Gå til innhold

AMP til hodetelefoner


aomt

Anbefalte innlegg

Ble anbefalt å kjøpe ein AMP sist jeg spurte om hjelp her :)

Kas ein er best?
Til bruk på reise (for det meste, av og til hjemme).

Film/musikk.

 

Såg at FIIO har mange ulike modeller. Kilimanjaro, Mont Blanc, Mont Blanc A o.l. Men skjønner ikke helt kva som er forskjellen/kva er best for meg?
http://www.fiio.net/en/products/16/comparisons

 

Evt, noe andre firma som villa passe bedre?


Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E17 og E11k går vel for å være de beste. Hvis du vil ha mye batteritid er E06k nesten identisk med E17 hvis du ikke trenger optisk inngang. Hvis du ikke trenger å få bedre lyd digitalt via pc kan du kjøpe E11k.

Takk! Korleis er E11k mot E12? Ser at E-12 er ein del dyrere og litt større?

Lenke til kommentar

De har ulik lyd på bass boosten, hvor E12 løfter bredere mens E11k løfter dypere. E12 har også en del kraftigere forsterker. Ikke det at E11k ikke har nok for de fleste.

Så det blir litt smak og behag, egentleg?

 

Finst det noe andre firma/alternativer til E11k? Noe jeg burde vurdere?

Lenke til kommentar

Fiio er et meget godt kjøp. Mye for pengene og kvalitetsprodukter som holder det de lover.

Takk for svaret!:)

 

Kva som var forskjell mellom E17 og E11?

Ser at du skrev det ovenfor, men jeg er ganske noob på det, så skjønte ikke det.

 

Trenger den til å bruke med Macbook Air (filmer/musikk), Samsung Tab (filmer) og ipod/iphone (musikk)

Lenke til kommentar

Da ville jeg valgt E07k, for den kan du koble til via USB på Mac'en og tableten for best mulig lydkvalitet (ikke 100% sikker på at det virker på tablet-modellen din, men tror nok det skal funke). E11k har ikke den digitale muligheten og E17 har du ikke bruk for med mindre du trenger optisk, så da er E07k et bedre valg med lengre batteritid. Det er etterfølgeren til E17.

 

Edit: feil modellbeskrivelse

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ville jeg valgt E07k, for den kan du koble til via USB på Mac'en og tableten for best mulig lydkvalitet (ikke 100% sikker på at det virker på tablet-modellen din, men tror nok det skal funke). E11k har ikke den digitale muligheten og E17 har du ikke bruk for med mindre du trenger optisk, så da er E07k et bedre valg med lengre batteritid. Det er etterfølgeren til E17.

 

Edit: feil modellbeskrivelse

Takk!

Da går jeg for ein E07K, om du mener det er beste kjøpet for meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er en knall allsidig forsterker som yter bra. Pris/ytelse på den er meget god. Hvis du skal bruke den mot tablet trenger du en Micro-B til Mini-B USB kabel også.

 

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=83177

Då er den kjøpt:) men kan ikke jeg bruke auX til tablet/MacBook? Er det noe fordel med mini USB? Siste spm, går den Ann å bruke den med bose sound link (auX fra MacBook til fiio og fra fiio til soundlink?)
Lenke til kommentar

Poenget er at lydkvaliteten blir bedre om du leverer den digitalt til Fiioen. Det er ikke noe i veien for å bruke Aux, men da drar du med deg lydegenskapene som er potensielt dårligere i det utstyret du bruker som sender lyden analogt. Du kan jo teste det selv og se hva du synes er best. Støygulvet og detaljene i Fiioen er sannsynligvis bedre enn både tableten og Macen så det blir nok best kvalitet om du bruker USB inn til Fiioen slik at du får igjen for den kvaliteten DACen sammen med forsterkeren i den er god for, ellers bruker du den kun som forsterker. Du kan godt ta ut lyden fra Fiioen til hva som helst. Du kan bruke en minijack til minijack og koble den til hodetelefonutgangen på Fiioen og line-in på Bose. Husk å justere volumet rett på Fiioen slik at du ikke overstyrer inngangen på Bose-boksen. Til Macen kan du bruke en vanlig USB til Mini-B kabel, og Fiioen kommer opp som en lydutgang du kan bruke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at lydkvaliteten blir bedre om du leverer den digitalt til Fiioen. Det er ikke noe i veien for å bruke Aux, men da drar du med deg lydegenskapene som er potensielt dårligere i det utstyret du bruker som sender lyden analogt. Du kan jo teste det selv og se hva du synes er best. Støygulvet og detaljene i Fiioen er sannsynligvis bedre enn både tableten og Macen så det blir nok best kvalitet om du bruker USB inn til Fiioen slik at du får igjen for den kvaliteten DACen sammen med forsterkeren i den er god for, ellers bruker du den kun som forsterker. Du kan godt ta ut lyden fra Fiioen til hva som helst. Du kan bruke en minijack til minijack og koble den til hodetelefonutgangen på Fiioen og line-in på Bose. Husk å justere volumet rett på Fiioen slik at du ikke overstyrer inngangen på Bose-boksen. Til Macen kan du bruke en vanlig USB til Mini-B kabel, og Fiioen kommer opp som en lydutgang du kan bruke.

Ok, begynne å forstå nå korleis den fungerer.

 

Men korleis er det når jeg kobler mp3-spiller til FIIO også hodetelefoner VS hodetelefoner direkte til mp3?

VIl det øke lydkvaliteten eller kun forsterke lyden?

Lenke til kommentar

Da bruker du den vel som forsterker via AUX analog minijack inngang ? For å bedre lydkvaliteten må du innom DAC'en og den trenger digitalt signal via USB eller S/PDIF. Det er egentlig en smakssak også hva du foretrekker. Om du liker signaturen i mp3-spilleren er det jo ingenting i veien for å ikke overføre digitalt. Fordelen med ekstern forsterker er jo også at du sparer batteri i mp3-spilleren slik at du kan spille lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...