Gå til innhold

UiB og UiT (Jus)


Drømmeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å studere jus, forhåpentligvis på UiB, men sannsynligvis på UiT.
Har hørt at dette studiet trekker en del sosser, og er litt beskymret for det.
Går på en skole med litt merkelige folk (katedralskole), og trives veldig godt der. Gikk på privatskole vg1 (Akademiet), men klaffet ikke helt med folka der, og er litt beskymret for hvordan det vil gå dersom det jeg har hørt er sant..

- Så er det sant at det er mange sosser/overlegne folk på studiet?
- Hvordan er studentmiljøet generelt på de ulike universitetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra de bekjente jeg har, da på Uib, er.det ingen problem. En god miks av alle slags folk, fra alle miljøer. Ville anbefalt uit, men det er kun fordi jeg vil på Uib og ikke trenger mer konkurranse :-P

Hahaha, ser den! Det er enda et par år til jeg skal søke da (går vg2 nå).. Uansett ligger jeg helt på grensen, så om poenggrensen øker mer, som det har gjort de siste årene, har jeg ikke sjanse

Lenke til kommentar

Det er en salig miks av folk på juss-studiet, men at studiet tiltrekker seg en og annen soss er ikke til å gjemme under teppet. Jeg for min del synes det er noe merkelig å stille opp i dress og stresskoffert i første avdeling. :p

 

Jeg klikket for øvrig sammen med noen som var like nerdete som meg, så trives godt på studiet. UiT for øvrig.

Lenke til kommentar

Du finner nok alle typer på det studiet, som du gjør på alle andre studier. Men når det er sagt så har jeg en bekjent på UiB som ikke gikk på skolen fordi hun ikke hadde flere rene skjorter. Om man bryr seg om hva andre mener og tenker er jo opp til en selv. Se litt utenfor studiet og finn ut om du vil bo i Bergen eller Tromsø, om du kan drive med hobbyene dine, om du har noen venner som skal dit, reisevei osv. før du bestemmer deg. Du skal ha et liv utenom universitetet også :)

Lenke til kommentar

Familien eier noen leiligheter i Bergen og der er der jeg håper å bo etter studietiden også, i tillegg til at det er mye nærmere da jeg bor i Rogaland. Så er jo det som er mest aktuelt. Samtidig vet jeg at jeg ikke klarer 6er i andre fag enn biologi, og kommer til å få 4 noen fag også, så med noen realfagspoen kommer jeg opp på mellom 51 og 52 poeng regner jeg med... så må være forberedt og psyka på å ende opp i tromsø også.

Lenke til kommentar

Jeg for min del synes det er noe merkelig å stille opp i dress og stresskoffert i første avdeling. :p

 

For ikke å nevne de som stiller i hvit skjorte på eksamen. Ja, det har jeg sett med egne øyne.

 

Til TS: Ikke bekymre deg. Du finner nesten helt sikkert noen du vil trives med. Men hvis du bare er vant til å omgås mennesker med blått hår og ring i nesa, så vil du nok finne jussen litt sossete, selv om langt de fleste der tvilsomt faller innunder kategorien 'soss'.

 

Edit: Beklager, det stod visst uib/uit her. Jeg går i Oslo. :whistle:

Endret av Krystallkule
Lenke til kommentar

 

Til TS: Ikke bekymre deg. Du finner nesten helt sikkert noen du vil trives med. Men hvis du bare er vant til å omgås mennesker med blått hår og ring i nesa, så vil du nok finne jussen litt sossete, selv om langt de fleste der tvilsomt faller innunder kategorien 'soss'.

Hahaha, neida. Vennene mine og jeg er helt normale (tror jeg). Ingen med hår i syke farger, og ingen fjortiser med platinablodt hår (som det var mange av på skolen jeg gikk på i fjor, der jeg ikke trivdes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...