Gå til innhold

Budsjettkrise i Sverige - blir det nyvalg?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ikke lenger medlem av SD, med andre ord, ingen sak.

Men leser du det jeg faktisk skriver:

 

"Hvis ikke media og venstresiden i Sverige hadde bragt opp disse tilfellene ville slikt avskum nå muligens sittet ved makten og de sterkt rasistiske og høyreekstreme strømningene i partiet hadde fortsatt hatt feste der og til dels diktert politikken."

 

Så hadde du kanskje også skjønt at det du prøver å poengtere også er fullstendig irrelevant. Jeg har ingenting imot at SD får den oppslutningen de får så lenge de holder ekstremistene unna politikken. Det samme har skjedd med FrP over tid, de har blitt langt mer moderate enn de var for 25-30 år siden og det er bare positivt. Jeg ser ikke noe som skulle hindre Sverigedemokratene å undergå den samme forvandlingen. Men for at det skal skje, er det altså viktig at pressen konfronterer det som faktisk er kritikkverdig. Når man da begynner å hyle og bære seg over den "venstrevridde" pressen for at de faktisk avdekker dette er man en del av problemet og ikke løsningen.

 

 

Interessant det du her skriver. Ytringer som er ekstreme og stammer fra en destruktiv ideologi som ikke hører hjemme i et vestlig sivilisert samfunn. Det får meg til å tenke på muslimer og islam.

All dogmatisk lære underlagt religion hører ikke hjemme i et vestlig sivilisert samfunn i min mening. Men siden tankekontroll og religionstvang heller ikke er en del av et sivilisert samfunn foretrekker jeg at folk gjerne må tro på hva de vil så lenge det ikke skader noen. Hadde sannheten vært så enkel som du framstiller det, ville vi hatt langt større problemer med Islam som religion en det vi faktisk har.

 

SD ønsker å begrense denne ideologien. Hvordan vil du stille deg rundt dette?

Premisset er for vagt til at jeg overhodet kan ha noen forhåpninger til å ha den minste objektive tilnærming til spørsmålet ditt. Jeg kan mer enn gjerne gi deg et svar hvis du utdyper litt hvordan de planlegger å "begrense denne ideologien"

 

For her har venstresiden et stort troverdighetsproblem.

Det er dine ord. Jeg ser overhodet ikke noe troverdighetsproblem

 

De aksepterer på den ene siden, ytringer som ikke hører hjemme i et sivilisert vestlig samfunn, mens de samtidig fordømmer det når gruppen de selv ikke liker bruker slike ytringer.

Kan du gi noen eksempler?

 

Som altså ikke hører hjemme. Nå forventer jo jeg selvsagt en hel masse tøvete bortforklaringer

Ja det forventer du nok. Men da kan du, for din egen troverdighets skyld gi meg ett eksempel tidligere hvor jeg har kommet med, i dine ord "tøvete bortforklaringer"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke lenger medlem av SD, med andre ord, ingen sak.

Men leser du det jeg faktisk skriver:

 

"Hvis ikke media og venstresiden i Sverige hadde bragt opp disse tilfellene ville slikt avskum nå muligens sittet ved makten og de sterkt rasistiske og høyreekstreme strømningene i partiet hadde fortsatt hatt feste der og til dels diktert politikken."

 

Så hadde du kanskje også skjønt at det du prøver å poengtere også er fullstendig irrelevant. Jeg har ingenting imot at SD får den oppslutningen de får så lenge de holder ekstremistene unna politikken. Det samme har skjedd med FrP over tid, de har blitt langt mer moderate enn de var for 25-30 år siden og det er bare positivt. Jeg ser ikke noe som skulle hindre Sverigedemokratene å undergå den samme forvandlingen. Men for at det skal skje, er det altså viktig at pressen konfronterer det som faktisk er kritikkverdig. Når man da begynner å hyle og bære seg over den "venstrevridde" pressen for at de faktisk avdekker dette er man en del av problemet og ikke løsningen.

 

Problemet er vel heller det at pressen har hatt en tedens kritisere ting som ikke er kritikkverdig også, og i langt større grad mot SD enn de selv.

 

Nå skal jo både SD og FrP selv ha ros for å gjøre partiene sine mer spislige for kritikere, og gjøre de til større maktfakorer innen for norsk og svensk politikk. Det må blant annet Åkeson og Siv Jensen ha skryt for.

