trenger heller ikke fri sikt for å bruke selve fjernkontrollen.

 

Logitech har lansert en ny fjernkontroll i USA: Harmony Ultimate Home. Den støtter visstnok en rekke "smarthjem"-produkter. Det ryktes at (ihvertfall) Harmony Ultimate skal få de samme funksjonene via en programvareoppdatering, men jeg vet ikke når det eventuelt skjer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå ser det ut som harmony ONE er tatt ut av sortimentet og man bare kan velge mellom touch i flere varianter eller skikkelig gamle modeller( 650 eller en uten skjerm)

 

jeg bruker 555 den dag i dag men ikke slik jeg skulle ønske og lurer om en erstatter vil fungere bedre

Problemet er altibox sin dekoder , som virker å være ekstra følsom for interferens( eller hva det nå heter ).

Da jeg brukte den samme harmonyen mot den gamle dekoderen fungerte det bedre men nå må jeg være nøye med å pek rett på dekoderen ( som ble flyttet fra hyllen under tven til hyllen under den igjen )

originalen til dekoderen funger bedre

 

Det som er så dumt med dagens modeller er at de bruker et spesialbatteri som man ikke får tak i den butikken der det ville være naturlig

men de kan sikkert bestille

Da var det bedre å med vanlige batterier

også med tanke på at vanlige batterier ( enten det er opplad bare eller ikke ) var det ikke nødvendig å bytte batteri på rundt et år.

 

Må må de ny laddes mer en 1 gang i uken ( og sikekert hver dag om noen år )

hvorfor kan de ikke lage dem slik at ladde syklusen er en måned eller mere ?

 

kan touch erstatte harmony 555 ,jeg bruker den til dekoder , tv og opptaker ( ekstern) ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til TS:

 

Siden du ønsker å bruke Playstation, så er nok UItimate beste løsning, da denne kan styre PS3 direkte. Går man via en IR omformer for PS3, så mister man muligheten til å slå på maskinen fra fjernkontrollen.

 

Noen andre typer enn Logitechs fjernkontroller er det bare å glemme hvis man ikke vil bruke veldig mye penger, og programmere veldig mye.

 

 

 

jeg bruker 555 den dag i dag men ikke slik jeg skulle ønske og lurer om en erstatter vil fungere bedre

Problemet er altibox sin dekoder , som virker å være ekstra følsom for interferens( eller hva det nå heter ).

Da jeg brukte den samme harmonyen mot den gamle dekoderen fungerte det bedre men nå må jeg være nøye med å pek rett på dekoderen ( som ble flyttet fra hyllen under tven til hyllen under den igjen )

originalen til dekoderen funger bedre

 

Det som er så dumt med dagens modeller er at de bruker et spesialbatteri som man ikke får tak i den butikken der det ville være naturlig

men de kan sikkert bestille

Da var det bedre å med vanlige batterier

også med tanke på at vanlige batterier ( enten det er opplad bare eller ikke ) var det ikke nødvendig å bytte batteri på rundt et år.

 

Må må de ny laddes mer en 1 gang i uken ( og sikekert hver dag om noen år )

hvorfor kan de ikke lage dem slik at ladde syklusen er en måned eller mere ?

 

kan touch erstatte harmony 555 ,jeg bruker den til dekoder , tv og opptaker ( ekstern) ?

 

Jeg har Touch med Altibox, og merker ingen problemer med den. Hvis det er noe som helst problemer, så er det selve tregheten i Altibox sine menyer som gjør det. (Mulig det er forskjell på dekoder typene dems, har en "eldre" versjon på 500 GB som de ikke vil ta i mot lenger, og ikke den nyeste lille).

 

Hadde selv One som var til det gamle programerings programmet, og den måtte jeg kun lade hver 3 uke eller noe slikt. Leste at de som hadde One til det nye programmet hadde ekstremt dårligere batteritid. Disse fjernkontrollene var egentlig helt like, men måtte programmeres fra forskjellige programmer. Men tror forskjellen ligger i at de fjernkontrollene som bruker det nye programmet, er bygget opp til å være mer responsive, og dermed er med på enn de gamle.

 

Har selv Touch i dag, og må lade ca 1 gang i uken, eller hver 5-6 dag når jeg bruker den som mest. Det positive er at ladekrybben til den er mye penere, og den er bedre å bruke.

 

Det er ett stort minus, som jeg ikke kan bekrefte er reelt eller ikke enda. Jeg har midlertidig programmert den inn for ett annet oppsett ett mitt normale, da jeg er midt i en flytte prossess. Når jeg gjorde dette, så kom det en oppdatering som gjorde den mindre god å bruke via skjermen, og de innstillingene man kan gjøre på skjermen. Menyer osv ble også engelsk i stedet for Norsk. Har ikke giddi å forsket på dette, da jeg om ikke lenge skal ha den tilbake med mitt gamle utstyr, så får se om de samme problemene kommer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...