Gå til innhold

[Løst] Bruke en annen cd?


Anbefalte innlegg

Hei,

Lillebroren min har en acer bærbar pc, og han hadde lyst til å få slettet alt på den, men han har mistet installasjons cd til pc'en :( Jeg har en liggende som er windows 8 OEM, som jeg bruker til en annen pc. Kan lillebroren min bruke den cd'en og bruke produktnøkkelen sin? Siden det er en bærbar pc som det var masse unødvendig programmer på når den ble kjøpt, så spør jeg ;) Vet ikke om det er noe Acer blokkerer siden de selger pc'ene sine med alt det.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert installasjonsprogrammet for Windows OEM aksepterer produktnøkkelen for Acer, men det skader ikke å prøve.

 

Ettersom Acer også har basert sine installasjons-CD'er på Windows OEM, så vil det nok heller ikke fungere å bruke en CD fra en vanlig "retail box".

 

CD'er som passer kan vanligvis skaffes (mot noen kroner) fra produsenten (Acer).

 

Mange PC'er har en skjult 'restore partition' som kan brukes til å sette PC'en tilbake til samme tilstand som da den ble kjøpt. Det kan i mange tilfeller være et alternativ til manuell installering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert installasjonsprogrammet for Windows OEM aksepterer produktnøkkelen for Acer, men det skader ikke å prøve.

 

Ettersom Acer også har basert sine installasjons-CD'er på Windows OEM, så vil det nok heller ikke fungere å bruke en CD fra en vanlig "retail box".

 

CD'er som passer kan vanligvis skaffes (mot noen kroner) fra produsenten (Acer).

 

Mange PC'er har en skjult 'restore partition' som kan brukes til å sette PC'en tilbake til samme tilstand som da den ble kjøpt. Det kan i mange tilfeller være et alternativ til manuell installering.

Denne funket :) Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...