Gå til innhold

Stoppe endring av språk automatisk


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen måte å stoppe endring av tastaturspråk automatisk på?
Har det på norsk, men når jeg går inn i Netbeans, så endrer det automatisk til engelsk, men jeg har ikke engelsk tastaturspråk på maskinen

Windows er på engelsk, men jeg ønsker at tastaturspråket skal være på norsk konstant, er dette mulig?

Veldig irriterende at det bytter automatisk til engelsk når jeg går inn i et program, vet det er lett å endre ved ALT + SHIFT / WINDOWS + SPACE, men ønsker helst å slippe
Endret av Brattus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som har andre forslag?
Lastet ned IntelliJ for å bruke som Java IDE, og fungerte helt strålende en stund, men nå 7 timer senere, er det AKKURAT samme problemet. Den endrer til ENG når jeg går inn i programmet, og forblir ENG hele tiden.. Skal være bare 1 språk installert, så forstår ikke noen ting..

Kontrollpanelet i Win8 er ikke likt det i W7, så får ikke opp den menyen du har Nedward

Lenke til kommentar

Ett svar fra google søk sier:

 

Try:

  1. Open control panel(Click Desktop Icon, take your cursor into the left bottom corner, right click, you will also find the control panel option or open Run box T0oPO.png + R type control and Ok).
  2. Switch to all items view.
  3. Click Language.
  4. In the left hand side panel choose advanced settings.
  5. Uncheck the box under Switching input method that says Let me set a different input method for each app Windows.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøver igjen:
Noen som har en løsning?
Tror jeg snart kommer til å kaste hele PCen til helvete om dette ikke blir fikset.. Umulig å holde på med IntelliJ når jeg har dette problemet

Ingen som kan ha vært bort noe lignende? Evt har en løsning? Finner ingenting når jeg søker på det, og det er så utrolig irriterende..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...