Gå til innhold

NY Gaming PC


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til kjøp av ny gaming PC

Hører her hva dere syns om dette oppsettet:

 

Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK mousemat,
T-shirt I love KPC
nVIDIA's Pick Your Path (Voucher)
Corsair Obsidian 450D Midi Tower Sort
Corsair CX 750M, 750W PSU
Intel Core i7-5820K, Socket-LGA2011-3
Intel Air Cooling TS13A
MSI X99S SLI PLUS, Socket-2011-3
Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB)
Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB)
MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX
MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM
Seagate® Desktop SSHD 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo
AOC 24" LED G-Sync g2460Pg
DisplayPort Cable, DP M - DP M, 2 m
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du poster denne tråden i "hjelp til kjøp og salg av data" delen av forumet vil du nok få mange flere tilbakemeldinger.

 

Når det er sagt så vil jeg med første øyekast si at den strømforsyning hadde jeg holdt meg langt unna i en pc til 30 000,- CX serien er greie nok til rimelige pcer, men jeg ville i vertfall hatt en gull sertifisert psu til så kostbare og kraftige komponenter som dette.

 

I tillegg så ville jeg lagt litt penger i en bedre cpu kjøler, om det er vann eller luft er en smakssak.

Lenke til kommentar

Hva skal du med to 980 kort? Du har valgt en 24" skjerm på 1080p, du vil aldri klare å utnytte kraften i de grafikkkortene der til spill. Var jeg deg, så ville jeg mye heller droppa den siste 980'en og brukt de penga på en 27" skjerm med 2560x1440 oppløsning. Det koster ikke noe mer enn nåværende setup, men gir en mye bedre spillfølelse etter min mening. (Får plass til mer på skjermen, bredere synsvinkel i spill, og også til all annen PC bruk, noe jeg setter umåtelig stor pris på) Et 980 kort er dessuten mer enn kraftig nok for en slik skjerm og oppløsning, og vil være det frem til to kort i SLI ikke ville hjulpet stort heller...

 

Og når det gjelder CPUen, er det noen grunn til at du har valgt en svindyr 6-kjerner? De færreste, om noen, spill utnytter mer enn 4, så jeg ville heller gått for denne som vil gi deg markant bedre effekt i spill, til drøye 400 kr mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første jeg ville gjort er å ikke velge MSI som er Nille produkter. Et Asus hovedkort og skjermkort. Dette er skjermkortet jeg hadde kjøpt idag https://www.komplett.no/asus-geforce-strix-gtx-980-4gb-physx/826103

 

Jeg hadde ikke giddet å kjøpt 2st om du ikke skal spille i 4K. Noe som er bortkaste og tull foreløbig om du er ute etter 60++fps med mye eyecandy. Det kan du drite i nye spill...

 

Et slik skjermkort og så hadde jeg heller brukt dem pengene som et ekstra skjermkort kort koster til å kjøpe evnt et nytt kort i 2015 om Nvidia kommer med noe heftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første jeg ville gjort er å ikke velge MSI som er Nille produkter. Et Asus hovedkort og skjermkort. Dette er skjermkortet jeg hadde kjøpt idag https://www.komplett.no/asus-geforce-strix-gtx-980-4gb-physx/826103

 

Jeg hadde ikke giddet å kjøpt 2st om du ikke skal spille i 4K. Noe som er bortkaste og tull foreløbig om du er ute etter 60++fps med mye eyecandy. Det kan du drite i nye spill...

 

Et slik skjermkort og så hadde jeg heller brukt dem pengene som et ekstra skjermkort kort koster til å kjøpe evnt et nytt kort i 2015 om Nvidia kommer med noe heftig.

 

OK hovedkort?

 

https://www.komplett.no/asus-rampage-v-extreme-socket-2011-3/822913#!tab:reviews

Lenke til kommentar

Første jeg ville gjort er å ikke velge MSI som er Nille produkter.

 

Hmm, vet ikke helt hvor du har det ifra, for eks MSI Z87-G45 og storebror MSI Z87-GD45 er jo kjent for å holde høy kvalitet og gi mye for penga. Har enda til gode å se ett negativt review av noen av disse hovedkortene og har intet negativt å melde selv (har G45).

 

Regner også med at du får dem til under halve prisen av det Asus kortet der så hvis du skal bruke det til gaming uten å ha noen helt spesiell interesse for overklokking og annet nerdery, så holder nok MSI Z87 kortene lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...