Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Net Send

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har sikkert prøvd net send.

Finne det en kommndo for å stoppe mottak av meldinger??? (beggyner å bli så jævlig irritert av alle som sender til meg på skola!) :grumpy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved bare "net stop messenger" i run, så starter messenger servicen ved neste reboot.

Kjør "services.msc" i run, og finn servicen som heter Messenger.

Stopp den og høyreklikk-properties på den.

Så setter du Startup type til - Disabled.

Skrevet

lag en batch(.bat)-fil som inneholder følgende:

:start

net send brukernavn/maskinnavn melding

goto start

den vil da loope helt til du avbryter med CTRL-C, det kan også være kjekt å legge til @echo off på toppen av fila for å skjule selve kommandoene (blir litt mindre tekst på skjermen da)

Skrevet

net send er en slager på lan ser jeg.

husker jeg var litt "pissed off" på en person så jeg sende meldinger mens han spilte, da flippa hele pc-en, og han som hadde spilt en god stund uten og save.

Skrevet
Mange har sikkert prøvd net send.

Finne det en kommndo for å stoppe mottak av meldinger??? (beggyner å bli så jævlig irritert av alle som sender til meg på skola!) :grumpy:

Skriv:

goto label

:label

net send \\maskinnavn Slutt å sende meld.

goto label

Lagre det som en bat fil. (virker alltid)

Skrevet

Vi har noe DOLE opplegg åp skolen, det er kjekt å sende litt meldinger med av og til, der kan du skrive hva som står øverst i vinduet også, sånn at ingen ser hvor meldingen kommer fra

Skrevet
Vi har noe DOLE opplegg åp skolen, det er kjekt å sende litt meldinger med av og til, der kan du skrive hva som står øverst i vinduet også, sånn at ingen ser hvor meldingen kommer fra

Tihih, vi har det moro med det ja :p:

Anyway... Tror du kan blokke dette ved å fjerne fil- & skriver-deling i nettverksinnstillingene. Funker nemlig ikke å sende til meg når jeg fjerner det her hjemme

EDIT: Ved å fjerne dette kan det hende at andre muligheter blir fjernet i samme slengen, så...

Skrevet

finnest flere programmer som kan massesende til både brukere og arbeidsgruppe, ved bruk av "net send" kommandoen. Men å få sendt anonymt tror jeg kansje blir litt vanskelig, men skal ikke si det sikkert :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...