 

Litt hvordan debattene fåregår:

 

https://www.youtube.com/watch?v=fK3exmnlXBk

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg bruker å spørre kulturmarxister som kaller innvandringskritiske personer for rasister om de kan nevne et par positive ting med masseinnvandring. Sjeldent jeg får noe annet svar enn, som Gothminister nevner, bortforklaringer eller stillhet. Stiller meg positivt til SD's utvikling i Sverige, endelig et parti som tør å ta opp denne debatten. Og hetsen fra venstrevridd media mot partiet er forkastelig. Når Expressen og andre medier valgte å la hele forsiden gå i sort når SD fikk den oppslutningen de gjorde, så kan jeg ikke håpe på noe annet enn at det går enda bedre denne gangen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Problemet er vel heller det at pressen har hatt en tedens kritisere ting som ikke er kritikkverdig også

Jada, pressen tråkker på mange tær og noe av det er kanskje ikke like berettiget. Men mener du at spørsmålene denne SD politikeren ble konfrontert med ikke var berettiget? For hvis du i likhet med meg mener dette var på sin plass skjønner jeg ikke hvorfor du igjen trekker frem noe som ikke har noe relevans til det jeg faktisk poengterer.

Lenke til kommentar

 

Problemet er vel heller det at pressen har hatt en tedens kritisere ting som ikke er kritikkverdig også

Jada, pressen tråkker på mange tær og noe av det er kanskje ikke like berettiget. Men mener du at spørsmålene denne SD politikeren ble konfrontert med ikke var berettiget? For hvis du i likhet med meg mener dette var på sin plass skjønner jeg ikke hvorfor du igjen trekker frem noe som ikke har noe relevans til det jeg faktisk poengterer.

 

 

Joda, det er forsåvidt kritikkverdig det som ble sagt.

 

Men det er også kritikkverdig at for eksempel ikke SVT inviterte SD på partilederdebatt på TV, selv om prognosene viste at de ville bli valgt inn på Riksdagen. Argumentet deres var at de ikke var på Riksdagen fra det gamle valget. De ble valgt inn til tross for dette. (Altså ikke fjorårets valg, men valget før det)

 

Når sånne ting skjer, så er det ikke rart at SD føler en heksejakt og forskjellsbehandling.

Endret av Hargo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Innlegg har blitt slettet i fra tråden. Vennligst ikke diskuter person, men sak. Avsporinger og persondiskusjoner blir ikke belønnet. Reaksjoner tas på PM med undertegnede eller i vårt tilbakemeldingsforum, og ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å spørre kulturmarxister som kaller innvandringskritiske personer for rasister om de kan nevne et par positive ting med masseinnvandring. Sjeldent jeg får noe annet svar enn, som Gothminister nevner, bortforklaringer eller stillhet. Stiller meg positivt til SD's utvikling i Sverige, endelig et parti som tør å ta opp denne debatten. Og hetsen fra venstrevridd media mot partiet er forkastelig. Når Expressen og andre medier valgte å la hele forsiden gå i sort når SD fikk den oppslutningen de gjorde, så kan jeg ikke håpe på noe annet enn at det går enda bedre denne gangen.

Jeg stiller meg også positiv til SD fremgang og håper de ikke endrer seg, men kjører sin politikk. Dessverre endret FrP seg fra det de en gang var, her tenker jeg hovedsakelig på deres liberale holdning. Men slik Europa ser ut i dag, så trenger vi partier ute på høyresiden som kan peke på de problemer innvandring fra ikke vestlige land er. Kalle en spade for en spade og ignorere PK folka på venstresiden som hyler.

Lenke til kommentar

 

 

All dogmatisk lære underlagt religion hører ikke hjemme i et vestlig sivilisert samfunn i min mening. Men siden tankekontroll og religionstvang heller ikke er en del av et sivilisert samfunn foretrekker jeg at folk gjerne må tro på hva de vil så lenge det ikke skader noen. Hadde sannheten vært så enkel som du framstiller det, ville vi hatt langt større problemer med Islam som religion en det vi faktisk har.

 

Premisset er for vagt til at jeg overhodet kan ha noen forhåpninger til å ha den minste objektive tilnærming til spørsmålet ditt. Jeg kan mer enn gjerne gi deg et svar hvis du utdyper litt hvordan de planlegger å "begrense denne ideologien"

 

 

Det er dine ord. Jeg ser overhodet ikke noe troverdighetsproblem

 

 

Kan du gi noen eksempler?

