Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

90 + 120 seng sammenslått til 210 seng


Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny leilighet og trenger derfor ny seng. Der jeg bor nå er det en 210x210 seng, noe jeg ikke finner tilsalgs noen sted (iallefall til en overkommelig pris).

 

Derfor lurer jeg på om noen har prøvd å sette en 90 seng og en 120 seng sammen, med en 210x 210 overmadrass?

http://www.skeidar.no/produkter/wonderland-comfort-welun-overmadrass-210x210

 

Tenkte å skru de sammen og bruke madrasskile.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40272353/

 

Noen som har noen tanker rundt dette? :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt ymse størrelser på senger jeg har hatt oppigjennom. Og kan vel dra en parallell til tre fot syka eller utsagnet som starter på "once you go black" hehe.

 

Denne dobbeltsenga er vel bare to av denne rammemadrassen slått i sammen og med en sengegavl?

 

Bør vel ikke blir mye forskjell da, lakenet går jo under madrassene, så blir vel ikke så lett å se det uansett?

 

 

Det vil fungere om det er typen seng som har lik hardhet i madrass, samt hele madrassens fleksibilitet kan trykkes ned uten at du støter på rammer ol.

 

Kommer ikke til å se ut da, trenger man 210seng :hmm: Vi sover 2 + 1 baby i en 160 og det er god plass.

Lenke til kommentar

Tja, ser ikke noen problemer med det. Har hatt en slik løsning I 10 års tid. bare at det da var to 90cm senger som stod inntil hverandre. Og de var ikke en gang skrudd sammen.

 

Gjør man det så blir det nok enda bedre. Hvis man kjente godt etter så kunne man kjenne kanten i midten, men med litt saging så kune det ha blitt eliminert. Men løses også om man ikke normalt sett ligger oppå kanten (ikke vanlig).

 

Så i grunn like mye ut som en 180cm dobbeltseng.Skaffer man seg eller lager en endegavl i hver ende så blir det i praksis som en stor seng.

 

Kommer ikke til å se ut da, trenger man 210seng :hmm: Vi sover 2 + 1 baby i en 160 og det er god plass.

Spørs hvordan man ligger det. "army style" rett opp og ned så funker det nok knall. Men når man liker å ligge som om man var fallskjermhopper som har blitt most flat på bakken, da er det greit med no større. :D Spesielt om man er flere. :p

 

Dog, du får 180cm senger til relativt greie priser da: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89889561/ (men man må kjøpe en del ekstra i tillegg). Så å sette sammen to senger hadde jeg lett gjort om det ikke var for at vi bare hadde to 120cm senger. Og 240cm blir FOR bredt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

180 blir for lite(les: mainstream), selv om jeg normalt sover alene i den :p

 

240 hadde vært knall om jeg hadde funnet en overmadrass som passet!

 

 

Tja, ser ikke noen problemer med det. Har hatt en slik løsning I 10 års tid. bare at det da var to 90cm senger som stod inntil hverandre. Og de var ikke en gang skrudd sammen.

 

Gjør man det så blir det nok enda bedre. Hvis man kjente godt etter så kunne man kjenne kanten i midten, men med litt saging så kune det ha blitt eliminert. Men løses også om man ikke normalt sett ligger oppå kanten (ikke vanlig).

 

Så i grunn like mye ut som en 180cm dobbeltseng.Skaffer man seg eller lager en endegavl i hver ende så blir det i praksis som en stor seng.

 

Kommer ikke til å se ut da, trenger man 210seng :hmm: Vi sover 2 + 1 baby i en 160 og det er god plass.

Spørs hvordan man ligger det. "army style" rett opp og ned så funker det nok knall. Men når man liker å ligge som om man var fallskjermhopper som har blitt most flat på bakken, da er det greit med no større. :D Spesielt om man er flere. :p

 

Dog, du får 180cm senger til relativt greie priser da: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89889561/ (men man må kjøpe en del ekstra i tillegg). Så å sette sammen to senger hadde jeg lett gjort om deti kke var for at vi bare hadde to 120cm senger. Og 240cm blir FOR bredt.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke akkurat sy (et par timer foran symaskin i 5. klasse på barneskolen), men om man kutter opp en side hver på to 120cm overmadrasser og syr de sammen, så har du en på 240. Gjør et enkelt kutt med en skarp kniv kniv, og strekk den ene 1 cm over den andre, og så syr du søm rundt hele skjøten. How hard can it be?. :p

Med et laken så vil man nok knapt se forskjell, om noen overhode. :green:

 

Edit: Gitt at man finner laken som er så store da. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...