Gå til innhold

lydkort eller mikser?


FMKL

Anbefalte innlegg

Hoy hoy! Jeg har en stund laget musikk på et fillete gammelt hjemmestudio... Etter en stunds pause hadde jeg tenkt å blåse støvet av utstyret, og sette meg til igjen... MEN, så oppdager jeg at en del av utstyret selvfølgelig har blitt noe utdatert.. drivere har Win XP som siste versjon etc....

 

Uansett - greia er den at jeg har to synther (en Yamaha An1x, og en NordWave) i tillegg til et digitalpiano, vokalmikrofon og noe annet småtteri... Når jeg har jobbet tidligere, har dette vært koblet til en Laptop via en 10 kanals mikser... Dette har jeg da bare kjørt inn på lydinngangen på laptop'n... Dette gjør jo at jeg ikke får spilt de fete arpene på Yamaha'n samtidig med de nydelige mellotronsamplingene fra Nord'n... DVS, jeg kan jo spille samtidig, men de havner jo da på samme sporet i DAW'n (Cakewalk Sonar for øyeblikket)...

 

Det jeg da leter etter, er en lags mikser/lydkort med en haug innganger, og som sender dette ut til forskjellige spor i DAW'n... jeg trenger jo ikke en mange fysiske utganger, gjør jeg vel? Jeg er litt forvirret ;)

 

Så om noen kan tipse meg om hva jeg trenger for dette, så setter jeg stor pris på det! I tillegg så leter jeg etter en kontroller til DAW'n, så tips på dette mottas også med takk :) Har den gode gamle Tascam US-428, men den støtter ikke nyere Windows-versjoner.. (har hvertfall ikke fått det til å funke...)

 

Takk takk, og god jul og god helg! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GAu: hehe... jo vettu - jeg har syndet og avinstallert XP'n.. men jeg har innsett at det er noe av det dummeste jeg har gjort siden jeg gikk over fra DOS 5.1 ;) Men jeg har en gammel Laptop som jeg fremdeles har XP og en gammel Sonar-versjon liggende på, og jeg har sterkt vurdert å ta i bruk den igjen... hehe....

Uansett, kommer til å sjekke ut Zoom'n som du og Knut A. foreslår.. den ligner jo i utgangspunktet veldig på den gamle Tascam'n jeg har, så den kan nok være perfekt...

ESI'n som vidor anbefaler har nok litt for få innganger, men takk for tips!

 

Jul jul og nytt nyttår folkens! :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Personlig ville jeg satset på PC over harddiskrecorder. Mange flere muligheter der.

Ja, i vår digitale tidsalder så har harddisk-recordere kommet langt.

 

Men det er ingenting i forhold til hva som er mulig med en PC-basert løsning.

 

 

TS bruker jo Sonar allerede. Hvorfor bytte ut det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...