Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fargekræsj, hvite streker, windows vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Pc'en fungerte fint på morgenen i dag, glemte å slå den av når jeg gikk ut. Når jeg kom tilbake til PC'en var skjermen svart, bevegte på musa som vanlig og fikk opp bildet jeg forlot i ca. 1 sekund før jeg fikk blåskjerm som også forsvant relativt fort og pc'en restartet seg selv.

 

Når den da gjorde det var skjermen full av hvite striper og farger (se bilde). Prøvde først å starte den igjen uten å gå inn i sikkerhetsmodus.. Da forble skjermen full av hvite streker osv. under oppstart og endte i blåskjerm før windows var ferdig med å laste.

 

Så prøvde jeg å gå inn i sikkerhetsmodus med oppstartsreperasjon men den klarer heller ikke å løse problemet.

 

Noen som har peiling? er det noe mer jeg kan gjøre? Kan forøvrig også nevne at PC'en er 3-4 år gammel og er full av støv fordi jeg har vært sløv og ikke blåst den rein jevnlig.

 

Skjermbilde:

2r70w35.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg hadde et lignende problem med gamlemaskina mi med XP på.

Midlertidig fix var å starte maskina i VGA modus men vet ikke om nyere OS kan dette.

I mitt tilfelle hadde jeg vertikale streker i både post og bios og loggin vinduet var kun firkanter.

Maskina starta som sagt i VGA modus og når jeg var kommet inn i windows var det bare å stille tilbake til vanlig oppløsning, noe som måtte gjøres ved hver omstart.

 

Skedde brått og plutselig og selv etter å ha bytta til et reserve skjermkort ville den ikke fullføre installasjon av nye drivere.

 

I ditt tilfelle ville jeg ha testa med et annet skjermkort og tatt det derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...