Gå til innhold

Dustin Home bruker lang tid på min service


winmedi

Anbefalte innlegg

Nei det har jeg ikke. Dette trodde ikke jeg var mulig.

Hvis avhjelp er forventet å ta minst en uke, har du rett på låneprodukt fra dag en. Henvend deg til selger, og be om et tilsvarende låneprodukt (som da må være en PS4 i en eller annen variant). Hvis de nekter, påstår de ikke har eller lignende, så står du enda sterkere i forhold til at avhjelp har tatt urimelig lang tid og kan i så fall kreve heving av kjøp her og nå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt relative positive erfaringer når det kommer til erstatning av produkt hos Dustin. Merk at jeg ikke trengte å sende inn headsettetet (i dette tilfelle) når det ble ødelagt, men Dustin svarte en dag etter at jeg klagde og ba deretter om videre opplysninger. Senere samme dag var produktet levert til terminal og videre til sending fra Drammen.

 

Kom to dager senere, Inkl. helg..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle egentlig klage litt på DustinHome, da jeg ikke fikk noen svar pr epost siden romjulen.

 

Men idag fikk jeg endelig svar, så nå er vel alt glemt igrunnen. De har stor på gang for tiden, så da tar ting litt lengre tid.

 

Fikk tilsendt en returlapp (14 dagers angrefrist). Så fornøyd nå. :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Tenkte å dele min erfaring med dustin og reklamasjon som nettopp er ferdig.

 

Det jeg har reklamert på er det hovedkort kjøpt hos dem for i underkant av 1,5 år siden. For 5,5 uker siden holdt maskinen min på å gå opp i røyk. Smalt skikkelig og luktet svidd i hele rommet. Etter mye om og men finner jeg ut at både skjermkort (kjøpt hos netonnet) og hovedkort er røket. Fikk kontakt med dustin og beskjed om å sende tilbake delen på service. Jeg tar alltid vare på originalemballasje i tilfelle noe slikt som dette skulle skje. Starter med å demontere maskinen. Ut med skjermkort, av med CPU vifte, ut med minnebrikker og alle kabler og til slutt ut med CPU. Alt legges forsiktig tilbake i originalemballasje. Esken til hovedkortet polstrer jeg med ekstra papp og sender i posten dagen etter jeg mottokk returlapp.

 

Nå i dag etter at jeg sendte mail og purret på dem fikk jeg beskjed om at dette ikke går på garanti pga fysisk skade på CPU socket. Jeg fatter ikke at dette er mulig og ber om bilder. De sender over bilder av CPU socket der pinnene tilsynelatende er bøyd. Jeg tok selvsagt ikke bilder av dette før jeg la det ned i pakken men eneste jeg gjorde når jeg demonterte CPU var å ta den UT av socket og jeg brukte da ikke makt eller gjorde noe annet her som kunne forårsaket dette. Forsøker å forklare dette til kundeservice, men det kan selvsagt ikke gjøre noe med dette, de må forholde seg til verkstedet. Får beskjed om at jeg kan klage til kundeombudsmannen eller andre forbrukerinstanser men at svært få slike saker går gjennom med mindre jeg kan bevise at det ikke var jeg som gjorde det. LATTERLIG! Hadde jeg måttet gå gjennom et slikt byråkrati hadde det antagelig kostet mer enn hovedkortet var verdt i tid og penger så jeg orker bare ikke tenke på det.

 

Har bygget maskiner selv i over 15 år og vet da for pokker hvordan man skal behandle hardware. I tillegg klarer Dustin med verkstedet å bruke 35 DAGER på å fortelle meg dette fra de fikk utlevert varen i posten og jeg måtte purre på dem for å få denne infoen. Garantert en på det verkstedet som har dummet seg ut og legger skylden på kunden som ikke kan gjøre en pøkk med det uten bildebevis. Elendig kundeservice og på grensen til svindel spør du meg. 

 

Historen fra netonnet er derimot en annen historie. Der fikk jeg erstattet skjermkortet med et bedre ett, og de vil gi meg et gavekort pga lang servicetid, uten at jeg har purret eller bedt om noe selv. Syntes selvfølgelig 4,5 uker service er lenge, men når de rydder opp på denne måten så kan jeg ikke annet en å anbefale disse.

 

Dustin derimot er det første og SISTE gang jeg handler fra. Tenkte det var greit å fortelle, skal dere sende inn ting på service her, husk å ta bilder av hver krik og krok så dere har noe å banke i bordet med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tenkte å dele min erfaring med dustin og reklamasjon som nettopp er ferdig.

