Gå til innhold

[Løst] M8 eller Alpha?


Odin11

Anbefalte innlegg

 

Alt er på sin plass hos meg så nei jeg har ikke opplevd noe skeivhet. Du kan google eller spørre på Htc ONE M8 tråden om problemet, kanskje noen andre har hatt et lignende problem.

Har endelig fått nano simkortet, problemet nå er at mobilen min vil ikke oppdage det. "Ikke noe SIM-kort i telefonen" er det virkelig så problematisk å eie en Htc m8?

 

Jeg har aldri hatt lignende problemer med M8, heller ikke med M7...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette skjedde med meg og en Nokiatelefon med lignende mekanisme. Det var trangt og da jeg satte inn simkortskuffen brakk en liten kontakt inni der og telefonen ville ikke lese sim-kortet. Kaputt!

Noen som vet om HTC leverer 1 måneders forsikring/garanti? Var så dum å klemme holderen inn i mobilen uten dummy'en, noe som ødela simkort lesern elns. Har fått en ekspert til å se på det, han sier at det er liten sjans for at det er verdt å reparere mobilen, ettersom reperasjonen mest sannsynligvis vil koste like mye som mobilen.

 

HTC har 30 dagers DOA tid, men selvpåført skade går selvsagt ikke på noe garanti eller reklamasjon.

 

Gi meg S/n eller imei nummer på PM så kan jeg sjekke pris på ny simkort reader.

Lenke til kommentar

 

 

Dette skjedde med meg og en Nokiatelefon med lignende mekanisme. Det var trangt og da jeg satte inn simkortskuffen brakk en liten kontakt inni der og telefonen ville ikke lese sim-kortet. Kaputt!

Noen som vet om HTC leverer 1 måneders forsikring/garanti? Var så dum å klemme holderen inn i mobilen uten dummy'en, noe som ødela simkort lesern elns. Har fått en ekspert til å se på det, han sier at det er liten sjans for at det er verdt å reparere mobilen, ettersom reperasjonen mest sannsynligvis vil koste like mye som mobilen.

 

HTC har 30 dagers DOA tid, men selvpåført skade går selvsagt ikke på noe garanti eller reklamasjon.

 

Gi meg S/n eller imei nummer på PM så kan jeg sjekke pris på ny simkort reader.

 

"DOA" det vil si?

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette skjedde med meg og en Nokiatelefon med lignende mekanisme. Det var trangt og da jeg satte inn simkortskuffen brakk en liten kontakt inni der og telefonen ville ikke lese sim-kortet. Kaputt!

Noen som vet om HTC leverer 1 måneders forsikring/garanti? Var så dum å klemme holderen inn i mobilen uten dummy'en, noe som ødela simkort lesern elns. Har fått en ekspert til å se på det, han sier at det er liten sjans for at det er verdt å reparere mobilen, ettersom reperasjonen mest sannsynligvis vil koste like mye som mobilen.

 

HTC har 30 dagers DOA tid, men selvpåført skade går selvsagt ikke på noe garanti eller reklamasjon.

 

Gi meg S/n eller imei nummer på PM så kan jeg sjekke pris på ny simkort reader.

 

"DOA" det vil si?

 

Dead On Arrival

Lenke til kommentar

 

"DOA" det vil si?

 

Som karen over skriver, Dead on arrival. Dvs at den er, eller blir "død" innen for en viss periode. Normalt er det 7 eller 14 dager, men HTC har 30 dager.

Om feilen er åpenbar, så får man vanligvis nytt produkt på stedet, uten at man må sende inn på reparasjon osv. Men da må man ha komplett eske, med alt tilbehør\manual,emballasje osv.

Lenke til kommentar

 

 

Dette skjedde med meg og en Nokiatelefon med lignende mekanisme. Det var trangt og da jeg satte inn simkortskuffen brakk en liten kontakt inni der og telefonen ville ikke lese sim-kortet. Kaputt!

Noen som vet om HTC leverer 1 måneders forsikring/garanti? Var så dum å klemme holderen inn i mobilen uten dummy'en, noe som ødela simkort lesern elns. Har fått en ekspert til å se på det, han sier at det er liten sjans for at det er verdt å reparere mobilen, ettersom reperasjonen mest sannsynligvis vil koste like mye som mobilen.

 

HTC har 30 dagers DOA tid, men selvpåført skade går selvsagt ikke på noe garanti eller reklamasjon.

 

Gi meg S/n eller imei nummer på PM så kan jeg sjekke pris på ny simkort reader.

 

Det er ikke delen som koster så mye, det er hele reparasjonen i ett som koster

Lenke til kommentar

Om det kun er en liten del (simokort reader), så er det gjerne billigere at de fikser den, enn at de sender den tilbake ureparert. (Rundt 3-400kr).

