Klatt3n Skrevet 25. desember 2014 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Hoi, oppgraderte nylig en laptop med W7 til W8.1 Pro. Finner ikke ut om det er mulig for å deaktivere brukerkontoer på Windows 8. Når maskina hadde W7, så var det ingen brukerkontoer (kun en slags adminkonto) som maskina bootet rett inn i; ingen passord, ingen stans under oppstart. Vil ha dette tilbake dersom det er mulig. Maskina er brukt av hele familien og jeg liker ikke å knytte den opp mot min konto og at alle skal ha tilgang til f.eks min Skype-konto. Jeg syntes også det er unødig stress å lage en gjestekonto eller flere kontoer per person. Går det an å bare ha en adminkonto uten noe tullball eller passordkontroll på under oppstart/oppvåkning? Har kjapt sett igjennom PC-innstillinger, under personvern og brukere, men fant kun mulighet for å endre type passord til bilde, pin, etc. Googlet også litt, men fant heller ingen konkrete og greie svar. Halp? Edit: Ser ut som om jeg har funnet noe ang. "local accounts".. Kan være det jeg er på utkikk etter. Skal teste litt. Endret 25. desember 2014 av Klatt3n
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Hei. Det er bare å gjøre som tidligere. Googlet opp en howto til deg. http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=8
Sampson Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Er fint mulig ja, men som med det meste er det litt endret i Win8.
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Det er alltid en bruker i Windows 7.Det du sikkert har hatt er autologin. Bare opprett en lokal admin bruker i user management og sett autologon med control userpasswords2. 1
Klatt3n Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Skrevet 26. desember 2014 Jepp jepp, jeg fant ut av det. Var tydeligvis bare å koble fra kontoen jeg allerede hadde og omgjøre den til en lokal konto slik at den ikke hadde tilknytting til min Microsoft konto. Deretter var det bare å fjerne passordet. Takk for svar! Nå ligger den rett inn som før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå