Gå til innhold

[Løst] PCen min finner ikke internett kabelen


Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget en pc, men da jeg koblet in internett kabelen skjedde det ingen ting. Jeg har lastet ned LAN drivere til hovedkortet mitt som er Asus H97i-pluss men det skjer fortsatt ingen ting. det lyser oransje og rødt på LAN inngangen. Har testet på en bærbar, og der funket det fint. Hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis samme kabelen fungerer greit mot en annen pc, vil man vel anta at det er noe krøll knyttet til driver eller noe annet med nettverkskonfigurasjonen.

 

Prøv å avinstallere nettverkskontrolleren via device manager - vel da samtidig at driverfilene skal slettes. Søk etter ny maskinvare. Prøv først å se om Windows selv klarer å finne driver til nettverkskontrolleren.

 

Kan tenkes av driveren ikke er kompatibel med Windows 10? Selv om vel Windows 8-drivere normalt sett skulle være det....

Lenke til kommentar

Hvis samme kabelen fungerer greit mot en annen pc, vil man vel anta at det er noe krøll knyttet til driver eller noe annet med nettverkskonfigurasjonen.

 

Prøv å avinstallere nettverkskontrolleren via device manager - vel da samtidig at driverfilene skal slettes. Søk etter ny maskinvare. Prøv først å se om Windows selv klarer å finne driver til nettverkskontrolleren.

 

Kan tenkes av driveren ikke er kompatibel med Windows 10? Selv om vel Windows 8-drivere normalt sett skulle være det....

 

fikk det til nå. Windows 10 ville ikke installere filene selv, så måtte inn i Device manager, lan controll og finne driveren selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...