Gå til innhold

Kjøp av lydkort ASUS Essence STX II


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å vurderer så det koker..

Vil det være verdt å kjøpe dette lyd kortet? noen som har dette lyd kortet blant annet som kan dele kunnskap og andre ting?

Vil jeg få noe nytte?

 

Bruker astro a40 headset uten mixamp.

 

https://www.komplett.no/asus-essence-stx-ii/815854

 

Generelt tenkt for spill, ha god lyd til musikk og andre ting

Endret av christah582
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri verdt aa kjope et lydkort, ettersom du er domt til elektrisk stoy som folge av alle komponentene rundt som forstyrrer inne i et kabinett. Da er det bedre med en ekstern forsterker/lydkort, gjerne via USB om du vil det.

 

For noe bullshit. Du kan umulig ha hatt noe internt lydkort før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er aldri verdt aa kjope et lydkort, ettersom du er domt til elektrisk stoy som folge av alle komponentene rundt som forstyrrer inne i et kabinett. Da er det bedre med en ekstern forsterker/lydkort, gjerne via USB om du vil det.

 

For noe bullshit. Du kan umulig ha hatt noe internt lydkort før.

 

Jeg har kjopt lydkort naar lyden fra hovedkortet og jacken har tatt kvelden. Og da kun for aa ha lyd bare for aa ha lyd i det heletatt. Og hvorfor kjope et internt lydkort for ca. 1.500 kroner naar du kan faa en ekstern forsterker for samme prisen som er ca. 15 ganger bedre?

 

God lyd er korrekt gjengivelse av lyden, intet mer intet mindre. Hvordan kan du faa korrekt gjengivelse av lyden med stoy fra alle komponentene som omgir lydkortet i et kabinett kontra noe eksternt som omgaar dette?

Endret av l3373r
Lenke til kommentar

Du får selvfølgelig lydkort som er mer egnet til Gaming osv for en rimeligere penge.. Men dette lydkortet er beregnet for High End musikk rett fra kortet uten forsterker til hodetelefonene. Men bruker du bare normale hodetelefoner og digital ut, så kan det selvfølgelig være greit å spare seg noen hundrelapper... Men har du muligheten så er det et kort som følger deg i mange år! :)

Lenke til kommentar

Du får selvfølgelig lydkort som er mer egnet til Gaming osv for en rimeligere penge.. Men dette lydkortet er beregnet for High End musikk rett fra kortet uten forsterker til hodetelefonene. Men bruker du bare normale hodetelefoner og digital ut, så kan det selvfølgelig være greit å spare seg noen hundrelapper... Men har du muligheten så er det et kort som følger deg i mange år! :)

Okei :) takk for svar! tror jeg kjører på med det lydkortet jeg, skal kjøpe meg noen bra headsett etterhvert uansett :)

Lenke til kommentar

Tull og tull fru blom... Xonar Essence STX kortet har vel en ganske så grei DAC innebygget pluss hodetelefonforsterker - noe som er vel en ganske attraktiv kombinasjon for trådstarter siden han er ute etter noe som er til allround bruk, men med bedre lyd enn det som er innebygget.

 

Jeg har dette lydkortet selv og selv om lyden er merkbart bedre enn innebygget lydkort, så er man også avhengig av at kilden er av bra kvalitet (når det gjelder musikk) pluss driverene til xonar essence STX er mildt sagt søppel. Derimot er det mulig å skaffe seg et kort som dette til under tusenlappen på brukmarkedet :)

Lenke til kommentar

Tull og tull fru blom... Xonar Essence STX kortet har vel en ganske så grei DAC innebygget pluss hodetelefonforsterker - noe som er vel en ganske attraktiv kombinasjon for trådstarter siden han er ute etter noe som er til allround bruk, men med bedre lyd enn det som er innebygget.

 

Jeg har dette lydkortet selv og selv om lyden er merkbart bedre enn innebygget lydkort, så er man også avhengig av at kilden er av bra kvalitet (når det gjelder musikk) pluss driverene til xonar essence STX er mildt sagt søppel. Derimot er det mulig å skaffe seg et kort som dette til under tusenlappen på brukmarkedet :)

Snakker om i forhold til en ekstern DAC+AMP som koster det samme eller mindre og har generelt bedre lyd, samt mindre støy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...