Gå til innhold

KOMMENTAR: 10 ideer til nye avgifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sjekk om det er kommunen din »» (Computerworld.no)"

Jepp, jeg bor i Bergen sentrum, Norges nest største by. Her er det praktisk talt umulig å få fiber, og nesten umulig å få tak i mer enn 20Mbit linje. Dette er 100% grunnet for treg eller liten utbygging. For 5-10 år siden kunne man bestille 50/100Mbit nærmest over alt, men nettet har ikke blitt rustet opp, så det blir bare mer og mer pågang, da mindre og mindre tilgjengelig båndbredde. Fiber er ikke å få tak i med mindre man bor over gaten fra en bank eller en institusjon som allerede har bestilt frem til bygget sitt.

Lenke til kommentar

Det som må til er en kvalitetssikring av alle lovendringer. Det burde vært forbudt med lovendringer som er destruktivt for samfunnet.

 

Enten det er snakk om TV-lisens, harddiskavgift, Internettavgift, filmavgift eller andre tilsvarende avgifter så er det sosialisme og hører ikke hjemme i et fritt land. Hvis staten skal bestemme hvem som skal tjene på medier så er det ingen insentiver lenger til å lage tjenester som dekker markedets behov, og vi får et stadig mer korrupt system der store aktører går til sengs med makteliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øøø. Så du er for, en skatt på en oppkoblingslinje mot internett. Som skal gå rett til Norske film produksjon ??

Altså. Jeg barer lurer på hva som gjør det til en god ide ?? Eller hvordan du klarer å forsvare at det er greit. Dem får jo penger allerede gjennom staten. Som da er skatte pengene mine. (Veit ikke om du er i jobb. Så skriver ikke noe om skattepengene "våre:). Er da overhode ingen grunn til å støtte dem med enda mere da. Om ikke filmen er bra. Er jo lov å kjøpe den på BD selvfølgelig .

 

Når skrev jeg at jeg var FOR skatten? Nei, det er jeg ikke. Du har åpenbart ikke forstått det jeg skrev.

 

Selv om man er arbeidsløs så skatter man på det lille man får. Man får ikke lov til å skatte for det man selv vil, noe som jeg synes burde innføres.

 

Altså, trekk prosenten er mer eller mindre det samme, men pengene går til ting DU personlig bruker/liker, som kino, opera, barnehage, etc, om du liker/bruker de tingene, og få lov til å forandre på det du skatter for.

 

Er utrolig mye jeg skatter for som jeg verken liker eller bruker, og som jeg syntes burde blitt redusert eller fjernet.

 

Norske filmer generelt er søppel uansett, så vil aldri støtte noen av filmene med mindre den er bra, noe som den norske filmindustrien ikke ser ut til å forstå. Gode produkter tiltrekker kunder, ikke trusler eller å klage som en tilbakestående gråding unge fordi de ikke tjente så mye som de ønsket at de tjente. Å lage gode filmer er visst for mye å be om..

 

Det er nok med skatt og avgifter allerede her til lands. Vi trenger IKKE flere avgifter og mer skatt. Hva blir det neste? Det blir avgifter på Facebook, lufta du puster og hvor mange ganger om dagen man onanerer? Nei, det finnes grenser for idioti. Eller, BURDE finnes grenser for idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...