Gå til innhold

Anbefalinger 70/80-talls rock (gitarsanger)


baguett

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lyst å oppdage ny musikk men aner ikke hvor jeg skal lete pluss at mine preferanser er veldig blandet.

 

Jeg leter etter gode låter som kan være i samme gate som bla:

Stairway to heaven

Sultans of swing

Wish you were here

 

Liker også godt Rise Against, AC/DC, Guns n Roses, Red Hot Chili Peppers, Avenged Sevenfold.

Liker veldig godt "gitarsanger".

Endret av baguett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skal gjøre er å sjekke ut Deep Purple (Fireball, Burn og Deep Purple in Rock) og Uriah Heep (Demons and Wizards og The Magician's Birthday).

 

Kjør gjerne på med Witchcraft (Witchcraft og Firewood) au. Nyere band, men bandet låter som et glemt 70-talls band og begge de nevnte skivene er reint gull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å sjekke ut Deep Purple (Fireball, Burn og Deep Purple in Rock) og Uriah Heep (Demons and Wizards og The Magician's Birthday).

 

Kjør gjerne på med Witchcraft (Witchcraft og Firewood) au. Nyere band, men bandet låter som et glemt 70-talls band og begge de nevnte skivene er reint gull.

Witchcraft er helt rått.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke helt i samme gate som noen av låtene nevnt øverst, men er du ute etter heftig 70-talls gitarrock anbefales Robert Fripp og hans King Crimson besetning fra 1973-74 (Fripp, Wetton og Bruford) på det varmeste.

Den kortlevde trioen varte ikke lenge men leverte likevel flere beinknusende skjønnheter på rekke og rad med utgivelsene Lark's Tongues In Aspic ((1973), Starless and Bible Black (1974) og Red (1974).

Konsert skiva USA (1975) er et solid bevis på hva dette bandet hadde å by på og nærmest overfaller publikum med et voldsomt trøkk og samspill.






  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å sjekke ut Deep Purple (Fireball, Burn og Deep Purple in Rock) og Uriah Heep (Demons and Wizards og The Magician's Birthday).

 

Kjør gjerne på med Witchcraft (Witchcraft og Firewood) au. Nyere band, men bandet låter som et glemt 70-talls band og begge de nevnte skivene er reint gull.

 

Takk for tipsene, hører på Deep Purple nå og har selvfølgelig hørt om de før men aldri hørt ordentlig på de, tror jeg kan like det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...