Gå til innhold

Problemer med jensen al59300 v6 ruter


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har ett 25mbit internettabonement, men det yter rundt 1mbit vanligvis. Tror problemet ligger i ruteren, da jeg får full fart om jeg kobler PCen direkte til modemet. Om jeg så kobler nettet tilbake i ruteren og restarter både ruter og modem fungerer det trådløse nettet bra en stund (alt fra noen timer til en uke).

Det har ikke hjulpet å bare restarte ruteren.

Har prøvd å oppdatere firmware, men finner ingen oppdatering. Finner forsåvidt ikke al59300 v6 nevnt noen plass på internett.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med å oppgradere router til nyeste SW, ta en full reset, og sett opp router på nytt. Bruk inSSIDer eller WiFi Analytics til å finne en kanal med minst forstyrrelser.

Også etter å ha brukt masse tid på den så kaster du den, kjøper deg noe bedre og problemet er løst :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes TS har feilsøkt nok når han forteller: "restarter både ruter og modem fungerer det trådløse nettet bra en stund (alt fra noen timer til en uke)". Hvis den holder opptil en uke, så er det ikke problem med nabonettverk. Mener å ha hørt liknede historier om Jensen før. Og når det ikke finnes ny FW, så er det beste og/eller eneste løsningen å bytte til noe bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser nå at dette er en 6 år gammel routermodell, og er enig i at feilsøkingsperioden bør være kort. Veldig kort.

 

Når det gjelder nettverk som funker en periode (minutter til uker) før de stopper eller går sakte, har jeg sett at noen slår av sin router når de ikke bruker dem. I slike tilfeller, dersom naboen bruker samme kanal som deg, kan det gå fint hos deg når h*n har slått den av, og feile når den slås på. Viktig å sjekke med inSSIDer eller tilsvarende når problemet er tilstede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...