Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Unngå friend-zone når hun har kjæreste


Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

 

Jeg liker en jente kjempogodt og vi er gode venner. Problemet er bare at hun har kjæreste. Vi småflørter en del. Jeg lurer rett og slett på hvordan jeg skal unngå å bli friend-zona, hvis det en gang blir slutt mellom henne og kjæresten.

 

Noen tips? Erfaring? Har du kommet deg ut av friend-zonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Friend zone er noe du putter seg selv i. Ikke vær en venn, vær en "forbudt kontakt" for henne.... altså, dere snakker om ting som kjæresten IKKE kan vite...... du skal flørte, du skal være direkte, du skal ikke spørre om hun har "hatt en fin dag?" eller "hva så du på kino i går?"....... du skal være en "forbudt kontakt"! det er edgy talk, flørting, leke med henne om at "når hun blir singel" osv.... make a move! hvis hun flørter er hun sannsynligvis med!

Lenke til kommentar

Sånn for å sitere den relevante biten av en lengre artikkel:

 

 

 

The great irony is that the friend zone really doesn't exist. The notion that once people make friends, they will never progress to a romantic relationship, is quickly debunked by a glance at the real world, replete with couples who were friends for months or years before their relationship sparked. Like the related myth that nice guys stay on the shelf while girls swoon for bastards, it is a product of confirmation bias. If you believe it is true, you will see evidence everywhere, while ignoring all the examples of genuinely sweet and gentle guys doing just fine or the many slimeballs who are miserably alone.

But while the friend zone doesn't exist, the emotional experience it reflects most certainly does. In my experience, the type of straight man who complains about the friend zone is low in confidence and self-esteem, and either develops crushes on women who are already genuinely his friends or develops a true friendship with a woman to whom he is already attracted.

Too shy and reserved to make a direct approach, he bides his time until the inevitable punchline: "You're a really nice guy, but I just don't think of you like that. Can't we just be friends?" Does this man feel entitled to sex? No, I suspect he expects rejection (which may be the root of his problem) and usually accepts it. The usual reaction is to retreat quietly, his heart and self-confidence a little more broken, to drown his sorrows or upload a self-pitying dating profile. The sad truth is probably that most men who feel themselves to be in the friend zone are just a bit rubbish at dating, flirting and what my granny would have called wooing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The friend zone eksisterer ikke fordi den ikke er evigvarende? Så ting som ekteskap og vennskap finnes ikke heller, iogmed at de ikke nødvendigvis varer evig?

 

Ellers er det litt morsomt å se han først argumentere for confirmation bias, og så komme med en lengre vurdering som ser ut til å være rent subjektiv.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et definisjonsspørsmål, som så mye i verden. Mange bruker det som om det var en slags nær-permanent tilstand hvor en dame aldri vil tenke på en venn som kjærestemateriale, og det er åpenlyst feil.

 

Hvis du bare mener at han må jobbe litt ekstra så hun skjønner hvor han vil, så joa, det er sikkert sant - men det er da ikke noe man blir "fanget" i?

Lenke til kommentar

Nei nei. Når du prøver deg på en jente i et forhold konkurerrer du mot 1 annen. Når du prøver deg på single jenter, konkurrerer du mot hele verden. Make a move. Hennes forhold er ikke ditt ansvar!

Helt feil. Man går ikke etter andres kjærester hvis man har litt anstendighet.

 

Og TS, hvordan kan du være interessert i ei slik jente?

Endret av oscrue10
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei nei. Når du prøver deg på en jente i et forhold konkurerrer du mot 1 annen. Når du prøver deg på single jenter, konkurrerer du mot hele verden. Make a move. Hennes forhold er ikke ditt ansvar!

Helt feil. Man går ikke etter andres kjærester hvis man har litt anstendighet.

 

Og TS, hvordan kan du være interessert i ei slik jente?

 

Hvorfor det? Man kan ikke stjele noens kjæreste hvis vedkommende ikke ønsker å bli stjelt. Prøv hvis du vil det TS og ikke hør på disse moralistene.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt veldig praktisk å kunne oppføre seg som en egoistisk drittsekk, men hvis man gidder å vise litt anstendighet, så lar man det være.

 

Hvis TS bare vil ligge med henne, så skjønner jeg at han kan være litt interessert, men ikke hvis han ser for seg et kjæresteforhold. Jeg kunne i hvert fall ikke stolt på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden når ble det vanlig folkeskikk å ikke prøve seg på en man er forelsket i, som tilfeldigvis er i et forhold?

 

 

 

Siden tidenes morgen. Alle sivilisasjoner, sekulære eller religiøse, deler den gylne regel. Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem.

Så med mindre du synes at det hadde vært ok om din kjæreste hadde blitt stjålet av en annen, har du ingen moralsk grunn til å hevde at det er ok å sabotere andre menneskers forhold.

 

Faktisk, å jage etter andres kjæreste er douchebaggery. Bare douchebags gjør det.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Egoistisk drittsekk? Tror du totalt misforstår det meste her. Og det andre avsnittet ditt er jo totalt skivebom. Det er faktisk sånn at man kan være i et forhold med en person som ikke er rett for deg. Hvis hun kjenner at hun heller vil være med TS enn den nåværende kjæresten, så er jo det helt legitimt og like greit for alle parter. Da kan alle gå videre til forhold som er mer givende. Hvis hun derimot er 100% happy der hun er, så har jo ikke TS sjans uansett. Så derfor er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

 

Siden tidenes morgen. Alle sivilisasjoner, sekulære eller religiøse, deler den gylne regel. Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem.

Så med mindre du synes at det hadde vært ok om din kjæreste hadde blitt stjålet av en annen, har du ingen moralsk grunn til å hevde at det er ok å sabotere andre menneskers forhold.

 

Faktisk, å jage etter andres kjæreste er douchebaggery. Bare douchebags gjør det.

 

Du kan ikke stjele noens kjæreste. Dummeste jeg hører. Er man ikke 100%happy, så er det klart at man går videre hvis man finner noe bedre. Helt naturlig det.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
Lenke til kommentar

Du kan ikke stjele noens kjæreste. Dummeste jeg hører. Er man ikke 100%happy, så er det klart at man går videre hvis man finner noe bedre. Helt naturlig det.

 

 

 

 

Ja, man går videre hvis man ikke er happy, etter at det er slutt. Å sabotere andres forhold er et tegn på karaktermangel, på lik linje med utroskap.

 

Hadde jeg kjent noen som hadde sabotert et forhold hadde jeg mistet all respekten for de.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis hun ikke vil være i det forholdet, så må hun jo avslutte det. Først da er det fritt fram. Kjenner at jeg blir litt oppgitt over tankegangen her.

 

For meg hadde det funka dårlig å være forelska i en dame og vite at hun ligger med en annen, men der er folk forskjellige.

Ikke alltid du kan velge hvem du forelsker deg i, men der er jo alle forskjellige...

 

Du blir oppgitt over at noen vet hva de vil ha og går for det? TS vet bare hvordan ståa er hvis han prøver seg.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...