Gå til innhold

Forbud mot alt levende


Anbefalte innlegg

Innen islam er det forbud mot flere ting enn karikaturer/tegninger/bilder av Muhammed.

Det er forbud mot avbildning av alt levende.

I religiøs-muslimske hjem er veggene tomme. Hvis det i det hele tatt henger noe der så er det mosaikk, tilsvarende som i moskeene. Eller annen abstrakt kunst.

Det er innen islam ikke lov å tegne portretter av andre heller, ikke sine barn, ikke sine foreldre, ingen, ikke blomster, ikke dyr, ingenting levende. Det er kulturell stopp. Al Qaida og IS forbyr musikk. Islam forherliger dødens farge, svart. IS opptrer i svart, flagget er svart. Steinen Kaba i Mekka, som gåes rundt syv ganger, er svart og den har et svart teppe på.

Persiske tepper har abstrakt mosaikkmønster som ikke uttrykker noe levende. Kinesiske og indiske tepper har levende motiv, som blader eller dyremotiv.

Europa er i et sammenbrudd, ikke bare demografisk, men også musikalsk og kunstnerisk. Jødemakten (Rothschild-imperiet med utøvende institusjoner, WJC, Chabad, B'nai B'rith) har ikke bare kontroll over vestlige politikere og deres degenerering, men også over alt innen vestlig kunstnerisk liv. All vestlig kunst har blitt islamisert, i betydning svart og fremmedgjort.

Abstrakt, forvridd kunst har vunnet innen vestlig sivilisasjon. Kun avbildning av ikke-levende selger, er det avbildet noe levende så er det av gale mennesker (Odd Nerdrums bilder, Skrik av Munch). Jøden Picasso malte forvridde mennesker. Like forvridd som den omskårede folkegruppens følelsesliv. Alle guttebabyer skjæres i den 8. dag og en rabbi suger babyens penis. Hvilket traume i sjelen. Skatteeksperten Odd Nedrum har blitt rik med å selge sin sørgmodige dritt has jødene i New York. Det er de som har løftet ham opp økonomisk.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/Black_Square.jpg/220px-Black_Square.jpg

I norske, unge hjem i dag har ingen bilder av sine foreldre på veggen, kun abstrakt kunst og grå, triste sofaer. Metall-musikk er uten følelser og menn og etterhvert kvinner tagger seg ned. Familiebilder er borte i alle kontorlandskap. Metall-folk er kledd i svart, kunstnere er kledd i svart. Jødemakten har "muslimifisert" den vestlige kunstelite. Høst-utstillingen er kun abstrakt, forvridd, psykopatisk dritt og styrt av svartkledde. Frimurerne går i svartkledde kapper. Muslimer og europeere kappes i dag om å være mest svartkledd og være ypperste dyrker av svart. Kunstnere som maler figurativt blir øyeblikkelig frosset ut og aldri nominert til de svartsjukes utstillinger.

Muslimske symfoniorkestre finnes ikke. Araberne er et erobrende nomadefolk som aldri drev med stasjonært, bærekraftig jordbruk som europeerne hadde. De har fortsatt sine geiter som napper ut de siste gresstrå i ørkenens utkanter, for opprettholdelse av sin kultur, og ørkenen sprer seg.

Jeg føler sterkt at en gitt folkegruppe behandler oss slik vi behandler sauer, høns, griser og fisk, vi oppdrettes, fores og slaktes.

Interessant speilbilde av situasjonen:

http://www.pushwagner.no/

Endret av Harald1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, en inbitt motstander av Entartete Kunst.

 

Det er riktig at islam er generelt i mot figurativ kunst, men diverse islamske kulturer har likevel lange tradisjoner for avbildninger av mennesker og dyr - til og med Muhammed, enskjønt det er mer uvanlig, og gjerne med ansiktet skjult. Unntaket begrunnes gjerne med at det må være greit å lage bilder som ikke er ment for tilbedelse. I den andre enden er det grupper som er i mot en hver form for kunst som pynt hjemme, siden det er dekadent og trekker tankene vekk fra Gud (ikke helt ulikt det puritansk kristne forbudet mot distraherende underholdning). "Islam" er uansett en litt for heterogen samling av kulturer til å si noe entydig; ottomanerne, perserene, araberene, moderne albanere/iranere/egyptere/syriere/kurdere har/hadde ganske forskjellige syn på dette.

 

Det var en del portretter og andre (ikke-"forvrengte") bilder av både folk og dyr på høstutstillingen i år. Kunstnerne bak var en blandet gjeng, og det var ikke spesielt mye svarte klær (fra hva jeg kan se i galleriene). Ikke at det er noe spesielt muslimsk over black metal - folket; det er en bevisst bruk av vestlig/kristen symbolikk for å sjokkere og markere avstand fra resten av samfunnet.

 

Ut fra hva Picasso og kolleger selv sa, var ikke idéen "istykkerrevne", men heller å vise flere sider av motivet samtidig, som en slags refleksjon av hvordan vi tenker på ting: Vi husker kanskje en rar hake, ansiktet i profil, og tenker oss samtidig ansiktet fra en annen vinkel, og litt armer&bein ... kubistene valgte å dytte alle disse fragmentene på lerretet samtidig i stedet for å prøve å fylle ut til et fotografisk portrett. Picasso var også en kommunistisk ateist fra en katolsk familie, og ville trolig blitt forundret over å bli kalt "jødisk".

 

Islams tradisjonelle farge er grønt. ISIS og venner har en ting for svarte flagg, ja - ikke fordi det er dødens farge (tradisjonelt er dødens farge i islam en grå-turkis, ikke svart), men fordi det er ett av de to flaggene Muhammed brukte (visstnok opprinnelig en turban han lånte) - det andre og mindre var visstnok hvitt. Det hjelper sikkert også at det ser dramatisk ut; de ser ut til å ha en ganske bevisst propaganda-strategi.

 

Blomster og blader er noen av de aller vanligste motivene på persiske tepper.

 

Det er mye mer som er galt, men jeg gir meg der.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...