Gå til innhold

Netcom mobilforsikring


Rippie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt et uhell med mobilen min, den har nemlig blitt utsatt for en sølepytt. Den har fortsatt flere feil, f.eks at den ikke finner sim-kort og tilbakeknappen ikke virker. Forsikringsselskapet til Netcom har opprettet sak og krever telefonen inn til takst\reperasjon.

 

Problemet oppsto når jeg oppsøkte netcom butikken der jeg bor.

Mobil, abonnement og forsikring er kjøpt igjennom netcom, av grunn om at det ville hjelpe om det skulle oppstå noen problemer.

 

Møtte to hyggelige karer i butikken. Jeg spurte om jeg kunne få en lånetelefon mens saken pågikk, men det hadde de ikke flere igjen av.

Så jeg måtte kjøpe en telefon med kontantkort for å i det heletatt være tilgjengelig.

 

Dette var før jul, og jeg har fortsatt ikke fått lånetelefon, jeg trenger en smart-telefon og til nå bruker jeg den fuktskadede mobilen som et slags nettbrett.

 

Jeg tok kontakt med kundeservicen til netcom på mail og spurte om å få en smart lånetelefon og henviste til FTU, fikk da svar om at de ikke hadde noe med forsikringssakene å gjøre.

Jeg ba dem igjen da ta kontakt med forsikringsselskapet for å skaffe en lånetelefon siden jeg er kunde hos dem, det ville de ikke gjøre.

 

Når jeg tidligere ringte forsikringsselskapet var de tom for utlånstelefoner, men jeg kunne stå på venteliste for å få en "gammel nokia".

 

 

TL;DR:

Netcom vil ikke gi lånetelefon, skylder på sitt eget forsikringsselskap.

 

Er det noen som har erfaring med slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

henviste til FTU

Hvordan gjorde du dette? Slo du i disken og sa "FTU", eller har du konkret rettspraksis å vise til?

 

Man har i utgangspunktet krav på låneprodukt ved reklamasjonssaker dersom behandlingstid av reklamasjonen vil ta mer enn syv dager. Du har imidlertid ikke en reklamasjonssak ettersom mobilen ikke har en mangel iht. forbrukerkjøpslovens §15-16, og du kan dermed ikke gjøre gjeldende krav basert på bestemmelser fra lovens kap. 6, som bl.a. gir deg adgang til å kreve lånetelefon. Hvorvidt du har noe krav på lånetelefon må du nesten lese deg til i forsikringsvilkårene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men utlånstelefon har du kun krav på om det er en reklamasjonssak.

 

Så lenge telefonen din har vært utsatt for en sølepytt, så er det ikke lenger en reklamasjonssak, og du kan ikke kreve lånetelefon. Den andre linken du henviste til, er derfor irrelevant og støtter ikke din sak overhodet. Den første linken fungerer ikke.

 

Netcom har helt rett i denne saken, de behøver ikke tilby deg så mye som en "dum" telefon om de ikke vil. Med mindre det står spesifikt i forsikringsvilkårene at du skal ha en utlånstelefon mens du venter.

Endret av Molekylet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...