Gå til innhold

Rekrutter hos SBBN (Sambandsbataljonen) Vinterinnrykk 2016.


OleDenStore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg dimmiterte fra SBBN nå i desember. Kan bare si at dere burde glede dere en god del til å tjenestegjøre i denne bataljonen.

 

Hey, Jeg skal inn Januar 2016 å gleder meg vilt! Skal bli et år med mye utfordringer.

 

Har bakgrunn fra IT så lurer på hvor jeg kommer til å havne. Har lest meg litt opp men ikke funnet info om dette. Kanskje noen andre som vet? :)

Hva slags bakgrunn du har, har egentlig ikke så særlig mye å si om hvilken tropp du blir plassert i. Ved vinterinnrykket så har du muligheten til å velge 3 forskjellige tropper (Slik det var når jeg hadde innrykket ifjor). De forskjellige troppene er Kommandoplasstroppen Kompani Charlie, Radiotroppen Kompani Bravo og Teletroppen Kompani Alfa. Om du er ute etter mest teknisk utfordring i form av utstyr og systemer så anbefaler jeg å søke Teletroppen som jeg tjenestegjorde i.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei

 

Jeg hadde innrykk nå i Januar 2015.

 

Du får kun to valg. KPC og KPA. Vil anbefale KPA Teletroppen. Da blir du en av 60 vernepliktige soldater i hele norge som er med i en HRS avdeling.

 

Ref. Wikipedia: "

Sbkp A er en del av Brigade Nords hurtige reaksjonsstyrke (HRF). Til forskjell fra de andre HRF avdelingene i brigaden er Sbkp A lokalisert i Bardufoss. Årsaken til dette er at avdelingen primært støtter brigadens ledelse som ligger i Bardufoss.

Kompaniet har en blanding av profesjonelle soldater (grenaderer) og personell som gjennomfører førstegangstjensten. Det er disse som står for etablering av kommandoplassene og vakthold, samt noe av det praktiske arbeidet med tilretteleggelse for datanettverk, radio og telefoni i kommandoplassene.

Det tekniske arbeidet ledes og gjennomføres av ingeniører og teknikere med utdanning fra forskjellige fagretninger innen IT. Ingeniørene er offiserer og de har i hovedsak sin utdanning fra Forsvarets ingeniørhøyskole (FIH), men det er flere med bachelor fra sivile høyskoler.

Kompaniet består av fire tropper."

 

Infoen angående kompaniene som står på Wikipedia er ikke helt korrekt per dags dato..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hva anbefaler folk å ta med seg til rekrutten?

 

Hvilke ting angrer dere på at dere ikke tok med?

Skulle ønske jeg tok med meg en pc fylt opp med serier og filmer. Det er ingen form for nett på de nye kassernene på Rusta leir. Dog svært fine kasserner med meget høy standard.

Har du med deg godt humør og litt underholdning så har du alt du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...