Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannverk uten diagnose.


Bibbo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt tannverk i over tre uker og begynner å bli smådesperat.

Tannlegebehandling finner ingen tydelig grunn til hvorfor. De har til og med borret opp gamle fyllinger for å se under de. Alt ser fint ut. Smertene er nede i underkjeven, ingen veldig spesifikk tann og ikke ved tygging.. Bare intens stikking som kommer og går.

 

Spesialisten mener like vel det er problemer i en tann fordi smertene forsvinner ved bedøvelse.

 

Så nå har jeg fått beskjeden: gå på smertestillende (som fungerer dårlig) og VENT til det sentraliserte seg og blir verre.

 

Bør ikke store smerter kunne lokaliseres? Andre som har opplevd det samme?

Tenker å få en annen tannleges mening på mandag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevd det samme. Intense smerter i en hjørnetann på venstre side. Tannlegene fant ingen grunn til at jeg skulle ha vondt. Gikk til og med gjennom en rotfylling til 7000 NOK som ikke hadde noe for seg overhodet.

 

Endte med at smertene ga seg etter at jeg trakk en visdomstann en stund senere. (Den skulle uansett trekkes, hadde planlagt det lenge.)

 

Nervebaner i munnen er merkelige greier. Kan gjøre vondt et helt annet sted enn der problemet ligger.

 

Bør ikke store smerter kunne lokaliseres? Andre som har opplevd det samme?

Jeg hadde veldig store smerter, kunne fremdeles banne på at det var hjørnetannen min. På det meste sov jeg ikke på tre døgn, selv om jeg kastet i meg enorme mengder smertestillende som var mye sterkere enn de pillene tannlegen ga meg (Pinex/Paralgin Forte).

 

Til sammenligning har jeg opplevd nyrestein, som er omtrent på det samme smertenivået, men nyresteinen gir seg etter en stund. Tannverk er mye mer intenst.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Både Pinex- og Paralgin Forte har paracetamol i seg. Så alternativt kan du ta Ibux + Pinex/Paralgin Forte.

 

Men jeg vil påstå at om dette hjelper, så har du ikke tannverk.

 

Greit nok det,

men man må tross alt ha resept på Forte,

Paracet kan alle få tak i,

og jo det hjelper veldig mot tannverk,

er en ganske kjent kombo som er anbefalt av tannleger,

de anbefaler vel ikke det for morro skyld? :p

 

Har hatt tannverk mange ganger,

den komboen fjerna smertene ca. 20 min etter å ha tatt de,

men de varer bare noen timer da.

Lenke til kommentar

Paracet funker, men ikke til betent visdomstann eller andre tannsmerter så godt, det lindrer litt, ibux er bedre till tannsmerter.

Men dette virker som en betennelse, da f.eks i ei visdomstann, selv om du kan merke det langt fram i munnen så kan grunnen sitte helt bakerst slik det gjorde hos meg, så gå tilbake å be de sjekke visdomstennene, holder med å banke litt på de.

Det kommer til å bli verre, mye verre, men det kommer ikke til å sentralisere seg.

 

Uten at jeg kan garantere dette selvsagt, men dette minner om da jeg hadde det slik for ett par måneder tilbake, gikk med det i en uke, da orka jeg ikke mer så da bar det rett på 1 ukes penicillin for å ta bort betennelsen også fjerne tanna etterpå, gud så mye bedre det blei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du vet at når du får bedøvelse er store deler av kjeven også bedøvet, ikke bare tennene. Han kan da ikke være mye til spesialist :rofl:

 

Har nettopp våre gjennom ett smerte**** uten like, ser at mange her sverger til Ibux og paracet. Har du skikkelig tannverk er det ikke vitsen en gang å røre ibux eller paracet fordi det vil ha tilnærmet ingen effekt. Det eneste som hjelper er å spytte på kaldt vann eller få bedøvelse fra tannelegen.

 

Når det gjelder smerter i tenner kan det bli et problem å lokalisere hvor smerte kommer fra viss du går med det en stund fordi tannverk har en tendens til å spre seg over tid, til slutt vet du ikke engang hvor du har vondt eller i hvilken tann det er vondt.

Endret av HArild
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...