 

 

Ja det forventer du nok. Men da kan du, for din egen troverdighets skyld gi meg ett eksempel tidligere hvor jeg har kommet med, i dine ord "tøvete bortforklaringer"

 

 

Dessverre hører kristendommen hjemme i vårt siviliserte samfunn, samt ideologier som sosialisme som etter mitt syn er det verste. Islam er noe vi har valgt å ta inn i vårt samfunn. Vi kan om vi virkelig vil, stoppe islam og muslimer. Ikke for at jeg personlig er for det. Men det er selvsagt fult mulig og noen partier som vil komme, vil gjøre. Det er naivt og tro at det ikke i nærmeste fremtid vil smelle mellom islam og ytre høyre.

Hvordan SD vil begrense islam? Nekte innreise av mennesker fra islamske land vil jeg tro. Noe som svært enkelt kan gjennomføres. Hva skulle være vanskelig med det?

 

Ikke overrasket at du som sosialist ikke ser at dere har et stort troverdighetsproblem. Prøv neste gang og vær objektiv. Alle oppegående mennesker skal ha evnen til å se og diskutere saker fra ulike ståsteder. Forventer at du også er rustet slik. Du trenger heller ikke eksempler på ytringer som ikke hører hjemme i et sivilisert samfunn. Gå utenfor en moske og hør.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Dessverre hører kristendommen hjemme i vårt siviliserte samfunn, samt ideologier som sosialisme som etter mitt syn er det verste. Islam er noe vi har valgt å ta inn i vårt samfunn.

Det er en veldig spesiell påstand. Siden du messer om at jeg må være mer objektiv ser jeg gjerne at du nå legger frem bevis for din påstand at noe politisk parti i Norge har gått inn eksplisitt for å innføre Islam i Norge.

 

Vi kan om vi virkelig vil, stoppe islam og muslimer. Ikke for at jeg personlig er for det. Men det er selvsagt fult mulig og noen partier som vil komme, vil gjøre. Det er naivt og tro at det ikke i nærmeste fremtid vil smelle mellom islam og ytre høyre.

Hva er det du legger i å "stoppe islam og muslimer"? Du gir ingen mening. Vil det si at vi stopper de i å dyrke religionen sin? Tvangskonvertering? Tvangsutsendelse av alle muslimer? Hvordan skal vi få til det?

 

Hvordan SD vil begrense islam? Nekte innreise av mennesker fra islamske land vil jeg tro. Noe som svært enkelt kan gjennomføres. Hva skulle være vanskelig med det?

Jaha? Så alle mennesker både muslimer, kristne og ateister som klassifiseres som flyktninger og er på flukt fra død, sult og fordervelse skal man altså plent nekte engang å se på og dermed bryte gjeldende avtaler gjennom FN bare fordi disse kommer fra et "muslimsk land"?

 

Ok. Greit så det er altså det SD vil. Da kan jeg trygt si at SD er milevis langt unna FrP i innvandringspørsmålet og jeg skjønner godt hvorfor mange Svensker skyr SD som pesten.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

 

 

Det er en veldig spesiell påstand. Siden du messer om at jeg må være mer objektiv ser jeg gjerne at du nå legger frem bevis for din påstand at noe politisk parti i Norge har gått inn eksplisitt for å innføre Islam i Norge.

 

 

Har du ikke fulgt med i norsk politikk de siste 25 årene? Eller påstår du at partier som har vært i regjering de siste 25 årene ikke selv forstår sin politikk? En tredje mulighet er at du ikke tror regjeringer i Norge faktisk bestemmer her i landet, men er overstyrt utenifra?

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det du legger i å "stoppe islam og muslimer"? Du gir ingen mening. Vil det si at vi stopper de i å dyrke religionen sin? Tvangskonvertering? Tvangsutsendelse av alle muslimer? Hvordan skal vi få til det?

 

 

 

Et land kan om dem vil, innføre forbud. Vi har forbud mot mye som bryter individets frihet. Nå er ikke jeg i denne debatten for å innføre forbud mot noe som helst. Men at det er mange der ute som ønsker og få stoppet islam, er det liten tvil om. Den gruppa vokser fort.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Det er en veldig spesiell påstand. Siden du messer om at jeg må være mer objektiv ser jeg gjerne at du nå legger frem bevis for din påstand at noe politisk parti i Norge har gått inn eksplisitt for å innføre Islam i Norge.

