Gå til innhold

Surface Pro 3 i3 eller i5


Anbefalte innlegg

Hei har lyst til og invistere i en laptop/tablet kombo pc slik som surface pro 3, denne har i tillegg en relativt stor skjerm.

 

Jeg lurer egentlig på om det er noe vits og vurdere en i3, har også hørt at prosessoren klokkes ned til 800mhz pga varme.

 

Er det noen alternativer til surface pro som er tilsvarende med full windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surface 3 er best som kombo sånn sett. Men man har jo lenovo yoga 3 pro som kan brukes som begge deler (kan ikke ta av tastaturet, men kan vri det 360 grader), dell xps 11 (2 in 1) osv... Skulle jeg kjøpt surface så hadde JEG gått for i5-modellen ;) Selv skal jeg da kjøpe nye dell xps 13, da den er ultraportabel og har supert batteri og en fantastisk skjerm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surface 3 er best som kombo sånn sett. Men man har jo lenovo yoga 3 pro som kan brukes som begge deler (kan ikke ta av tastaturet, men kan vri det 360 grader), dell xps 11 (2 in 1) osv... Skulle jeg kjøpt surface så hadde JEG gått for i5-modellen ;) Selv skal jeg da kjøpe nye dell xps 13, da den er ultraportabel og har supert batteri og en fantastisk skjerm...

Takk for tilbakemelding.

 

Har tittet litt på yoga, den faller absolutt under vurderes katogorien.

 

Jeg trenger ikke akkurat 4k oppløsning og ser at man får yoga 2 til 8000 med i5 prosessor og 8gb ram, dog uten SSD disk.

 

skal man opp på yoga 3 koster maskinen fra 12000, er det noe som er spektakulært eller kjekt med yoga 3 i forhold til yoga 2?

Lenke til kommentar

Jeg bruker yoga 2 (ikke pro) og er storfornøyd sett bort ifra at viftene bråker en god del. Det at man kan vri den hele veien rundt er egentlig noe jeg sjelden bruker. problemet er hvis jeg har den i tablet mode mens jeg ligger i sofaen blir ofte viftene blokkert og pcen blir varm.

Kjøpte den på salg til 7000 med i7, så 8000 for i5 var ganske mye. Mener å ha lest at yoga 3 er litt mindre kraftig en 2, men du vil jo få en enda tynnere og lettere pc da.

Lenke til kommentar

Jeg bruker yoga 2 (ikke pro) og er storfornøyd sett bort ifra at viftene bråker en god del. Det at man kan vri den hele veien rundt er egentlig noe jeg sjelden bruker. problemet er hvis jeg har den i tablet mode mens jeg ligger i sofaen blir ofte viftene blokkert og pcen blir varm.

Kjøpte den på salg til 7000 med i7, så 8000 for i5 var ganske mye. Mener å ha lest at yoga 3 er litt mindre kraftig en 2, men du vil jo få en enda tynnere og lettere pc da.

Steike det var en god pris, ett søk på prisjakt så er den rimeligste med i5 7500kr

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker yoga 2 (ikke pro) og er storfornøyd sett bort ifra at viftene bråker en god del. Det at man kan vri den hele veien rundt er egentlig noe jeg sjelden bruker. problemet er hvis jeg har den i tablet mode mens jeg ligger i sofaen blir ofte viftene blokkert og pcen blir varm.

Kjøpte den på salg til 7000 med i7, så 8000 for i5 var ganske mye. Mener å ha lest at yoga 3 er litt mindre kraftig en 2, men du vil jo få en enda tynnere og lettere pc da.

Steike det var en god pris, ett søk på prisjakt så er den rimeligste med i5 7500kr

 

Lenovo yoga 3 pro har iaf de nyste vifteløse prossessorene, så du får ikke støy i det hele tatt... Om du ikke tenker SÅ mye på penger så hadde jeg gått for den raskeste surfacen du kan.. Anbefaler å lese disse to, veldig godt gjennomførte tester.

surface; http://www.notebookcheck.net/Microsoft-Surface-Pro-3-Tablet-Review.122170.0.html

 

Yoga: http://www.notebookcheck.net/Lenovo-Yoga-3-Pro-Convertible-Review.129882.0.html

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...