Gå til innhold

Pakke-PC fra komplett. Trenger tips!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her på forumet, men tenkte jeg skulle forhøre meg blant ekspertene om kjøp av ny stasjonær pc. Er snart i 30-årene og har ikke bygd PC siden ungdomsskolen, så jeg er ikke helt inne i verdenen. Jeg så at komplett hadde et vintertilbud og med litt konfigurering har jeg kommet frem til en PC som ser slik ut:

 

  • Komplett 200R Midi Tower Sort.
  • Corsair RM550, 550W PSU
  • Intel Core i7-4790
  • ASUS B85-PRO GAMER, Socket-1150
  • HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
  • ZOTAC GeForce GTX 960 2GB PhysX CUDA
  • Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM
  • WD Desktop Green 1TB
  • Microsoft OEM Wired Desktop 400
  • Asus 24" LED VN247H
  • MS COA Win 8.1 Nordic

 

Pris 11800,- (Det kan nevnes at budsjettet var på 10-11000,- inkludert skjerm)

 

PCen skal hovedsaklig brukes til gaming og musikk-redigering (cubase). Jeg ønsker å ha en PC som kan oppgraderes ved behov og som kan holde i mange år fremover.

 

Usikker på overclocking, men vurderer å bytte ut CPU-vifte med Cooler Master Hyper 212 Evo.

 

Hvordan ser det ut? Noe som bør forandres?

Endret av Freddy_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet! Til den prisen der, som er relativt mye penger, så kan man jo få et relativt mye bedre skjermkort, blant annet... 960 kommer ikke akkurat til å maxe alt i allverdens grafikk i herrens mange år fremover... Tror du burde avvente litt og se om en av datageniene her finner noe litt bedre for pengene.. En gtx 970 yter ganske mye bedre enn en 960 ;)

Lenke til kommentar

Jeg syntes du skal vurdere å sette dette sammen selv. Det er relativt enkelt, og du kan se videoer på youtube hvis du vil (LinusTechTips f.eks). I tillegg laster du ned manualen til hovedkortet mens du venter på delene i posten. Dette er jeg ikke i tvil om at du klarer! :)

 

Hvis du vil ha en liste over komponenter så er dette det som gir mest for pengene. Og så lærer du jo litt.

 

Hvis du bare vil ha en PC ferdig sydd sammen er ikke delevalget ditt helt feil

Lenke til kommentar

Takker for svar.
Har vurdert å sette sammen selv, regner med at det går fint. Men hvor mye er det egentlig å spare? Regner med at det går et par hundrelapper i frakt for de enkelte delene kontra fri frakt og pick-up point (har mulighet til å hente selv). Så tenker jeg også at det er OK med garanti bare av praktiske årsaker (vet at reklamasjonen står sterkt, men for å være helt ærlig så er jeg litt giddalaus med tanke på tidsbruk i tilfelle ting skulle fucke seg... Greit å kjøpe fra samme).

Ang Skjermkort så ser jeg at GTX970 på det billigste koster 1000kr mer enn 960. Skulle selvfølgelig gått for det beste ;) men usikker på om jeg kan ta meg råd til det. Er ikke nødt til å klare top end stuff om 2-3 år sålenge jeg kan geime uten lagg. Har brukt laptop de siste 10 årene så alt vil nok oppleves digg i forhold...

Men det uten skjerm/tastatur koster dette 10000,-. God/Middels/Dårlig deal?

Lenke til kommentar

Synes oppsettet ser veldig bra ut. Skjønner at du ikke orker å bygge den selv med hensyn på reklamasjon osv. Hvis maskinen kun brukes til gaming, bør du gjøre ditt beste med å nedprioritere andre komponenter til fordel for et bedre skjermkort. Et par ting du kan vurdere

 

- Bytte til et "dårligere" PSU i og med at du ikke skal overklokke. Ser at den koster 1.099 kr, her kan du spare 3-400 ved å gå over til et annet. 500w bør holde.

- Bytte ut CPU med noe billigere, en i5 holder fint til gaming. For eksempel ved å bytte til 4590 eller 4690

- Kjøpe ferdig bygd pc uten OS.

 

Ved å gjøre endringene jeg foreslår så sparer du jo cirka 2.000 kr allerede. Nok til en skikkelig oppgradering av skjermkort :)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Har vurdert å sette sammen selv, regner med at det går fint. Men hvor mye er det egentlig å spare? Regner med at det går et par hundrelapper i frakt for de enkelte delene kontra fri frakt og pick-up point (har mulighet til å hente selv). Så tenker jeg også at det er OK med garanti bare av praktiske årsaker (vet at reklamasjonen står sterkt, men for å være helt ærlig så er jeg litt giddalaus med tanke på tidsbruk i tilfelle ting skulle fucke seg... Greit å kjøpe fra samme).

 

Ang Skjermkort så ser jeg at GTX970 på det billigste koster 1000kr mer enn 960. Skulle selvfølgelig gått for det beste ;) men usikker på om jeg kan ta meg råd til det. Er ikke nødt til å klare top end stuff om 2-3 år sålenge jeg kan geime uten lagg. Har brukt laptop de siste 10 årene så alt vil nok oppleves digg i forhold...

 

Men det uten skjerm/tastatur koster dette 10000,-. God/Middels/Dårlig deal?

hadde jeg vært deg så hadde jeg virkelig bygget selv, er faktisk ganske mye å spare og det krever ikke en rakettforsker... Assembly guides finner man på youtube og du kan jo få 970 om du bygger selv, da er det jo verdt det vel? ;)

Lenke til kommentar

Ikke nedprioriter strømforsyninga. En god strømforsyning sammen med et godt hovedkort er med på å danne et godt fundament. Så du burde ikke gå for noe dårligere enn Corsair RM når du skal spille.

 

Les og/eller spør i denne tråden før du bestiller.

 

Enig at en god strømforsyning av viktig. Men OP skal kjøpe ferdig bygd PC, så hvis det skjer noe så er det bare å sende inn pcen. Det er mulig å kjøpe et annet merke som bruker samme OEM som Corsair og spare noen kroner. Er jo sinnsykt markup bare fordi de slenger på Corsair navnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...