Gå til innhold

Hjelp Til Stasjonær Gaming PC til ca. 15000,-


Anbefalte innlegg

Buy cheap buy twice :p

Ikke sikkert du ser det selv at du ikke har skjønt det enda.

 

Tror jeg har fire poster hvor jeg har forklart hvorfor jeg valgte denne PSUen,, og det bør ha kommet tydelig frem at planen min var å kjøpe to PSUer dette året. Men siden det tydeligvis ikke er nok, så her har vi enda en post:

 

PSU 1: skulle følge med mitt første oppsett slik at jeg ikke trengte å nedprioritere grafikkort eller prosessor. Den måtte være billig, men også kraftig nok til å drive en High End gamingPC. Valget falt på CX 750m grunnet lav pris og gode reviews.

 

PSU 2: Skal bli en en "overkill" permanent løsning når lommeboka strekker til og når det er tid for Sli. Når denne vakre solskinnsdagen kommer, så vil PSU 1 enten bli reservedel, pent brukt eksemplar på bruktmarkedet eller innta rollen som permanent løsning i en mindre kraftig maskin.

 

 

Det er nok ikke jeg som ikke har skjønt det for å si det slik.. :rofl:

 

I mellomtiden får jeg nyte at min billige PSU gjør jobben på en maskin med overklokket High-end CPU og GPU:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står på corsair sine sider hvis jeg ikke husker feil at den er lagd for office/med end gaming oc, ikke high end og når du da CLOCKER den så ber du 45c capacitorene om å gå i stykker og ta med resten av skuta.

 

Kall det for en god kaptein som går ned med skuta, mens dyre psuer får alle andre av først og så går ned med skuta, hvis du skjønner kaptein sabeltann da...

Lenke til kommentar

Du traff spikeren! Jeg er 13 :wee:

Men, tydligvis har jeg som 13 åring mer perspektiv og informerer meg mer om ting før jeg kjøper.

Jeg ser fram til et strømbrudd :p

Vi får se hvor tøff i trynet du er når maskinen din er kortsluttet fordi du ikke hørte på en flokk skrikerunger ;)

Endret av Winnetou2012
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok den holder fint i noen få måneder som også var poenget:)

 

Så får dere fanboys kose dere

 

Det står på corsair sine sider hvis jeg ikke husker feil at den er lagd for office/med end gaming oc, ikke high end og når du da CLOCKER den så ber du 45c capacitorene om å gå i stykker og ta med resten av skuta.

Kall det for en god kaptein som går ned med skuta, mens dyre psuer får alle andre av først og så går ned med skuta, hvis du skjønner kaptein sabeltann da...

 

Tror nok den holder frem til jeg skifter den ut igjen som planlagt:)

 

Kan gi dere tilbakemelding om hvordan det gikk om noen måneder.

Lenke til kommentar

Du traff spikeren! Jeg er 13 :wee:

Men, tydligvis har jeg som 13 åring mer perspektiv og informerer meg mer om ting før jeg kjøper.

Jeg ser fram til et strømbrudd :p

Vi får se hvor tøff i trynet du er når maskinen din er kortsluttet fordi du ikke hørte på en flokk skrikerunger ;)

 

Vel, perspektivet ditt får seg nok en smell en vakker dag om du fortsetter med slike holdninger som i denne tråden. Verden er ikke svart/hvit. Det vil du finne ut når du står på egne bein:)

Lenke til kommentar

Hehe, har aldri påstått den er svart og hvit, brun og limegrønn er nok mer passende :p

Jeg har i mitt liv aldri drevet med "fanboyisme", jeg bare ytrer min mening om at kvalitet går foran kraft. Har selv brent meg flere ganger og håpet at andre skulle slippe det, men neida :hrm:

Jeg har en sterk fornemmelse om at du ønsket å framprovosere noe i denne tråden. :hmm:

Du er mest sannsynlig ingen idiot, men særlig vis er du nok ikke. Arroganse er jeg allergisk mot. (bortsett fra min egen selvfølgelig :xmas: )

Lykke til med PCen, men du hadde spart penger og fått et bedre produkt i lengden hvis du hadde gått for mine/våre tips, men hvem sier jeg det til :p

 

Jeg beklager så meget at jeg betegnet deg som idiot, du har tatt et dumt valg og jeg håper du lærer av det, slik jeg lærer av mine feil.

