Gå til innhold

Bytte ut Nikon D5000 til annet Nikon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg hatt mitt Nikon D5000-kamerahus i snart 7 år. Jeg har lært mye med dette kameraet, og tatt mange bilder. Jeg er veldig glad i det, men det begynner å bli litt lurvete her og der, så tror jeg skal begynne å se etter en arvtager så smått. Merker og at jeg kanskje har vokst litt fra det. Det blir kanskje ikke før om 1-2 år, jeg er student og kan dessverre ikke prioritere et dyrt kamera.

 

Etter at jeg kjøpte kameraet jeg har nå aner jeg ikke hva som finnes der ute lenger, har ikke fulgt med. Så vet ikke hva som kan være en naturlig oppgradering. Siden det er en stund til jeg skal kjøpe kameraet kan jeg da følge med på det som er "nytt" nå, og som forhåpentligvis har falt noe i pris til det er min tur.

 

Er glad i størrelsen til D5000, ligger godt i hånden, og er ikke så tungt som f.eks D300. Utover det vet jeg ikke helt hva preferansene mine er, må jeg innrømme. Men jeg er glad i å ta action-bilder, og ønsker meg et kamera som i noe større grad henger med enn det jeg har nå. Merker det når jeg prøver bedre kameraer enn mitt, hvor mye enklere det er å få et godt bilde (altså mtp. skarphet osv). Merket må være Nikon. Faren min har kjøpt seg et fullformatkamera nettopp, det han har er nok utenfor mitt prisrekkevidde, men jeg tenker at om jeg skal ha det nye kameraet like lenge (eller lenger) enn det jeg har nå, ta like mange bilder, og utvikle meg like mye er det kanskje greit å kjøpe et kamera jeg kan utvikle meg med først som sist, og som ikke begrenser. Som sagt er jeg veldig glad i mitt D5000, men litt raskere kunne det vært, hatt flere megapixler osv. Trenger selvsagt ikke det helt dyreste, skal og legge endel penger i god optikk.

Endret av River Song
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse