Gå til innhold

[Løst] Gaming server til bla. Minecraft - 7000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg/vi går for denne: http://www.prisjakt.no/list.php?l=137937&view=m

32gb Ram på 1600 eller 16gb på 2400?

 

Takk for hjelpen! (ikke mer trolling / krangling takk)

 

Mvh Winnetou

Ser bra ut det der :)

 

Har dog ingen kjennskap til den strømforsyningen din. Er det mulig å skaffe en gold klassifisert PSU til den prisen? Høyere effektivitet gir lavere strømforbruk :)

Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg/vi går for denne: http://www.prisjakt.no/list.php?l=137937&view=m

32gb Ram på 1600 eller 16gb på 2400?

 

Takk for hjelpen! (ikke mer trolling / krangling takk)

 

Mvh Winnetou

Ser bra ut det der :)

 

Har dog ingen kjennskap til den strømforsyningen din. Er det mulig å skaffe en gold klassifisert PSU til den prisen? Høyere effektivitet gir lavere strømforbruk :)

 

Super Flower er like gode som seasonic (De lager f.eks Corsair AX(non i) ;)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror jeg/vi går for denne: http://www.prisjakt.no/list.php?l=137937&view=m

32gb Ram på 1600 eller 16gb på 2400?

 

Takk for hjelpen! (ikke mer trolling / krangling takk)

 

Mvh Winnetou

Ser bra ut det der :)

 

Har dog ingen kjennskap til den strømforsyningen din. Er det mulig å skaffe en gold klassifisert PSU til den prisen? Høyere effektivitet gir lavere strømforbruk :)

den er gold?
Lenke til kommentar

Har du forsøkt kjøre flere "worlds" kontinuerlig, eller flere server instances\VM'er på den? Hvordan ligger load den dag idag? :)

 

Nei har bare kjørt den ene, kjører forøvrig en Terraria server også. Litt varierende CPU bruk, men Rammen ligger på 10 av 12GB. Cpuen er aldri i nærheten av å makses.

Den står forøvrig med vannkjøling og gedigen radiator. Har ingen varmeovn på kontoret for å si det sånn :)

Det som faktisk drar mest krefter ut er Steam klienten for øyeblikket. tok en restart mens jeg skriver dette. 2 av 12 GB Ram i bruk nå :). Alle tjenester kjører, men er jo ingen Load akkurat nå.

Har forøvrig et 5770 skjermkort i serveren. så planen var egentlig å se hvordan den ville kunne kjøre tjeneste + å spille på i stua. Men så langt har jeg ikke kommet enda.

 

Fikk i grunn litt lyst til å sjekke hvordan VMware Fusion reagerer på Steam OS :)

Endret av Sprokket
Lenke til kommentar

 

 

Har du forsøkt kjøre flere "worlds" kontinuerlig, eller flere server instances\VM'er på den? Hvordan ligger load den dag idag? :)

 

Nei har bare kjørt den ene, kjører forøvrig en Terraria server også. Litt varierende CPU bruk, men Rammen ligger på 10 av 12GB. Cpuen er aldri i nærheten av å makses.

Den står forøvrig med vannkjøling og gedigen radiator. Har ingen varmeovn på kontoret for å si det sånn :)

Det som faktisk drar mest krefter ut er Steam klienten for øyeblikket. tok en restart mens jeg skriver dette. 2 av 12 GB Ram i bruk nå :). Alle tjenester kjører, men er jo ingen Load akkurat nå.

Har forøvrig et 5770 skjermkort i serveren. så planen var egentlig å se hvordan den ville kunne kjøre tjeneste + å spille på i stua. Men så langt har jeg ikke kommet enda.

 

Fikk i grunn litt lyst til å sjekke hvordan VMware Fusion reagerer på Steam OS :)

Det er også min erfaring fra MC server hosting. Går fort endel RAM, uten at det er så veldig CPU intensivt. :)

 

Derav mitt tips å spare penger med å velge FX8350, slik at det kan kjøpes plenty med ram for differansen.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Det er også min erfaring fra MC server hosting. Går fort endel RAM, uten at det er så veldig CPU intensivt. :)

Derav mitt tips å spare penger med å velge FX8350, slik at det kan kjøpes plenty med ram for differansen.

 

 

CPU'en øker jo også i takt med antall spillere / antall blocker som er er aktive om gangen. Med modder og da antar jeg også World Ancher eller hva du nå ønsker å kalle det som holder blokker aktive vil også sluke CPU og RAM.

 

Vil absolutt anbefale en god CPU og RAM og heller gå ned på alt det andre. Et lite tips kan også å snakke litt med support hos komplett å høre om de kan slå av noen kroner, men gjør dette diskret slik at du synes det er litt dyrt osv. pleier å hjelpe. Fikk av 4k på 30k på det ene oppsettet mitt. Men da bestilte jeg også 2 maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg/vi går for denne: http://www.prisjakt.no/list.php?l=137937&view=m

32gb Ram på 1600 eller 16gb på 2400?

 

Takk for hjelpen! (ikke mer trolling / krangling takk)

 

Mvh Winnetou

 

Edit: Bytte til et ikke-ECC hk, bytte til 1333 ECC ram eller la det stå som det er?

Har du lyst til å gi meg større strøm regning? eller?

Endret av Boffen01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...