Gå til innhold

Trenger hjelp med wifi extender


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med å få økt nettverks hastigheten.

Jeg bor på en veldig avlukket plass, og alle selskapene jeg har snakket med kan ikke levere internett. Men vi har en nabo så har vært veldig grei å lånt oss deres nettverk.

 

Problemet er at selv om vi har kjøpt en extender til huset vårt så får vi ikke nok styrke ned til oss. Vi ligger på rundt 0,700-900 i nedlasting. Har dere noe tips til hvordan jeg kan øke rekkevidden eller høyere hastighet? Funker det å bruke 2 extendere på et vis?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor er avstanden mellom husene? Hva er husene bygget av? Hvor i naboens hus står den trådløse routeren/antennen plassert, og hvor er utstyret plassert i ditt hus?

 

Det er mange variabler her som påvirker resultatet. Det beste er å grave ned kabel mellom husene, men det er kanskje ikke aktuelt?

Lenke til kommentar

Jeg (er ingen ekspert, men) ville prøvd en kraftigere router hos naboen, samt en kraftigere extender hos dere. Eventuelt sette opp en router hos dere i bridge-modus, som vil fungere på samme måte som en extender.

 

Det hele er også avhengig av hva slags linje naboen har, men det er du sikkert klar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...