Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

G1 sniper hk, intel i7 GTX780 starter ikke.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har akkurat satt sammen maskinen men får ikke start på den, når jeg setter på strømmen og trykker på på knappen lyser diodene i ram brikkene og thats it.

 

Har koblet på 24pin, 8(4+4)pin til cpu og 8 pin til GPU (6+2)

 

Hva bør jeg sjekke og hvordan gjør jeg dette?

Endret av fixxit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med å resette BIOS, og sjekk over alle kabler og komponenter (at dem sitter riktig og skikkelig). Bekreft at du har mellomstykker under HK.

 

- Forsøk å boot med kun 1 rambrikke og CPU + kjøler. (ta ut skjermkort, HDD/SSD osv osv).

 

- Fungerer ikke det, forsøk med en annen rambrikke og/eller en annen slot.

 

- Forsøk også å ta ut og sett inn alle kabler og komponenter (reseat)

 

- Ta ut CPU og sjekk for skader under denne og inni socketen på hovedkortet

 

- Forsøk å jumpstarte PC ved å slutte kretsen mellom + og - på "power" på frontpanel-connectors på HK (kanskje knappen eller kabelen fra kabinettet ikke fungerer?)

 

- Forsøk å jumpstarte PSU

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde nå å fjerne skjermkortet og kontaktene til skjermkort, tok vekk alt av dill som wif pci kort, sjekket kontakter og prøvde med kun 1 minnebrikke.

 

Fortsatt får jeg ikke annet enn diode lys, ikke vifter, ikke noe piping eller noe.

 

 

Hvordan resetter jeg bios? Hvordan kan man sjekke hovedkort?

 

PSU går om jeg kobler den i bro.

post-361680-0-84103500-1422553836_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei igjen dere,

 

Da har jeg tatt av og på alle kontaktene, fikk ingen post.

 

Så lot jeg 24 pinnen stå inne men ikke klipset fast, så når jeg rugget på den samtidig som jeg trykket på powerknappen startet den å stoppet igjen.

 

Hvordan kan jeg konstantere om det er kabel eller hovedkort? pinnene ser fine ut

 

takk

Lenke til kommentar

Takk, det stemmer at det var bare en kontakt koblet i, visste ikke at man trengte begge.

 

men dette sto på skjermen når jeg fikk start også ;o

 

Nå som jeg har fått start lurer jeg på om man kan se tilkoblet hardware i bios, da systemet ikke finner bootable device.

 

Har 3 SSD disker koblet til, 1 av disse har jeg windows på, fikk også melding om at bios var korrupt så bios oppdaterte seg selv.

 

Men sku gjerne likt og visst om SSD diskene ble funnet av hovedkortet, er det mulig i bios?

Lenke til kommentar

Hei igjen, nå er windos installert på nytt og pcen har kjørt feilfritt i noen dager.

 

Men så var jeg vekk en liten tur, når jeg kom tilbake hadde BIOS resatt seg selv :s noen som har vært borti dette, aner ikke engang hvordan man resetter BIOS selv engang.

 

Å en annen ting jeg fikk erfart er at jeg ikke fikk installert windows uten og sette SSD diskene i RAID, veiviseren nekted og godta disken i AHC? modus :S hvorfor?

Lenke til kommentar

Jeg tror du kan ha en kortslutning på pub til hovedkortet eller på undersiden.

PCB'en..

 

Skrudd det for hardt til i kabinettet (i spenn) kan gjøre rare ting.

1 time etter dette gikk pcen før alt shutta ned, får ikke lengere post på hovedkortet, ikke engang 1 diode som lyser.

 

Noen som kan anbefale ett nytt hovedkort til en ok penge?

 

intel chipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...