Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Win 8.1 bluescreen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har problemer med PC'en til et familiemedlem. Det er en selvbygget x99 pc med 5820k, 16GB ram, gtx750ti, samsung 840 240GB ssd og win 8.1 . Hver gang PC'en har vært helt avslått og startes, så laster Windows, og etter ca 1 minutt kommer bluescreen med DRIVER_POWER_STATE_FAILURE, hvor PC'en restartes. Når den så kommer på igjen så kjører den stabilt, og har gjort det hele tiden.

Dersom PC'en restartes (dvs ikke slås helt av, kun velger "Start på nytt") er det heller ikke noe problem, så jeg får inntrykk av at det er noen drivere som ikke klarer å lastes inn skikkelig på første forsøk.

Skal opp og se videre på dette til helgen, men hadde vært greit å ha noen håndfaste tiltak i kofferten.

Er det noen som har hatt samme problemet?

Antar det skrives en crashdump el.l ifm bluescreen, hvor finner jeg i så fall denne, og vil den være leselig for det menneskelige øyet? Og må den tolkes eller står det svart på hvitt hvilke(n) komponent som forårsaker det?

Kan det være maskinvare? Synes selv dette virker rart ettersom det bare skjer etter kaldstart, men vet jo aldri.

 

 

Har sjekket at alle komponenter er festet skikkelig, har 4 like RAMbrikker, og de er plassert i rette kanaler ihht manualen.

 

Mvh

Christrr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testet at det hadde ønsket effekt også. Valgte å ikke undersøke videre hvilket element i startupen som ikke ble lastet rett med fast start, og nøyde med meg at den ikke lengre kræsjet over et par iterasjoner. hadde jeg hatt mer tid skulle jeg gravd litt videre, men lar det ligge til det eventuelt ikke virker igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...