Gå til innhold

HFR 3D på kino ? Hva er det ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at HFR står for High frame rate men hva er forskjellen på 3D og HFR 3D ? Det står ingen forklaring på kinosiden. Tenker da på Hobitten.

 

Aldri sett at det står HFR før :S Noen som har sett på HFR 3D på kino før ? vs det som nå blir "vanlig" 3D ?

 

Fant ut at HFR er 48 fps bilder istedenfor normal 24, Men ja, noen som har prøvd dette på kino ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at HFR står for High frame rate men hva er forskjellen på 3D og HFR 3D ? Det står ingen forklaring på kinosiden. Tenker da på Hobitten.

 

Aldri sett at det står HFR før :S Noen som har sett på HFR 3D på kino før ? vs det som nå blir "vanlig" 3D ?

 

Fant ut at HFR er 48 fps bilder istedenfor normal 24, Men ja, noen som har prøvd dette på kino ?

HFR gjør at filmen ikke ser ut som en film men som en amatørlaget hjemmevideo.

 

For min del spolerer det hele filmopplevelsen, hadde de ikke sendt filmen i 2D hadde jeg latt være å se den.

 

Jeg skal se filmen med kjæresten, i 2D.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner at HFR står for High frame rate men hva er forskjellen på 3D og HFR 3D ? Det står ingen forklaring på kinosiden. Tenker da på Hobitten.

 

Aldri sett at det står HFR før :S Noen som har sett på HFR 3D på kino før ? vs det som nå blir "vanlig" 3D ?

 

Fant ut at HFR er 48 fps bilder istedenfor normal 24, Men ja, noen som har prøvd dette på kino ?

HFR gjør at filmen ikke ser ut som en film men som en dokumentar, såpe-opera eller en "behind-the-scenes".

For min del spolerer det hele filmopplevelsen, hadde de ikke sendt filmen i 2D hadde jeg latt være å se den.

 

Jeg skal se filmen med kjæresten, i 2D.

 

 

Okay, Jeg liker selv 2D best. Men tenkte kanskje at 3D HFR hadde vært litt morro men jeg ser bildet du maler, det blir kanskje litt sånn dokumentarstil som du prater om.

Lenke til kommentar

Jeg er åpen for at HFR kan bli bra. Man må bare bli vant til det først.
HFR kan få det til å se ut som det er filmet med et billig videokamera eller er en tv-produksjon,

Film har vært stort sett uforandret i 70-80 år så en endring som dette kan være vanskelig å venne seg til.

 

Desverre for Hobbiten gjør denne effekten det ekstra lett å se at noe er filmet i et studio og ikke på en location.

Jeg kommer til å reise til nabobyen (Tønsberg) for å se filmen med HFR.
Er veldig spent på hvordan Avatar 2 og 3 kommer til å bli. De blir også spillt inn med HFR. Peter Jackson har billige løsninger, mens James Cameron virker å være mer kapabel til å håndtere det tekniske på en bra måte.

Lenke til kommentar

HFR gjør at filmen ikke ser ut som en film men som en amatørlaget hjemmevideo.

For min del spolerer det hele filmopplevelsen, hadde de ikke sendt filmen i 2D hadde jeg latt være å se den.

 

Jeg skal se filmen med kjæresten, i 2D.

 

3D skjønner jeg at du ikke vil se, men å styre unna HFR/48FPS er etter min mening dumt. Bildet er så ekstremt mer behagelig å se på. Silkemyke bevegelser. Bare fordi vi har blitt vandt med 24FPS betyr ikke det at det er det beste. På tide å få ut den eldgamle begrensede standarden og få inn noe bedre. Etter min mening.

Lenke til kommentar

Desverre for Hobbiten gjør denne effekten det ekstra lett å se at noe er filmet i et studio og ikke på en location.

 

Det er jo roten til problemet. Det er ikke HFR sin skyld at Hobbiten ble filmen 99% med greenscreen og 80% av alle scener er ren CGI. Dain Ironfoot f.eks. Han ene navngitte dvergen forutenom kompaniet? 100% CGI. Da er det noe galt, og ikke med HFR.

Lenke til kommentar

Jeg er åpen for at HFR kan bli bra. Man må bare bli vant til det først.

HFR kan få det til å se ut som det er filmet med et billig videokamera eller er en tv-produksjon,

Film har vært stort sett uforandret i 70-80 år så en endring som dette kan være vanskelig å venne seg til.

 

Desverre for Hobbiten gjør denne effekten det ekstra lett å se at noe er filmet i et studio og ikke på en location.

 

Jeg kommer til å reise til nabobyen (Tønsberg) for å se filmen med HFR.

Er veldig spent på hvordan Avatar 2 og 3 kommer til å bli. De blir også spillt inn med HFR. Peter Jackson har billige løsninger, mens James Cameron virker å være mer kapabel til å håndtere det tekniske på en bra måte.

 

Man har alltid det problemet når kvaliteten øker, det setter større krav til kostymer, kulisser og CGI også, det er lettere å se dårlige effekter på 1080p enn VHS, men 1080p er allikevel bedre.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

HFR gjør at filmen ikke ser ut som en film men som en amatørlaget hjemmevideo.

For min del spolerer det hele filmopplevelsen, hadde de ikke sendt filmen i 2D hadde jeg latt være å se den.

 

Jeg skal se filmen med kjæresten, i 2D.

 

3D skjønner jeg at du ikke vil se, men å styre unna HFR/48FPS er etter min mening dumt. Bildet er så ekstremt mer behagelig å se på. Silkemyke bevegelser. Bare fordi vi har blitt vandt med 24FPS betyr ikke det at det er det beste. På tide å få ut den eldgamle begrensede standarden og få inn noe bedre. Etter min mening.

 

 

 

HFR gir et fint bilde å se på, men det ødelegger for filmopplevelsen. Det passer rett og slett ikke til alle sjangere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere snakker om det blir for lyst, var nettopp og så siste hobbit filmen, har sett alle 3 med HFR, jeg syntes det egentlig er for mørkt jevnt over, er nok kanskje mer 3D som gjør dette.

Det hadde vært kjekt om de kunne vist litt HFR filmer uten 3D.

 

Med HFR føles litt ut som om filmen "spoler" 2x forover(viser jo dobbel framrate forsovet), men venner meg fort til det ut over filmen, innlevelse mangler det særdeles ingen ting på.

Lenke til kommentar

Er heller ikke så veldig glad i 3D, så jeg kan anbefale den i HFR 2D.

 

AtW

Den vises vell ikke i 2D HFR da?

Ingen av kinoene her i område gjør det, og det er vanlig med saler som har mulighet for HFR her borte, men alle viser kun filmen i HFR med 3D.

 

EDIT:

Ser dette fra den første filmen:

Is HFR only available in 3D? Yes. The HFR version of The Hobbit: An Unexpected Journey will be available in 3D only.

 

Gjelder vell også de 2 andre?

 

Kilde: http://www.thehobbit.com/hfr3d/faq.html

 

EDIT 2:

Er vist fåtall filmer som viser 2D HFR, fant et artikkel fra 2013 hvor en film med navnet "Ore Nyabagam" var verdens første i 2D HFR, er nok et nisje marked her ja, skjønner ikke helt hvorfor vi ikke kan få 2D i HFR som et valg så lenge det finnes til 3D.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...