 

Hasta la vista!

 

*endelig avsluttet min kontakt med denne plagsomme tråden* :woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, har aldri påstått den er svart og hvit, brun og limegrønn er nok mer passende :p

Jeg har i mitt liv aldri drevet med "fanboyisme", jeg bare ytrer min mening om at kvalitet går foran kraft. Har selv brent meg flere ganger og håpet at andre skulle slippe det, men neida :hrm:

Jeg har en sterk fornemmelse om at du ønsket å framprovosere noe i denne tråden. :hmm:

Du er mest sannsynlig ingen idiot, men særlig vis er du nok ikke. Arroganse er jeg allergisk mot. (bortsett fra min egen selvfølgelig :xmas: )

Lykke til med PCen, men du hadde spart penger og fått et bedre produkt i lengden hvis du hadde gått for mine/våre tips, men hvem sier jeg det til :p

 

Jeg beklager så meget at jeg betegnet deg som idiot, du har tatt et dumt valg og jeg håper du lærer av det, slik jeg lærer av mine feil.

 

Hasta la vista!

 

*endelig avsluttet min kontakt med denne plagsomme tråden* :woot:

 

Brun og limegrønn er nok en veldig passende beskrivelse ja:)

 

Dumt valg kan vel diskuteres. Den eneste måten man kan si at det ville vært ett dumt valg, er om denne PSUen faktisk streiker å tar med seg andre komponenter som enkelte av "dommedagsprofetene" har sagt. Fagmannen som bygde PC'en hvor jeg har min garanti og reklamasjon hevdet derimot at dette ikke var noe problem. Har han rett og denne PSUen holde i 6-7 måneder til jeg har planlagt å kjøpe en skikkelig PSU, så var jo faktisk planen vellykket. Hadde jeg gått for den PSUen nå, så hadde jeg ikke hatt GTX 980 og 5820K idag og jeg hadde nok gått glipp av måneder med gaming med venner på BF4.

 

Dumt valg sier du som kanskje kun ser på teorien.. Smart valg sier jeg som sitter igjen med en opplevelse jeg ellers ikke ville hatt. Men akkurat dette er selvsagt vanskelig å sette seg inn i, og folk har forskjellige grunner til å gjøre forskjellige ting. Uten at noe er nødvendigvis er dumt av den grunn.

 

Og skulle noe ryke så er ikke det noe problem heller. Garanti for at PSUen skal holde med overklokking på CPU og GPU har jeg:)

 

Så jeg vet ikke helt hva jeg kan lære av dette dessverre..haha. Men takk for input, forslag og kritikk. Alltid kjekt å få, selv om jeg ikke alltid hører på det...haha

Endret av annonaki
Lenke til kommentar

Btw du ville fått samme opplevelse med gtx 980 og i7 4790k og da hadde du hatt råd til f.eks evga supernova 760g2 eller 650g som koster 799

Mens 750g2 1100...

 

Men ville jeg fått samme opplevelse med tanke på video/bilderedigering og multitasking?

 

Og selv om disse supernovaene helt sikkert er langt bedre, er det virkelig noe poeng i å kjøpe den over CXen når jeg likevel skal kjøpe en langt kraftige PSU om ca ett halvt år?

 

Det virker ikke som om dere helt skjønner denne delen av min totale plan. Jeg er rimelig sikker på at CXen holder sammen i 6-7 måneder, og da ville det jo være idiotisk å velge en dårligere prosessor slik at jeg fikk kjøpt en bedre PSU som like vel skal byttes ut om ca 6 måneder..

Lenke til kommentar

Hadde jeg gått for den PSUen nå, så hadde jeg ikke hatt GTX 980 og 5820K idag og jeg hadde nok gått glipp av måneder med gaming med venner på BF4.

 

Hvis du er på så stramt budsjett at du ikke har råd til en psu som koster 500 kroner mer burde du kanskje planlagt dine innkjøp bedre.

Når det er sagt vil jeg få frem at det andre du har kjøpt we tildels meget gode valg.

Btw, hvis du begynner med BF4 nå, 1 år og 4 måneder etter release, da er du ikke særlig interessert.