 

Det jeg har reklamert på er det hovedkort kjøpt hos dem for i underkant av 1,5 år siden. For 5,5 uker siden holdt maskinen min på å gå opp i røyk. Smalt skikkelig og luktet svidd i hele rommet. Etter mye om og men finner jeg ut at både skjermkort (kjøpt hos netonnet) og hovedkort er røket. Fikk kontakt med dustin og beskjed om å sende tilbake delen på service. Jeg tar alltid vare på originalemballasje i tilfelle noe slikt som dette skulle skje. Starter med å demontere maskinen. Ut med skjermkort, av med CPU vifte, ut med minnebrikker og alle kabler og til slutt ut med CPU. Alt legges forsiktig tilbake i originalemballasje. Esken til hovedkortet polstrer jeg med ekstra papp og sender i posten dagen etter jeg mottokk returlapp.

 

Nå i dag etter at jeg sendte mail og purret på dem fikk jeg beskjed om at dette ikke går på garanti pga fysisk skade på CPU socket. Jeg fatter ikke at dette er mulig og ber om bilder. De sender over bilder av CPU socket der pinnene tilsynelatende er bøyd. Jeg tok selvsagt ikke bilder av dette før jeg la det ned i pakken men eneste jeg gjorde når jeg demonterte CPU var å ta den UT av socket og jeg brukte da ikke makt eller gjorde noe annet her som kunne forårsaket dette. Forsøker å forklare dette til kundeservice, men det kan selvsagt ikke gjøre noe med dette, de må forholde seg til verkstedet. Får beskjed om at jeg kan klage til kundeombudsmannen eller andre forbrukerinstanser men at svært få slike saker går gjennom med mindre jeg kan bevise at det ikke var jeg som gjorde det. LATTERLIG! Hadde jeg måttet gå gjennom et slikt byråkrati hadde det antagelig kostet mer enn hovedkortet var verdt i tid og penger så jeg orker bare ikke tenke på det.

 

Har bygget maskiner selv i over 15 år og vet da for pokker hvordan man skal behandle hardware. I tillegg klarer Dustin med verkstedet å bruke 35 DAGER på å fortelle meg dette fra de fikk utlevert varen i posten og jeg måtte purre på dem for å få denne infoen. Garantert en på det verkstedet som har dummet seg ut og legger skylden på kunden som ikke kan gjøre en pøkk med det uten bildebevis. Elendig kundeservice og på grensen til svindel spør du meg. 

 

Historen fra netonnet er derimot en annen historie. Der fikk jeg erstattet skjermkortet med et bedre ett, og de vil gi meg et gavekort pga lang servicetid, uten at jeg har purret eller bedt om noe selv. Syntes selvfølgelig 4,5 uker service er lenge, men når de rydder opp på denne måten så kan jeg ikke annet en å anbefale disse.

 

Dustin derimot er det første og SISTE gang jeg handler fra. Tenkte det var greit å fortelle, skal dere sende inn ting på service her, husk å ta bilder av hver krik og krok så dere har noe å banke i bordet med.

Samme opplevelse her. Sendte dem defekt hovedkort på reklamasjon. Sjekket selv at alt var i orden (ingen CPU-pinner bøyd). Fikk tilbakemelding om at CPU-pinnene var bøyd (var sjokkert) og kunne ikke dekkes av reklamasjon.

 

De antar det var skade fra postsendingen, ettersom de sendte meg bilder hvor bobleplasten jeg la oppå den for å beskytte den var borte. Ble argumentering fram og tilbake på e-post. Dessverre var jeg dum nok å ikke ta bildet av sendingen før jeg sendte den inn som bevis så jeg fikk ikke medhold.

 

Av og til lurer jeg på om de faktisk bøyer CPU-pinnene med vilje bare for å slippe å betale for reparasjon. Ingen mulighet å motbevise det som forbruker.

 

Men ellers vet jeg til neste gang at hovedkort må pakkes godt inn i originalpakning med beskyttelsesdekslen + at bildebevis må tas før reklamasjonen skjer.

 

Legger ved vedlegg med dokumentasjon så andre kan lære av den.

Vurdering til partene.pdf

Innklagede avviser krav.pdf

Lenke til kommentar

Satte du ikke på plastdeksel over pinnene? 

 

Fikk hk av komplett hvor det plastlukket hadde falt av under transport, det ble også ord mot ord,  men jeg vant saken. 

Dette var noe som var inne for rma pga CW, noe de ikke fant, så de kunne fort ha kommet frem til konklusjon at jeg bøyde pinnene for å prøve meg på nytt. 

Ikke at jeg ville ha gjort noe så smakløst, når pinnene ikke en gang dekkes.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...