Gå til innhold

Blåskjerm på ny pc.


Leoron

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har støtt på noen uventede problemer med den nye maskinen min.

 

Først ramser jeg opp de komponentene som har blitt satt inn.

 

asus a7n8x dx, 2 x wd 250 gb s-ata, 2 x Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM,

XP2500+ (barton), Plextor dvd brenner IDE PX-708A, Pioneer dvd ROM, Chieftech PSU 450W. Alt dette står i et Thermaltake Lanfire Xaser III Midi tower.

Som cpu vifte har jeg en Thermaltake Extreme Volcano.

 

Det som skjer er at jeg kommer så langt at jeg får startet innstalleringen av XP og innstallert raid driverne, men underveis i innstallasjonen stopper hele prosessen opp og gir meg en blå skjerm. Blåskjermen sier som følger: "Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen".

Den ber meg om å sjekke for virus, Fjern alle nylig innstallerte hd'er eller drivere for hd-stasjoner, Kontroller at hd-stasjoner er riktig konfigurert og avsluttet.

Jeg har også prøvd å innstallere windows uten raid oppsett, men det samme skjer her.

 

Da dette er en helt ny pc som ikke er koblet til nettet tror jeg virus er uaktuelt.

Og hvordan kan jeg fjerne hd'ene under en installering av windows. Et sted må jeg jo innstallere windows.

 

Det virker på denne meldingen som det er diskene det er noe rart med. Men jeg synes det er merkelig at begge de to nye diskene mine skal være ødelagt.

Jeg får ingen andre feilmeldinger ang. hd'ene og maskinen finner de lett i oppstarten.

 

Jeg får ingen andre feilmeldinger frem til dette.

Boot signalet fra hk er som det skal, og kvinnen som prater nevner ingen feil.

 

Er det noen som kan tenke seg hva dette skyldes.

Alle forslag mottas med stor takk.

 

Jeg kommer til å titte innom denne siden ofte fremover, så hvis dere lurer på noe skal det nok ikke ta lang tid før jeg svarer.

Hvis det dreier seg om hardware feil, så kom gjerne med forslag om hvilke komponenter det kan være.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

:grine:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd med flere forskjellige windows cd'er. samme skjer med alle sammen.

 

Jeg kan ikke formatere hardiskene. Jeg kommer ikke langt nok i innstalleringen av windows til å kunne gjøre det.

Jeg kommer meg ikke til fdisk. Blåskjermen kommer tidlig i installeringen av xp.

Jeg rekker ikke komme til menyen der du velger Installer, repair og det andre.

Skjermen blir svart og venter et minutt eller to, så kommer blåskjermen.

Lenke til kommentar

Det kan være RAID kontroler som er årsaken.

Koble inn kun 1 HD og CD ROM på IDE 1 (ikke 3 eller 4) og installere Windows XP

uten å trykke F6. Etter vedlykket installasjon klikk til system\enhetsbehandling og installere RAID kontroller drivere. Du blir bedt om å starte maskinen på nytt, IKKE GJØR DET, velg i stedet avslutt. Flytt IDE kabelen til IDE 3 (RAID KONTROLLER)

og start maskinen.

LYKKE TIL

Lenke til kommentar

Uff, stakkar deg.

 

Har slitt med noe av samme problem - lenge. Maskina snart utgått på dato, men i går gjorde jeg trolig en utselektering av problemene etter "full nedpluking" av maskina.

Problemet startet igjen når USB ISDN-adapteret ble tilkoplet. Har du dette tilkoplet?

Anbefaler deg å "renske" maskina for kort med unntak av skjermkortet. Se om du får installert / reparert da, og hvis dette lykkes tar du å kjører full formatering etterpå ved å stille om bootsekvensen til CD-rom, og følg anvisningen deretter. :yes:

Lenke til kommentar
Uff, stakkar deg.

 

Har slitt med noe av samme problem - lenge. Maskina snart utgått på dato, men i går gjorde jeg trolig en utselektering av problemene etter "full nedpluking" av maskina.

Problemet startet igjen når USB ISDN-adapteret ble tilkoplet. Har du dette tilkoplet?

Anbefaler deg å "renske" maskina for kort med unntak av skjermkortet. Se om du får installert / reparert da, og hvis dette lykkes tar du å kjører full formatering etterpå ved å stille om bootsekvensen til CD-rom, og følg anvisningen deretter. :yes:

Har rensket maskina tre fire ganger nå. Eneste som står igjen er hk, cpu, ram og skjermkort. + diskene og dvd rom(brenner.

 

Har ikke noe annet tilkoblet. I noen tilfeller har jeg hatt floppyen tilkoblet for å teste bootdisker og innstallere raiddriverne.

 

Ellers takk :roll:

Lenke til kommentar
Hei igjen, du må nok gå veien om fdisk, start opp med bootdisk som SciBirg anbefaler, følg så anvisninger , start på nytt med disketten og formater, dette får du nok til.

Kommer jeg inn i fdisk med denne bootdisken som han refererer til.

jeg har ikke klart det med de andre jeg har testet.

 

Det er ingen som har nevnt hardware feil har... Jeg håper ikke det er det det gjelder... kjedelig å vente på nye deler.

Lenke til kommentar

Jeg ville bare si at jeg har funnet ut hva som var galt.

 

Av en eller annen snodig grunn måtte rammen stå i slott 2 og 3 ikke 1 og 3 som jeg trodde var riktig.

Vel... ofte er det de små tingene som får en til å kaste bort en hel helg på å klø seg i hodet.

 

Takker til alle som ville hjelpe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...