Sikker? Eksperten jeg snakket med (Eller, kompisen til Pappa) sa at han så at noe ikke var helt rett inni simkort hullet, noen lesere sto skeivt osv. Han fortalte at nye deler ikke var dyre, men selve operasjonen med å åpne mobilen, og komme seg videre til simkort leserne var veldig vanskelig, bedre sagt dyr.

Lenke til kommentar

Vel, da jeg jobber i en av de større elektrokjedene, så mottar\sender vi voldtsomt mye telefoner til verksted. Hender at det er billigere\samme pris på deler (deriblandt simkort leser, men det varierer fra tlf til tlf), enn at de sender den tilbake ureparert (som er normalt sett 363kr).

 

Om simkort-pinnene er bøyd, så kan de jo alltids bøyes tilbake, men skal veldig lite til før dem knekker.

 

Koster iallefall 360kr for prisoverslag.

Lenke til kommentar

Vel, da jeg jobber i en av de større elektrokjedene, så mottar\sender vi voldtsomt mye telefoner til verksted. Hender at det er billigere\samme pris på deler (deriblandt simkort leser, men det varierer fra tlf til tlf), enn at de sender den tilbake ureparert (som er normalt sett 363kr).

 

Om simkort-pinnene er bøyd, så kan de jo alltids bøyes tilbake, men skal veldig lite til før dem knekker.

 

Koster iallefall 360kr for prisoverslag.

Skal sende deg det nummeret du nevnte tidligere på pm, når jeg får mobilen tilbake fra kompisen til Pappa. Ja, jeg var så desperat at jeg sendte den til ham. Da han kun bor 2 timer unna. Men får håpe mobilen kan fikses for en billig penge! Har jo såvidt fått tid til å prøve den :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har for lenge siden sendt mobilen inn til Mcare, via Komplett. Kan følge reparasjonen på nettet. Denne beskjeden har stått nå i 3 uker snart: "Sendt til eksternt verksted." Lurer på om dette betyr at den er sendt inn på reparasjon, og at dette går på garantien, siden jeg ikke har fått noe beskjed? :p

Lenke til kommentar

Har for lenge siden sendt mobilen inn til Mcare, via Komplett. Kan følge reparasjonen på nettet. Denne beskjeden har stått nå i 3 uker snart: "Sendt til eksternt verksted." Lurer på om dette betyr at den er sendt inn på reparasjon, og at dette går på garantien, siden jeg ikke har fått noe beskjed? :p

Det er mCare som "avgjør" om det er en garanti \ reklamasjonsak. Men om de har hatt den i 3 uker kan det jo tyde på at den blir reparert innenfor garanti\reklamasjonen. Når det er sagt, så er ikke mCare de raskeste folka, så skal ikke se bort ifra at de roter litt. :p

Du vil uansett få beskjed om det blir en reparasjon som er betalbar.

Lenke til kommentar

 

Har for lenge siden sendt mobilen inn til Mcare, via Komplett. Kan følge reparasjonen på nettet. Denne beskjeden har stått nå i 3 uker snart: "Sendt til eksternt verksted." Lurer på om dette betyr at den er sendt inn på reparasjon, og at dette går på garantien, siden jeg ikke har fått noe beskjed? :p

Det er mCare som "avgjør" om det er en garanti \ reklamasjonsak. Men om de har hatt den i 3 uker kan det jo tyde på at den blir reparert innenfor garanti\reklamasjonen. Når det er sagt, så er ikke mCare de raskeste folka, så skal ikke se bort ifra at de roter litt. :p

Du vil uansett få beskjed om det blir en reparasjon som er betalbar.

 

Har jo som sagt ikke fått noe beskjed. Så regner med at den går på garantien.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke om telefonnummeret ditt er riktig om du fikk kvittering når du leverte inn.

Når det er betalbart, så ligger telefonen på verksted i 1-2 uker (normalt sett) i påvente av hva kunden skal svare (Ja eller Nei til rep).

Sto på nettsiden at telefonen ville ligge i 3 dager på vent hvis den skulle betales av kunden selv, hvis man ikke svarte innen 3 dager, ville mobilen sendes tilbake. Har forresten sendt dem mail, og der fikk jeg til svar at mobilen hadde vært ute på såkalt "eksternt verksted" og at de forventet at den ville komme til dem innen neste uke. Betyr dette at den har vært i utlandet? Fikk ikke noe svar på om reparasjonen skulle dekkes av garantien, eller meg. Men regner vel med at den dekkes av garantien, ettersom den har vært ute på service.

Endret av Odin11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...