Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan påvirkes en person av voltaren?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. min mor går på Voltaren for rydd/skuldersmerter gitt på resept av fastlege og er sykemeldt.

 

Hun har også hatt perioder med ubehagelig stort alkoholinntak (vin/sprit) som har laget mye ubehag i hjemmet. Jeg bor for meg selv, men broren min på 20 bor hos familien.

 

Fikk i dag en liten aha-opplevelse om at personer som går på Voltaren kan oppføre seg likt som folk i alkoholrus. Litt sløv, irrasjonell, stor i kjeften og sterkt nedsatt reaksjonsevne er noen stikkord her.

 

Det er vanskelig å ta opp dette temaet med henne da det har vært diskutert litt om alkoholinntak fra før og det har til slutt blitt et veldig sårt å ta opp.

 

Så hvilke erfaringer har dere av Voltaren? Stemmer det jeg sier? Jeg vet ikke hvor mange eller hvor sterke tabletter hun tar.

 

 

- Mann 25



Anonymous poster hash: 1faa1...c0f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jeg merker ikke store forskjellen med Voltaren. men blir trøtt og litt små sløv.

og fornøyd fordi det er digg det Voltaren gjør.

 

det anbefales ikke å blande med alkohol så det kan være greia med moren din?

normalt skal man ta 3 stk i døgnet av 50mg, tar moren din mer kan det også ha noe med saken å gjøre.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Voltaren er en ganske ufarlig smertestiller. Store doser eller for mye kan sikkert gjøre en sløv/døsig men ikke så mye annet. Hadde konsentrert meg om alkoholen i dette tilfellet.

 

Edit. Voltaren er en NSAID samme som Ibux og er ganske hard på slimhinner (mage/tarm) og lever. Derfor dårlig kombo med alkohol

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Hadde konsentrert meg om alkoholen i dette tilfellet.

Det er jo greit nok det. Men først må jeg være sikker på om medisineringen ikke er grunnen til oppførselen. Blir kjipt å ta tak i alkoholen om det er medisinen som gjør at hun blir slik. Hun har vært nøktern i perioder og det merkes både på bror og på alle i huset når jeg er der når alt er som normalt.

 

Jeg og min bror har jevnlig kontakt. Jeg ser på det som viktig å støtte han når han sitter hjemme med foreldre som drikker og tar alt han sier veldig seriøst. Det har i det siste gått ut over min psykiske helse i form av at jeg merker en økende aggressiv holdning. Særlig når jeg sitter alene i leiligheten min, men ikke rundt andre. Det er heldigvis noe jeg er klar over så jeg klarer å beherske meg.

 

Fikk en rapport fra bror i dag fra gårsdagens tull. Bror og dama hans (som er på helgebesøk) skulle lage mat. Han spurte mor om et tips underveis i middagen og hun insisterte da på å ta over matlagingen. Sløv og vinglete stod hun på kjøkkenet i en halvtime. Og når hun ikke fikk hjelpe til begynte hun å slenge med leppa mot bror. Ikke noe hun gjør til vanlig. Snakket med far på telefon tidligere på dagen og mor innbilte seg at far snakket med henne, og ikke i telefon. Så hun svarte mye tull og ting gav ikke mening overhodet.

 

Så jeg vet ikke helt hva som skjer. Men det er tydelig at alkohol, medisin eller noe annet gjør henne ulik seg selv..

 

For et halvår siden var det far som var problemet. Han tok tak rundt halsen på bror en gang. Jeg var i samme rom, men av sjokk gjorde jeg ikke noe.

 

Anonymous poster hash: 1faa1...c0f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...