Har du ikke fulgt med i norsk politikk de siste 25 årene? Eller påstår du at partier som har vært i regjering de siste 25 årene ikke selv forstår sin politikk? En tredje mulighet er at du ikke tror regjeringer i Norge faktisk bestemmer her i landet, men er overstyrt utenifra?

 

Nå venter jeg på at du skal etterfølge din egen oppfordring jfr objektivitet og fremlegger bevis for påstanden om at et politisk parti i Norge har gått inn for å innføre Islam i Norge. Jeg venter forresten også på at du skal gi oss et eksempel der jeg tidligere har kommet med "tøvete" bortforklaringer.

 

Og vær så snill og hold deg til å svare med ett innlegg når du gir tilsvar

Lenke til kommentar

 

 

Det er en veldig spesiell påstand. Siden du messer om at jeg må være mer objektiv ser jeg gjerne at du nå legger frem bevis for din påstand at noe politisk parti i Norge har gått inn eksplisitt for å innføre Islam i Norge.

Har du ikke fulgt med i norsk politikk de siste 25 årene? Eller påstår du at partier som har vært i regjering de siste 25 årene ikke selv forstår sin politikk? En tredje mulighet er at du ikke tror regjeringer i Norge faktisk bestemmer her i landet, men er overstyrt utenifra?

 

Nå venter jeg på at du skal etterfølge din egen oppfordring jfr objektivitet og fremlegger bevis for påstanden om at et politisk parti i Norge har gått inn for å innføre Islam i Norge. Jeg venter forresten også på at du skal gi oss et eksempel der jeg tidligere har kommet med "tøvete" bortforklaringer.

 

Og vær så snill og hold deg til å svare med ett innlegg når du gir tilsvar

 

Jeg svarer på innlegg som jeg selv bestemmer. Synes det blir rotete med mange svar på ulike spørsmål i samme innlegg.

 

Det var ikke til deg personlig, når jeg skrev tøvete bortforklaring. Men til venstresiden.

 

Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg. Påstår du at regjeringer de siste 25 årene ikke selv har forstått og sett konsekvensene av egen politikk? Jeg tror de utmerket har forstått at ved den massive innvandring fra ikke vestlige land har innført islam. Ikke nok med det. De har også tilrettelagt vårt samfunn til denne religionen. Så kan man diskutere om man er for eller i mot dette. Men det er ikke hva denne debatten handler om. Den handler om hvordan sosialistene i vårt naboland har kastet landet ut i en politisk krise.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg svarer på innlegg som jeg selv bestemmer. Synes det blir rotete med mange svar på ulike spørsmål i samme innlegg.

Men da bryter du bare opp tilsvarende i separate siteringer slik jeg gjør i en og samme post. Hvis alle hadde fulgt din fremgangsmåte hadde en tråd blitt rasert. Nå er vi tilbake til det punktet hvor du igjen oppfører deg som et spesielt snøflak.

 

#tooedgyforme

 

Det var ikke til deg personlig, når jeg skrev tøvete bortforklaring. Men til venstresiden.

Ja selvfølgelig. Det var jo derfor du skrev at du ikke forventet noe annet enn en "tøvete bortforklaring" i ditt tilsvar. Til meg.

 

 

Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg. Påstår du at regjeringer de siste 25 årene ikke selv har forstått og sett konsekvensene av egen politikk?

Hvorfor svarer du ved å stille meg et spørsmål når det var du som kom med en påstand som overhodet ikke har ryggdekning? Jeg forventer litt mer fra en som spesialiserer seg i å påpeke andres "tøvete bortforklaringer" og mangel på objektivitet.

 

Jeg tror de utmerket har forstått at ved den massive innvandring fra ikke vestlige land har innført islam.

Men det var altså ikke det du påstod. Du skrev: "Islam er noe vi har valgt å ta inn i vårt samfunn" som impliserer at vi bevisst valgte å importere denne religionen til landet. Blås i alle menneskene som hadde en reel behov for beskyttelse og arbeidsinnvandrere. Du påstår at det er religionen Islam vi, via våre folkevalgte har valgt å innføre i Norge.

 

Så igjen. Hvilket parti står for en slik linje?

