Gå til innhold

Mikrofon til videokamera og dslr


Anbefalte innlegg

Frister med innkjøp av ekstern mikrofon til speilreflekskamera, Canon 700D. Har også et Canon videokamera som er noen år gammelt, som også har slik "advanced shoe" eller hva det heter.

Finnes det en mikrofon som kan brukes til begge disse kameraene? Ser for meg å bruke rundt en tusenlapp på dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røde mikrofoner går for og være bra, har selv en røde videomic pro som fungerer godt, samt at du slipper støy fra kameraet/objektiv når mikrofonen har oppheng.

 

Røde kan være alternativ ja, ser det er mange som anbefaler de. Men må en ha Pro, eller vil også Go gi en solid oppgradering fra innebygd mikrofoner på både videokamera og speilrefleks?

 

Har et Sigma objektiv på 700D, som bråker en del når en kjører autofokusering når en filmer. Vil disse mikrofonene sørge for at denne lyden ikke blir med på filmen?

Lenke til kommentar

Kan denne kobles til kamera, så jeg slipper å jobbe med egne lydspor? Eller må en da legge på lyd manuelt for alle opptak som gjøres?

 

Meget hyggelig pris, og mange gode tilbakemeldinger.

 

H1 kan sende lyd til kamera og samtidig gjøre opptak. Dermed kan du velge å beholde lydsporet du tar opp på kameraet, eller legge på lyden fra opptakeren, dersom det viser seg at det er for dårlig oppløsning på kamerafilen.

Lenke til kommentar

 

Røde mikrofoner går for og være bra, har selv en røde videomic pro som fungerer godt, samt at du slipper støy fra kameraet/objektiv når mikrofonen har oppheng.

 

Røde kan være alternativ ja, ser det er mange som anbefaler de. Men må en ha Pro, eller vil også Go gi en solid oppgradering fra innebygd mikrofoner på både videokamera og speilrefleks?

 

 

 

Uansett hva du velger fra Røde vil det være en solid oppgradering til det du har on-board på kameraet ditt. Velg innenfor ditt budsjett - Videomic Go er nok ganske dugelig, selv om jeg ikke har noe erfaring med den.

 

Jeg kjører utelukkende Røde NTG-2. Men så jobber jeg også med dedikerte videokameraer med XLR-input...

Lenke til kommentar

 

Røde mikrofoner går for og være bra, har selv en røde videomic pro som fungerer godt, samt at du slipper støy fra kameraet/objektiv når mikrofonen har oppheng.

 

Røde kan være alternativ ja, ser det er mange som anbefaler de. Men må en ha Pro, eller vil også Go gi en solid oppgradering fra innebygd mikrofoner på både videokamera og speilrefleks?

 

Har et Sigma objektiv på 700D, som bråker en del når en kjører autofokusering når en filmer. Vil disse mikrofonene sørge for at denne lyden ikke blir med på filmen?

 

Det blir lengre avstand fra objektiv til mikrofon, så det kan bli litt mindre, men for å bli helt kvitt den må fjerne mikrofonen fra kameraet. Du kan evt fokusere manuelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...