Gå til innhold

Dreieverksted i Oslo?


GCardinal

Anbefalte innlegg

Holder på med å konvertere Proxxon MF70 til CNC. Men har kommet over et aldri så liten hinder som jeg ikke klarer å løse med de verktøyene jeg har.

 

Det er behov for å maskinere ett av delene i MF70 med enn del hul, lage M4 gjerninger samt fjerne enn del materialet:

post-7631-0-02646900-1423005943_thumb.jpg

 

post-7631-0-34142300-1423005957_thumb.jpg

 

Lurer på noen har erfaring med verksted i Oslo som kan utføre en slik jobb for en overkommelig pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, vi er et dreieverksted men heter blablbla maskinering a/s. Jeg tenkte mer på navnet på tråden, for å lure inn etpar fresedudes :)

Ganske sikker på, at dere ikke KUN driver med dreiing og har mer enn dreibenker. :)

 

Firmaer registrerer seg både offentlig (bl.a. Brønnøysund og Momsreg.) telefonkataloger, på "nettet" , o.l. under bransjer og da er det naturlig å bruke Mekanisk verksted. Brukes også i "heading" på brevark, konvulutter, o.l. Selvfølgelig kan de føye til utdypende tekst, hva som er spesialitetene.

 

Editt: Firmanavn kan være hva som helst, men ofte føyer en til noe som henspeiler til hva en driver med.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Holder på med å konvertere Proxxon MF70 til CNC. Men har kommet over et aldri så liten hinder som jeg ikke klarer å løse med de verktøyene jeg har.

 

Det er behov for å maskinere ett av delene i MF70 med enn del hul, lage M4 gjerninger samt fjerne enn del materialet:

attachicon.gifPhoto 03.02.15, 22.30.36.jpg

 

attachicon.gifPhoto 04.02.15, 00.22.44.jpg

 

Lurer på noen har erfaring med verksted i Oslo som kan utføre en slik jobb for en overkommelig pris?

 

Ser ikke hvordan du skal gjøre dette med en dreiebenk. Er nok en jobb for en fresemaskin ja. Men ut fra tegningene så syns jeg dette så veldig overkommelig ut å gjøre for hånd også med en drill, med bor og gjengetapp også en grei linjal, en rissepenn og en kjørner for å merke hvor hullene skal være.

 

Jeg har en frese maskin hjemme og bor i nærheten av Oslo, og kunne sikkert ha gjort det for deg billig eller kanskje gratis (mot litt innføring i 3D printing eller noe slik), også kan du jo ta en titt på min CNC maskin også kan vi prate litt om CNC. Men som sagt syns jeg dette ser ut som noe du veldig enkelt kunne ha gjort selv for hånd også med en elektrisk drill som eneste "maskin" (spørs vel bare hvor nøyaktige toleranser det må være på hullplasseringen, med en fres blir det selvsagt mye mer nøyaktig enn for hånd).

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

Holder på med å konvertere Proxxon MF70 til CNC. Men har kommet over et aldri så liten hinder som jeg ikke klarer å løse med de verktøyene jeg har.

 

Det er behov for å maskinere ett av delene i MF70 med enn del hul, lage M4 gjerninger samt fjerne enn del materialet:

attachicon.gifPhoto 03.02.15, 22.30.36.jpg

 

attachicon.gifPhoto 04.02.15, 00.22.44.jpg

 

Lurer på noen har erfaring med verksted i Oslo som kan utføre en slik jobb for en overkommelig pris?

 

Ser ikke hvordan du skal gjøre dette med en dreiebenk. Er nok en jobb for en fresemaskin ja. Men ut fra tegningene så syns jeg dette så veldig overkommelig ut å gjøre for hånd også med en drill, med bor og gjengetapp også en grei linjal, en rissepenn og en kjørner for å merke hvor hullene skal være.

 

Jeg har en frese maskin hjemme og bor i nærheten av Oslo, og kunne sikkert ha gjort det for deg billig eller kanskje gratis (mot litt innføring i 3D printing eller noe slik), også kan du jo ta en titt på min CNC maskin også kan vi prate litt om CNC. Men som sagt syns jeg dette ser ut som noe du veldig enkelt kunne ha gjort selv for hånd også med en elektrisk drill som eneste "maskin" (spørs vel bare hvor nøyaktige toleranser det må være på hullplasseringen, med en fres blir det selvsagt mye mer nøyaktig enn for hånd).

 

 

Takk for svaret! Jeg endte opp med å gjøre det selv med enkel bormaskin som jeg fikk låne. Ble ikke så veldig pent, men hulene endte opp der de burdet være - så kan vel ikke klage :)

 

Ellers hadde det vært spennende å møtes for å prate om 3D / CNC - det er jeg alltid klar for. Sender liten PM på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...