Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

1 vegguttak - 2 uavhengige breibandsmodem - forgreining?


Anbefalte innlegg

Har i dag eitt data-/teleuttak i veggen. Dette ynskjer eg splittast for å tilrettelegge for to uavhengige breibandsnettverk/-modem.


I dag klarar eg kun kople på det eine breibandsmodemet, og har kun fått utdelt ein splittar frå Telenor frå veggkontakt og splitt i to til hhv Telefon- og Modem-kobling. Denne splitten klarar ikkje å dekke dei to modema frå dette eine vegguttaket, kun det modemet som er kopla på Modem-delen av splitten fungerar.


Har forsøkt å forgreine ved å bruke router/switch frå veggkontakt, men dette ser ikkje ut til å fungere.


Fins det ein forgreinar for vegguttak, der dette éine uttaket kan forgreinast til - utan å splitte i Telefon og Modem?


Takk for svar.

Endret av charlesgoodyear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler veldig sterkt på at det er teknisk mulig å ha 2 bredbånd via 1 telefonledning, ettersom andre enden av ledningen faktisk må kobles inn i utstyr på andre enden og kobles opp mot ett abonoment.

 

Hva skal du egentlig med 2 uavhengige nett på en og samme kabel?

Jeg er sånn 90% sikker på at du faktisk må ha 2 kabler fra sentralen og inn for at det skal være teknisk mulig å ha 2 separerte nett på de...

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er en kontakt et annet sted i huset - og denne er separat fra kontakten du bruker i dag - må det gjøres en jobb. I utgangspunktet er det ikke noe problem å ha begge linjene frem til samme sted, det er ofte flere trådpar i telefonkabelen inn til huset, men da må det opp en dobbelkontakt inne, og det må kobles riktig ute.

Lenke til kommentar

Luftstrekket inn til min bolig har 4 trådpar, så i teorien kunne jeg bestilt 4 stk xDSL-abonnement fra Telenor. Dette forutsetter, som nevnt tidligere, at det er ledige linjer fra koblingspunktet for din matekabel til sentralen, og ledig kapasitet i sentralen. Igjen: Dette har Telenor/Relacom oversikt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...