 

Vi fører denne diskusjonen skriftlig. Det betyr at du har den luksusen å ta deg god tid til å lese igjennom hva du selv skriver. Det er ikke min feil at du ikke klarer å formulere tankerekken din gjennom ditt eget tastatur. Når jeg leser hva andre skriver tar jeg det bokstavelig, for jeg har ingen annen måte å bedømme dine hensikter foreutenom det du selv setter på trykk.

 

 

Ikke nok med det. De har også tilrettelagt vårt samfunn til denne religionen.

Eller vi tilrettelegger for trosfrihet. Punktum. Religion i alle varianter har mange slags særfordeler i landet vårt, ikke bare Islam.

 

Så kan man diskutere om man er for eller i mot dette. Men det er ikke hva denne debatten handler om. Den handler om hvordan sosialistene i vårt naboland har kastet landet ut i en politisk krise.

Det var du som bragte opp dette, så hvorfor i huleste påpeker du nå at dette ikke har noe med debatten å gjøre? Lider du av en splittet personlighet?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor svarer du ved å stille meg et spørsmål når det var du som kom med en påstand som overhodet ikke har ryggdekning? Jeg forventer litt mer fra en som spesialiserer seg i å påpeke andres "tøvete bortforklaringer" og mangel på objektivitet.

 

 

 

 

Det var du som bragte opp dette, så hvorfor i huleste påpeker du nå at dette ikke har noe med debatten å gjøre? Lider du av en splittet personlighet?

 

Jeg svarer, men du ser ikke ut til å forstå. Selvsagt har våre regjeringer de siste 25 år forstått sin politikk. De har med viten innført islam, ved å ta i mot den strøm av innvandrere fra islamske land som de har gjort. Samt tilpasset samfunnet etter dem. Hagen advarte mot dette for 25 år siden. Da kastet de egg på han. I dag har vi nettopp de utfordringer, eller problemer som mange vil kalle dem. At du som sosialist har et helt annen virkelighetsoppfatning om dette, er ingen bombe. Jeg har hørt deres bortforklaringer i mange år. Uten at det blir noe mer riktig. Men for all del, stå på videre. Alle er i sin fule rett til og tro på hva dem vil, også politisk.

 

Men som sagt. Tråden handler ikke om det du nå er inne på. Den handler om krisen i Sverige og om SD. Dine dårlige forsøk på å diagnostisere ignoreres. Du kan og vet bedre en det nivået.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/reinfeldt-mener-norden-boer-ta-imot-flere-flyktninger/a/23350970/

 

Det eneste riktige for Sverige er å fortsatt holde døren på vidt gap for tidenes rekordstore flyktningsstrøm. Er Norden fylt opp? Det er så mye plass som man bare kan tenke seg. De som hevder landet er fullt, må vise oss hvor det er fullt. - Reinfeldt.

 

Skummelt å se hvilken naiv og problemfornektende holdning Sverige har til sin egen innvandringspolitikk. Slike uttalelser som dette gir garantert SD vann på mølla, skal jammen ikke se bort i fra at de ender opp på 20-tallet ved nyvalget.

Lenke til kommentar

 

 

Skummelt å se hvilken naiv og problemfornektende holdning Sverige har til sin egen innvandringspolitikk. Slike uttalelser som dette gir garantert SD vann på mølla, skal jammen ikke se bort i fra at de ender opp på 20-tallet ved nyvalget.

Det vil bli meget interessant om SD kommer opp mot 20 tallet og mulig høyere. Det kan motivere andre til og danne partier som vil våge å ta opp kampen mot innvandring fra ikke vestlige land. Tenker da på oss her i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skummelt å se hvilken naiv og problemfornektende holdning Sverige har til sin egen innvandringspolitikk. Slike uttalelser som dette gir garantert SD vann på mølla, skal jammen ikke se bort i fra at de ender opp på 20-tallet ved nyvalget.

Det vil bli meget interessant om SD kommer opp mot 20 tallet og mulig høyere. Det kan motivere andre til og danne partier som vil våge å ta opp kampen mot innvandring fra ikke vestlige land. Tenker da på oss her i Norge.

 

Dersom SD ender opp så høyt, resten av partiene samarbeide med dem og ta de på alvor, noe de selvsagt også burde gjort ved årets valg da de endte på 13%. De må i så fall vise like mye baller som de har gjort til nå, og ikke bli "mildere" som Frp har blitt.

 

Et prakteksempel på en debatt i Sverige:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...