Snart er ventetittelen ute og deretter cirka 1.5 år til neste. Men for all del, kjør på. Du vil garantert oppleve morsomme og episke øyeblikk, såvel som øyeblikk der du totalt raser av sinne.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

 

Hadde jeg gått for den PSUen nå, så hadde jeg ikke hatt GTX 980 og 5820K idag og jeg hadde nok gått glipp av måneder med gaming med venner på BF4.

 

Hvis du er på så stramt budsjett at du ikke har råd til en psu som koster 500 kroner mer burde du kanskje planlagt dine innkjøp bedre.

Når det er sagt vil jeg få frem at det andre du har kjøpt we tildels meget gode valg.

Btw, hvis du begynner med BF4 nå, 1 år og 4 måneder etter release, da er du ikke særlig interessert.

Snart er ventetittelen ute og deretter cirka 1.5 år til neste. Men for all del, kjør på. Du vil garantert oppleve morsomme og episke øyeblikk, såvel som øyeblikk der du totalt raser av sinne.

 

 

Vel, min økonomi har du ingen grunnlag å uttale deg om, så vi lar det ligge med det. Men har man satt seg ett budsjett, så er det viktig å holde det. Selv om man gjerne skulle brukt "bare litt til".

 

Hvem sa jeg skal "begynne" med BF4 nå? Har spilt det siden dag en, men da på en maskin jeg knapt har klart 40-50 fps på low settings. Oppgraderinen har virkelig vært fenomenal, og så langt har jeg ingenting å angre på :)

Endret av annonaki
Lenke til kommentar

Det virket nå litt som det bare var så akkurat du klarte å kjøpe dette, bare et inntrykk jeg fikk. Budjsett har jeg aldri brydd meg stort om, jeg bruker det som er nødvendig og velger aldri fra nederste hylle. Du lurer nok ingen andre enn deg selv ved å kjøpe billige lavkvalitetsprodukter. Kvalitet lønner seg alltid i lengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det virket nå litt som det bare var så akkurat du klarte å kjøpe dette, bare et inntrykk jeg fikk. Budjsett har jeg aldri brydd meg stort om, jeg bruker det som er nødvendig og velger aldri fra nederste hylle. Du lurer nok ingen andre enn deg selv ved å kjøpe billige lavkvalitetsprodukter. Kvalitet lønner seg alltid i lengden.

 

Det stemmer det. Jeg hadde akkurat råd til å kjøpe dette AKKURAT NÅ!!!!

 

Men det fine med å ha jobb og fast lønn er at man får inn mer penger på kontoen hver måned. Og om noen måneder når tiden er inne for å kjøpe ett nytt GTX 980, så har jeg ett nytt budsjett å forholde meg til. Det budsjettet holder nok til en 1200W high end PSU også ;)

 

Med mindre denne billige PSUen streiker innen 6-7 måneder så har altså planen min vært vellykket, og de eneste jeg har lurt er de som ikke har forstått min strategi.

 

SÅ da er det store spørsmålet: Tror du ikke denne PSUen holder i 6-7 måneder i dagens oppsett?

Endret av annonaki
Lenke til kommentar

Så du bruker 6-7 mnd på ca 7k-ish

 

Vet om en på forumet som har skrapt dammen det på EN helg...

 

Jeg er 14 og trenger bare jobbe ca 7 dager med noe jeg elsker før jeg kan kjøpe det, nemlig gamle volkswagen bobler.

 

Btw cx er ikke broadwell eller haswell e qualified så hvis den dreper alt får du ikke noe tilbake fra noen av leverandørene

 

Haha, selvsagt ikke. Mitt månedlige "gjør-hva-jeg-vil" budsjett er på 9000,-, men det finnes også mye annet å bruke penger på. Skal på blant annet på fotballturer hver måned frem til Juni, og i Juli er det sommerferie. Så derfor synes jeg det er greit å vente litt før neste oppgraderingsfase.

 

Om cxen dreper alt, så er det ikke leverandørene jeg kommer til å kreve penger fra, men de som bygde min pc. Det er selvsagt hos de jeg har min garanti og reklamasjon. Og med tanke på at jeg halvveis kjenner han som anbefalte meg dette oppsettet, så er selvsagt ikke det noe problem. Er det noe som ryker, så får jeg dekt det.

 

 

Forresten: Tror du ikke CXen holder i 6-7 måneder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...