Gå til innhold

Epson printer med overdreven grønntone


Anbefalte innlegg

God aften.

 

Jeg prøver å printe ut noen bilder med en Epson Stylus Photo px730wd og får en overdreven grønntone på utskriften.

 

Det første bildet jeg printet ut var (mer eller mindre) perfekt, og i mellomtiden så ble det noen utskrifter som ble feilprintet på vanlig papir.

Jeg skiftet deretter tre fargepatrone. Først lys magenta og lys cyan, og da kom det nok en feilprinting på vanlig papir. Her så fargene noenlunde normal ut. Og etterpå skiftet jeg ut magenta patronen, og etter det skifte ble alt grønt.

 

Har prøvd å printe fra Lightroom og Picasa fra pc, samt et bilde fra telefonen, uten at det gjør noen forskjell.

Jeg har også tatt ut patroner og prøvd å sette dem ned på nytt i tilfelle det skulle ha en betydning, uten at det medførte en endring i status.

 

Er det noen som har peil?

Endret av ringperm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

Jeg har funnet ut av det. Det er lys magenta dysen som er tett, og gjentatte forsøk på å rense har ikke ført frem. Hvis jeg har forstått det riktig så er det bare å kaste den da det ofte blir for kostbart å reparere.

Litt ergelig siden jeg nettopp har kjøpt nytt blekk og papir for en tusenlapp :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...