Gå til innhold

Jobb som 16 åring? Forslag?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg lurer på om noen har noen forslag eller vet hvor jeg kan jobbe som 16 åring, tenker å ta friår. Siden jeg går på feil linje nå, men foreldrene mine vil ikke at jeg skal sitte hjemme og ikke gjøre en dritt. Så da lurte jeg på om dere har noen forslag til hvor jeg søke eller prøve å få jobb?

 

Skal som sagt begynne på skolen til høsten så hvordan er det med og slutte på jobb? Er det noe sånn avsigelsestid eller noe?

 

 

Mvh

Neton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bensinstasjoner , kiosker , butikker og lignende er gode alternativer .

 

normalt er det gjerne 1 måneds oppsigelsestid , men når du søker kan du og opplyse at du planlegger og starte på skolen til høsten , da kan du gjeren få en fast kontrakt som slutter rundt den tiden du starter på skolen , gjerne kan du jo forsette og jobbe deltide på siden av skolen i helger ol om det er ønsklig og passe på plassen du får jobb .

Lenke til kommentar

Bensinstasjoner , kiosker , butikker og lignende er gode alternativer .

 

normalt er det gjerne 1 måneds oppsigelsestid , men når du søker kan du og opplyse at du planlegger og starte på skolen til høsten , da kan du gjeren få en fast kontrakt som slutter rundt den tiden du starter på skolen , gjerne kan du jo forsette og jobbe deltide på siden av skolen i helger ol om det er ønsklig og passe på plassen du får jobb .

Høres bra ut, men er det ikke veldig lite jobber ledige?

De fleste jobbene jeg har funnet på finn har enten 18 år aldergrense eller ligger mer enn 2 timer vekke fra meg.

 

 

Avisbud morgenruten, kan være fete penger i det. Også har du tid til å ta en ettermiddags rute også.

Har du noen tips til avis firmaer som jeg kan jobbe for?

Vil helst ikke ha sånn vg-bud jobb som bare er på søndager, heller sånn avisbud som går om morgenen og legger i postkasser. Men det blir vell litt vanskelig uten bil og moped?

Endret av Neton
Lenke til kommentar

 

Avisbud morgenruten, kan være fete penger i det. Også har du tid til å ta en ettermiddags rute også.

Har du noen tips til avis firmaer som jeg kan jobbe for?

Vil helst ikke ha sånn vg-bud jobb som bare er på søndager, heller sånn avisbud som går om morgenen og legger i postkasser. Men det blir vell litt vanskelig uten bil og moped?

 

Aftenposten har både morgenavis og ettermiddags. Kan vær verdt et forsøk. Det er Mandag til Fredag, så har du fri i helgene.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Avisbud er vel neppe aktuellt hvis du ikke kan kjøre? Må jo hente avisene også dele dem ut et eller annet sted etterpå. Kan vel ikke gå overalt.

Nei, det er ikke mulig overalt. Men om han bor et suburbant sted er dette fult mulig. Aftenposten leverer alltid aviser på feltet de skal leveres videre. Og var ofte meg meg behjelpelige med å plassere de på flere plasser gjennom ruta slik at jeg slapp å drasse med meg alt hele veien eller reise tilbake til dropspot for å hente mer.

Lenke til kommentar

 

Avisbud er vel neppe aktuellt hvis du ikke kan kjøre? Må jo hente avisene også dele dem ut et eller annet sted etterpå. Kan vel ikke gå overalt.

Nei, det er ikke mulig overalt. Men om han bor et suburbant sted er dette fult mulig. Aftenposten leverer alltid aviser på feltet de skal leveres videre. Og var ofte meg meg behjelpelige med å plassere de på flere plasser gjennom ruta slik at jeg slapp å drasse med meg alt hele veien eller reise tilbake til dropspot for å hente mer.

 

 

Leste litt om det, og avisen som driver her ser helst at man har egen bil.

Og er det ikke noe regler angående og jobbe 23-06 når man er 16 år?

 

 

Hvis du bor i Bergen så får du garantert jobb på fresh&tasty flesland.. Mange 16åringer der :-)

 

Bor dessverre litt for langt unna.

 

 

Avisbud morgenruten, kan være fete penger i det. Også har du tid til å ta en ettermiddags rute også.

 

Og selge nybakte boller ved siden av ;)

 

 

hehe :rofl:

Endret av Neton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...