Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Hei. Windows Phone 10 technical preview kom plutselig til min l930 (hovestelefon) jeg vil helst vente til den den helt ferdig men den vil bli installert automatisk snart. Jeg vil hindre det. Noe jeg kan gjøre for å hindre at den blir installert automatisk? Den kom bare plutselig..

Takk!

 

Slett Insider appen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Skjedde her også. Har utsatt installeringen hele uka, men i natt oppdaterte den automatisk til 10.

Telefonen står bare å laster inn, kommer ikke til startmenyen engang. Selv med et par omstarter.

Nå blir det å tilbakestille den til 8 så fort jeg gidder å stå opp.

Lenke til kommentar

Jeg har installert Windows 10 på 930. Mistet Pebble-forbindelsen i den lekkede app'en, men Swype er supert! :)

 

Litt synd at selve Startmenyen er så forbanna treig innimellom...

 

Startmenyen min ble raskere når jeg fjernet alle gamle tiles som ikke lenger fungerte på min 1520, og pinnet nye versjoner.

Hvordan får dere Swype på norsk til å fungere?

Lenke til kommentar

 

Jeg har installert Windows 10 på 930. Mistet Pebble-forbindelsen i den lekkede app'en, men Swype er supert! :)

 

Litt synd at selve Startmenyen er så forbanna treig innimellom...

 

Startmenyen min ble raskere når jeg fjernet alle gamle tiles som ikke lenger fungerte på min 1520, og pinnet nye versjoner.

Hvordan får dere Swype på norsk til å fungere?

 

Ja, jeg konkluderte med det da jeg så alle som "løste problemet" med å ta en hard reset. I utgangspunktet burde ikke det løse noe som helst, med mindre det er et problem med installerte apper.

 

Jeg gjorde ingenting spesielt for å få swype til å fungere. Det gjorde det rett ut av eksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Syntes dere jeg skal installere 10'ern? Vet ikke helt..

Du bør vel ikke, men har det gått så langt så er det ingen vei tilbake. Den kommer til å oppdatere seg enten du vil eller ikke. Har nettopp vært igjennom det samme med min 930, prøvde alt for å slippe men..

 

 

Installert du Insider appen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det er nok ingen vei tilbake. Få innstalleringen unnagjort, last ned og kjør Windows Phone Recovery tool, så er du tilbake til WP8.1 igjen. Forhåpentligvis der du forlot det.

Lenke til kommentar

Hei.. Jeg vil bare si at nå har Nokia lumiaen 930ern krasjet. (wp 10 ble installert automatisk i går :( )

Så jeg får ikke starta den, ladet den eller noe som helst. hva skal jeg gjøre? Må jeg kjøpe en ny eller hva? Vært sånn i hele går og dag tidlig.. Hjelp pls.

Lenke til kommentar

Ok folkens, nå holder det!

Vi vet at det er mulig for alle å laste ned Windows Insider app'en, og at denne gir alle som vil tilgang til Windows 10 Mobile previews. Les det siste ordet en gang til: Previews. Det er ikke ferdig, og det VIL HA BUGS, UI-FEIL, DET VIL KUNNE KRÆSJE, og GENERELT SETT VÆRE USTABILT!

 

Her er det Microsoft selv skriver. Advarslene er ganske tydelige, så når det er den offisielle linja burde man faktisk ta et hint. Les spesielt det merket rødt:

post-13975-0-00884400-1432104303_thumb.png

 

 

Hvis du tenker at du kanskje ikke er en ekspert på mobile operativsystemer (og da spesielt Windows Phone/Mobile), så er nok Windows Insider foreløpig ikke for deg!

 

Jeg var selv villig til å gi Windows 10 Mobile en sjansen, men jeg var fullstendig klar over at det var et godt stykke fra å være ferdig. At jeg ble overrasket hvor langt fra ferdig det var er en annen diskusjon, men selv med en del bugs synes jeg det er et stort skritt i riktig retning. Imidlertid var Store Beta såpass fylt med feil at jeg ikke fikk installert OneNote eller andre Office-apper, og det klarer jeg meg ikke uten. Jeg kan leve med mange bugs, men OneNote må jeg ha.

 

 

Alle digger nye operativsystemer på telefonene sine, men alle liker også at telefonene sine virker. Du får tidsnok vite det når det er trygt å installere pre-releaser av OSet. Foreløpig så vil jeg si enda en gang: Tenk deg om!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Imidlertid var Store Beta såpass fylt med feil at jeg ikke fikk installert OneNote eller andre Office-apper, og det klarer jeg meg ikke uten. Jeg kan leve med mange bugs, men OneNote må jeg ha.

 

Opplevde samme problemet. Ingenting i det hele tatt ble installert med Store Beta. Løsningen er å sette regioninstillingene til USA.

 

Og helt enig med resten av det du skrev. Det her er ikke Developer Preview (for WP8), som i praksis var ferdig utviklet og testa oppdatering. Å installere dette på hovedtelefonen din er risikosport.

Lenke til kommentar

 

Imidlertid var Store Beta såpass fylt med feil at jeg ikke fikk installert OneNote eller andre Office-apper, og det klarer jeg meg ikke uten. Jeg kan leve med mange bugs, men OneNote må jeg ha.

 

Opplevde samme problemet. Ingenting i det hele tatt ble installert med Store Beta. Løsningen er å sette regioninstillingene til USA.

 

Ja, jeg prøvde det. Men det hjalp ikke. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det var jo ikke meningen i det hele tatt å laste ned wp 10 tecnical??? Prewiew...

Den bare kom. jeg elsker jo telefonen min mye :love:  Men.. nå kan jeg ikke gjøre noe med den. Wrææææl! :grumpy:  :realmad:  :blink:  :wallbash: 

 

Til tross for alle advarslene og formaningene til de sidene der du MÅ ha godtatt og meldt deg på for å få tilgang til dette, så har du ingen andre enn deg selv å takke. Ta dette til lærdom og bli det samme som det din telefon er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har rulla tilbake etter ca en måned på windows 10dp på min Lumia 920. Hverdagsfunksjonene fungerte stort sett greit. Det som gjorde at jeg rulla tilbake var hovedsaklig at (autofokus på) kamera var helt bingo, og at alarmer og notifikasjoner fungerte når de selv ville, pluss at jeg hadde en usikkerhet rundt om ting skulle fungere eller ikke. Jeg hadde også problemer med at noen apper stengte og heiv meg tilbake til startskjermen.

Men synes egentlig 10dp fungerte overraskende bra på min eneste telefon, og er veldig positiv til en fet ny Lumia (1040 vær så snill??) lansert sammen med ferdigutviklet windows 10. Nå må jeg bare prøve å holde igjen min trang til å kjøpe ny telefon frem til neste toppmodell fra Microsoft kommer :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...