Gå til innhold

[Løst] Iso fil til win 7 home premium norsk?


Anbefalte innlegg

Har en Asus bærbar som harddisken er helt gåen på, får ikke liv i den uansett hva jeg gjør. Men da får jeg heller ikke tilgang til recovery partisjonen.. Hvor kan jeg laste ned Iso filen til Win 7 Home premium Norsk? Har prøvd digitalriver, men den ligger ikke der lenger.. Ble bare linket til mocrosoft, men de oppga at man må kontakte leverandøren.

 

Noen sted man kan laste det ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Windows 7 SP1 Media Refresh herifra:
http://forums.mydigitallife.info/threads/28517-Windows-7-w-o-SP1-and-SP1-Media-Refresh-Direct-Download-Links

Ser at dem ikke har norsk Home Premium, så bare last ned Professional, og bruk et eller annet program til å fjerne ei.cfg fila fra sources mappa, da vil du bli spurt om hvilken versjon du vil installere :)

 

Evt test den "ei.cfg removal tool" som dem har.. ikke prøvd den selv, men regner med at den gjør jobben :)

 

Har selv lastet ned mine iso filer derifa :)

Lenke til kommentar

Som OP skrev, så er Digital River linkene nå nede, antagelig for godt.

 

Du blir nå henvend til denne siden:

http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

 

I følge info, så vil bare retail key virke, ikke oem og andre.

Beklager.. Mente å huske at disse også lå ute som torrents.. Men mulig jeg blander med Windows 8.1.. Lastet ned begge på nytt når jeg oppdaterte multi boot minnepennene mine.

 

Da har jeg ikke noe annet råd enn å prøve å finne en home premium serial på nett, eller få lånt en av noen..

Eller laste ned som torrent, men da er jo risken at det følger med noe du ikke vil ha :p

Lenke til kommentar

X17-24303 er W7 Pro Norsk 64 bit.

X17-59465er W7 Ult Eng 64 bit.

 

Vil du ha norsk språk bruker du X17-24303. Du må få fjernet ei.cfg fila som nevnt i post over. Når den fila er fjernet vil du få valg under installasjonen om hvilken versjon du vil installere, f.eks Pro, Home, osv. Du må installere samme versjon som du hadde, altså home, for å få din nøkkel til å virke. Antar du har nøkkelen fra klistrelapp under pc-en.

 

Jeg har brukt http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool for å lage bootbar minnepinne fra iso fila. Du må installere dette programmet på en maskin med 64 bit os for å kunne lage minnepinne med 64 bit installasjonsmedie. 32 bit os funker kun for å lage minnepinne med 32 bit installasjonsmedie med mindre du laster ned et annet lite program jeg i farten ikke husker hva var for noe.

 

Etter at du har gjort ferdig din minnepinnhe med bootbart installasjonsmedie så blar du deg fram til sources mappa og fjerner ei.cfg fila. Den vises som ei Microsoft Outlook fil tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...