Gå til innhold

Sigma 24mm f/1.4 art


Anbefalte innlegg

Sigma 24mm f/1.4 art er neste objektiv opp i denne serien. Den skal visstnok ha samme optiske kvaliteter som tidligere objektiver i serien så dette lover godt.

 

Den vil ha 15 elementer i 11 grupper med 9 runde aperature blader. 77mm filter størrelse og har en minste fokus distanse på 25cm.

 

lens2.jpg

 

Synes at dette høres ut som et ganske bra landskap/astro objektiv. Gleder meg til å se noen tester.

 

 

Mon tro hva det neste er i den serien? Kanskje en 14mm, med det så har de vel dekt de mest vanlige brennviddene under 50mm (14/24/35/50). For å deretter å gå over 50mm, med 85mm osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, må ærlig innrømme at jeg ikke den som følger mest med på rykter. Men har dog sett en del prat om 85mm og 135mm så det er ikke helt usannsynlig at en av de er neste mann ut.

 

Men de kom jo først med en 35 for å så gå opp til 50 så ned til 24, kanskje ikke helt usannsynlig at de går opp til 85, ned til 14 og så til 135. Altså alternere mellom å utvide oppe og nede på brennviddene.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvordan er dette objektivet etter deres oppfatning?  Etter hva jeg har lest meg til er det et godt objektiv, men føler kanskje ikke "avstanden" til orginal optikken er like påfallende stor som med 35mm, den ble lovprist iforhold til orginalvaren.

 

Meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...