Gå til innhold

Kjøpe bærbar pc for 20.000


Nimbus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper noen kan gi meg hjelp med kjøp av ny bærbar.

Jeg holder på med videoredigering på amatør stadiet, men har som mål å videreutvikle meg på felte i sommer. (Gopro bruk)

Har kikket litt på MAGIX PRO 2015 og Pinnacle til senere bruk.

 

Jeg liker også å game litt men i mindre doser.( alle slags sjangere)

 

Planen er også og gå geomatikk linjen til høsten å regner med jeg trenger en bra pc da det innebærer noe programmering i faget pluss bruk av GIS.

 

Har kikket og sikklet veldig på MSI GT72.

Blir den for mye? må jeg opp i så høy pris for å dra det som er der ute i dag på ultra/ nest best..

 

 

Stasjonær er ikke ett tema. da det rett og slett tar mye plass og er lite mobil.

 

håper noen tar seg tid

 

MVH

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du skulle kjøpe spillbærbar for 20k, så er det godt mulig at den er rimelig ubrukelig til geomatrikk. Nå vet jeg ikke hvilke programmer det er snakk om, men jeg tipper at de trives best med CAD-GPU og ikke spill-GPU.

 

Det er ikke noe i veien for å spille på en CAD-GPU. Du får bare mye dårligere spillytelse i forhold til pris. Har du f.eks. Firepro M6100 som i denne, så har det i følge notebookcheck ca. like god spillytelse som GTX860m.

Lenke til kommentar

Selv om du skulle kjøpe spillbærbar for 20k, så er det godt mulig at den er rimelig ubrukelig til geomatrikk. Nå vet jeg ikke hvilke programmer det er snakk om, men jeg tipper at de trives best med CAD-GPU og ikke spill-GPU.

 

Det er ikke noe i veien for å spille på en CAD-GPU. Du får bare mye dårligere spillytelse i forhold til pris. Har du f.eks. Firepro M6100 som i denne, så har det i følge notebookcheck ca. like god spillytelse som GTX860m.

blir nysgjerrig. aldri hørt om dette. vil det si at CAD-GPU også vil drive videoredigering bedre? (generelt program u/spill)

Lenke til kommentar

Kommer an på video-redigeringsprogrammet. I de fleste tilfeller er det vel CPU som teller når det gjelder slikt, om jeg ikke driter helt på draget.

 

CAD-GPU er konge hvis du skal drive med 3D tegne-programmer slikt som Auto-CAD etc, Redigering bruker vel mer CPU, så er kraftig CPU teller nok mer enn en kraftig GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...